Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto MHXPRO-3WG + X190pro3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manfrotto MHXPRO-3WG + X190pro3

    Iemand ervaring met deze combinatie?
    vooral de kop.

    zie dat deze 4kg aankan , is dit genoeg voor meeste toestellen + lens ?

  • #2
    Re: Manfrotto MHXPRO-3WG + X190pro3

    is dit genoeg voor meeste toestellen + lens
    Dat antwoord zal je jezelf moeten voorzien, geheel afhankelijk van wat ge in uw tas hebt zitten dan wel er nog bij komt.

    Denk ook dat je die kop zelf even in een winkel moet gaan aanvoelen.... de een kan er mee overweg de ander zal er continue mee lopen te stoeien.

    Note: een middenconsole is niet handig ook al lijkt het van wel

    Comment


    • #3
      Re: Manfrotto MHXPRO-3WG + X190pro3

      voorlopig nog nikon d7200 met kitlens 18-140
      komt zeker nog 85 1,4 bij en een groothoek zoom f2.8 of consoort.
      Ik heb er al mee gespeeld bij een kameraad ( had bij vorige set zelf balhoofd )

      zag dat er max 4kg opstond dus vroeg me af of dit voldoende was voor de standaard camera
      een 600mm 2.8 komt niet direct in huis dus denk wel dat het voldoende zal zijn ?

      Comment


      • #4
        Re: Manfrotto MHXPRO-3WG + X190pro3

        Safety payload van 4kg bij Manfrotto betekent toch dat je een van de lichtere exemplaren hebt.
        Niettemin, ik heb een ander model met dezelfde spec voor mijn Fuji-X set, en die voldoet eveneens voor een gemiddelde SLR met een 70-200 of 70-300.

        Mocht je van plan zijn om bijvoorbeeld een 150-600 aan te schaffen, dan vrees ik toch een beetje voor de stabiliteit. De brandpuntsafstand en de bouw van de lens (balans, vorm, ...) spelen namelijk ook een rol. En bij die grotere lenzen of bij een hoger gewicht heb je misschien zelfs eerder last van beweging in de poten zodra je ze uitschuift.

        De combinatie die je hebt gekozen, is zeer degelijk zonder meer, maar kan wat licht uitvallen als je een grote body en stevige tele zou gebruiken. Voor je D7200 met 18-140 absoluut toereikend, maar voor een D810 met een 70-200/2.8 misschien wel al op de limiet in bepaalde situaties.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Manfrotto MHXPRO-3WG + X190pro3

          bedoeling is dat ik met de d7200 ga blijven werken...

          dan is bvb dit beter aan te raden ?
          enkel jammer van niet geared


          of 1kg extra payload en Manfrotto 410 Junior nemen ?
          Last edited by HansP; 8 oktober 2015, 06:39.

          Comment


          • #6
            Re: Manfrotto MHXPRO-3WG + X190pro3

            Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
            dan is bvb dit beter aan te raden ?
            enkel jammer van niet geared
            http://www.fotokonijnenberg.be/manfr...3-weg-pro-head
            Correctie tegenover hierboven: dit is de kop die ik heb
            Voor mijn apparatuur een beetje overkill (al komt er nog een 100-400 van Fuji die ik erbij wil) maar ik verkies een 3-weg boven een balhoofd en deze is stevig en compact.

            Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
            of 1kg extra payload en Manfrotto 410 Junior nemen ?
            http://www.fotokonijnenberg.be/manfr...r-geared-kop-1
            Is er een bepaalde reden waarom je een geared head wil? Die heel nauwkeurige bijstellingen zijn misschien wel handig voor bijvoorbeeld macro of productfotografie, maar ik zie er verder niet zoveel voordeel in. Misschien heeft het meer nut voor zachte bewegingen bij video, maar dat is niet mijn ding, en ik weet ook niet of die gears dan snel genoeg te verdraaien zijn.
            Mocht je deze kop verkiezen, kijk dan eens goed na of je de gears wel kan ontgrendelen, want ik zie het niet meteen. Op de veel duurdere 405 is daar een aparte knop voor, als ik me niet vergis.

            Edit: sorry, nog vergeten te vermelden... Die koppelplaat speelt ook wel een rol bij een SLR en groter spul. De plaat op die geared head heeft een aanzienlijk groter contactoppervlak en blijft daardoor beter zitten en geeft ook meer stabiliteit. Vroeger had Manfrotto ook zeshoekige quick releases, maar die zijn blijkbaar aan het verdwijnen. Ik had die en vond die zeer goed. Er zijn mensen die Manfrotto opzij schuiven om wille van het plaatje, want je moet het op sommige bodies en lenzen nogal hard aandraaien. Er bestaan arca-swiss compatibele plaatjes van hetzelfde formaat met een vorm die het verdraaien van het plaatje onmogelijk maken, maar dan moet je dus een kop hebben die arca-swiss compatibel is. Manfrotto houdt nog altijd vast aan het eigen systeem.

            Eigenlijk had ik je vraag aanvankelijk wat verkeerd begrepen: ik dacht dat je het statief al had en twijfelde of het een nieuwe setup kon dragen, maar het is dus omgekeerd. Daarom zou ik je aanraden om ook eens na te denken over de hoogte die je nodig denkt te hebben. Ik vind namelijk dat de poten van de 190 reeks een stuk minder stevig staan met secties uitgeschoven. De versie met 3 secties is dan nog een stukje stabieler dan die met 4 secties. Ik heb zelf voor de 055 met 3 secties gekozen, maar die is minder compact en een stukje zwaarder. Het is altijd een afweging, maar als je nog niks gekocht hebt, kan je alles nog eens op een rijtje zetten wat je beoogde gebruik betreft.

            Toen ik geregeld met mijn 1D op statief werkte buitenshuis, met een stevige telezoom erop, had ik een Manfrotto 475 met 3-weg kop 229. Kijk maar eens op de site; ze zitten nog steeds in het gamma. Daarmee kon ik op ooghoogte werken (ik ben 1m93) zonder noemenswaardige trillingen. Er mocht zelfs al een beetje wind staan. Ik heb het ook met een 400/2.8 en een 600 getest - (helaas?) niet mijn lenzen. Probleem met die combinatie: 120cm in gesloten toestand en ruim 7kg om aan je schouder te hangen. Zoiets neem je dus niet meer mee voor het geval je het nodig hebt, maar enkel als je weet dat je op statief gaat werken. Niet combineerbaar met gezinsuitstapjes, geloof me...
            Last edited by Pieter G.; 8 oktober 2015, 08:49.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Manfrotto MHXPRO-3WG + X190pro3

              Hoi,

              ik moest er effetjes voor zoeken...
              Maar heb 't weer gevonden (ik hoop dat u Duits kunt lezen...):

              Ik denk dat u daarmee wel een bewuste keuze kunt maken.
              Door tests en reviews op deze Traumflieger site, heb ik al meerdere goede keuzes kunnen maken

              Adrie

              Comment


              • #8
                Re: Manfrotto MHXPRO-3WG + X190pro3

                liefst gene kugelkopf meer

                Comment


                • #9
                  Re: Manfrotto MHXPRO-3WG + X190pro3

                  Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                  liefst gene kugelkopf meer
                  Ik heb er nog eentje op mijn gorillapod, puur voor het snellere werk.
                  Voor de rest ben ik ook helemaal voorstander van een 3-Wege Neiger/Kopf
                  (We zijn hier wel in de minderheid.)
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Manfrotto MHXPRO-3WG + X190pro3

                    na veel wikken en wegen ga ik voor volgend model, heeft die kop die ik wil en door de combinatiepack een goede prijs !
                    Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

                    Comment


                    • #11
                      Re: Manfrotto MHXPRO-3WG + X190pro3

                      Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                      na veel wikken en wegen ga ik voor volgend model, heeft die kop die ik wil en door de combinatiepack een goede prijs !
                      https://www.artencraft.be/nl/manfrot...weg-kop-208126
                      Die combinatie heb ik ook. Voor mijn apparatuur ruim voldoende, en nog behoorlijk doenbaar van omvang en gewicht.
                      De friction control (per draai-as) helpt ook om iets zwaarder materiaal soepel te bewegen zonder telkens opnieuw alles volledig vast of volledig los te zetten.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment

                      Working...
                      X