Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotolocaties dichtbij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotolocaties dichtbij

    Ik ben op zoek naar fotolocaties dichtbij vlaamse ardennen - Roeselare etc..

    Hoe vinden jullie de allermooiste plaatsjes om zonsopgang te fotograferen en zonsondergang te fotograferen?

    en waar je makkelijk je auto kwijt kan.

    bedankt voor de tips
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Fotolocaties dichtbij

    Ten eerste is het natuurlijk al van te voren kennis te hebben van de mogelijkheden op een bepaalde stek en dan kan een tool als TPE uitkomst bieden......

    Comment


    • #3
      Re: Fotolocaties dichtbij

      Dat klopt, maar het start met mooie plaatsjes te weten zijn en vinden hè
      bedankt voor deze app

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Ten eerste is het natuurlijk al van te voren kennis te hebben van de mogelijkheden op een bepaalde stek en dan kan een tool als TPE uitkomst bieden......
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Fotolocaties dichtbij

        Ik gebruik daarvoor meestal google, foto's, maps en flickr of 500px, soms staat de locatie getagd of zo.... je kan ook op google earth inzoomen en in de menu instellen dat de foto's verschijnen, dit werkt ook heel goed en dan heb je ook een goed zicht waar je eventueel kan parkeren

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Fotolocaties dichtbij

          Maar bv deze foto in de vlaamse ardennen, hoe kan ik te weten komen waar deze genomen is? https://www.flickr.com/photos/691977...-383Am9-qM1Ejt

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          Ik gebruik daarvoor meestal google, foto's, maps en flickr of 500px, soms staat de locatie getagd of zo.... je kan ook op google earth inzoomen en in de menu instellen dat de foto's verschijnen, dit werkt ook heel goed en dan heb je ook een goed zicht waar je eventueel kan parkeren

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: Fotolocaties dichtbij

            De foto wordt meer uniek door de weersomstandigheden en het veld met iets(dat waarschijnlijk nu weg is) dan door de lokatie. Dus wandelschoenen aan en gewoon goed kijken. Natuurlijk zijn er bijzonder mooie plekken, maar daar zij al zoveel foto's van dat er eigenlijk niet meer aan toe te voegen is.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Fotolocaties dichtbij

              Ok dit alles is inderdaad waar, maar om in het beste licht te fotograferen moet je toch ongeveer weten naar waar je gaat?
              of sta je gewoon bv. om 5u op en rij je naar een bepaalde streek tot je iets moois gevonden hebt om te fotograferen? en hopen dat je op tijd iets vind voor het mooiste licht weg is?

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              De foto wordt meer uniek door de weersomstandigheden en het veld met iets(dat waarschijnlijk nu weg is) dan door de lokatie. Dus wandelschoenen aan en gewoon goed kijken. Natuurlijk zijn er bijzonder mooie plekken, maar daar zij al zoveel foto's van dat er eigenlijk niet meer aan toe te voegen is.
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment


              • #8
                Re: Fotolocaties dichtbij

                Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                Maar bv deze foto in de vlaamse ardennen, hoe kan ik te weten komen waar deze genomen is? https://www.flickr.com/photos/691977...-383Am9-qM1Ejt
                bij deze foto kan je dat niet, je kan het altijd aan de man vragen ook hé, heb dat ook al gedaan,
                ik ga zo'n dingen toch vaak voorbereiden, zéker als het in de late of vroege uurtjes is (heb al 2 keer in het pikdonker in the middle of nowhere gestaan geloof me...)
                en ja, als je mooie landschapsfoto's wilt nemen moet je er écht iets voor over hebben vind ik (vroeeeeeg!! opstaan)
                ik doe dit dan ook niet zo vaak in de zomermaanden, eerder in het tussenseizoen (lente, herfst) en de kust bvb in de winter

                ik denk aan de andere foto's van die man te zien van diezelfde trip dat dit een natuurwandeling is (tip: natuurpunt)
                bij mij is het toch vaak in die richting, dan weet je waar je moet lopen, en meestal heb je dan meer dan 1 mooie locatie

                een site die je toch misschien wat meer op gang kan helpen:
                https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...natuurgebieden

                en eenmaal ik een natuurgebied of zo weet, dan zoek ik op flickr/500px naar voorbeeldfoto's van hoeveel mooie foto-opportuniteiten je daar hebt ter plaatse, ook op google earth
                dan zoek ik of er online een wandeling van bestaat en of ik die eventueel op mijn gsm kan inladen (voor't geval)

                da's beetje mijn manier van doen....
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Fotolocaties dichtbij

                  Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                  Ok dit alles is inderdaad waar, maar om in het beste licht te fotograferen moet je toch ongeveer weten naar waar je gaat?
                  of sta je gewoon bv. om 5u op en rij je naar een bepaalde streek tot je iets moois gevonden hebt om te fotograferen? en hopen dat je op tijd iets vind voor het mooiste licht weg is?
                  Het beste licht hangt meer af van de dag als de lokatie. Ik heb meerdere foto's wel 4 tot 10x gemaakt met kleine verbeteringen en soms verslechteringen. Vind je een spot, bestudeer die dan.

                  Maar het recept: ga om 5 voor 6 naar de 'Crossroads' en wacht tot het licht van 33gr links komt en dan 33 secs wachten, werkt echt niet.

                  Het is het zien!
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X