Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studioset Elinchrome

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studioset Elinchrome

    Om op verplaatsing te fotograferen bij de klanten thuis had ik mij graag een setje aangeschaft. Nu ben ik aan het twijfelen tussen Elinchrome D-lite RX 4/4 to go set of de 2/2.
    Zelf had ik eerst gedacht aan de 4/4.
    Er is er ook eentje van 2/4, maar dan is deze met paraplu's en niet met softboxen.
    Ik had gisteren naar een aantal firma's een mailtje gestuurd met wat uitleg en nu kreeg ik een telefoontje van een firma dat ik mij beter de 2/2 kan aanschaffen op verplaatsing. Dat dit sterk genoeg is.
    het is vooral om kleine kinderen te fotograferen. Soms met 2 of 3 tegelijk.
    Iemand ervaring met Elinchrome 4/4 of 2/2?

  • #2
    Re: studioset Elinchrome

    Ik heb de 4/4 en het is inderdaad een beetje te veel in kleine ruimtes. Mijn "mini-studio" is slechts 3m breed, wel 3,5m hoog en ongeveer 5m diep en ik zit steeds onderaan het instel bereik van de flash als ik op F8 of minder wil fotograferen. Misschien is de 2/4 een betere keuze als je ook on-site in gewone huiskamers of een garage wil werken.
    Ik moet er wel bijzeggen dat ik mijn plafond wit heb geverfd, de muren zijn zwart of kunnen met een zwarte gordijn verduisterd worden.
    Gebruik je F11 of hoger, dan is de 4/4 misschien beter omdat je die ook iets verder weg kan zetten dan. Vooral bij actieve kleuters kan dat wel eens nuttig zijn.

    Comment


    • #3
      Informeer eens bij de jongens van www.de-aap.nl. Zij leggen je het piekfijn uit en testen is meestal ook nog mogelijk (ter plaatse in hun studio).

      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

      Comment


      • #4
        Re: studioset Elinchrome

        of voor de Belgen: ga eens langs bij Servix in Aartselaar (showroom van de invoerder).
        Daar kun je met al je vragen terecht en je kan ter plaatsen uitproberen als je wil.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: studioset Elinchrome

          Ik heb zowel de D-lite 4 als 2.
          Het verschil tussen de twee is maar 1 stop, dat is eigenlijk niet zo veel.
          Als je graag met een groot diafragma (f 2.8 of zo) werkt is de 2 misschien beter, werk je meer met kleine diafragma (f 11 en kleiner) dan zal de 4 beter zijn.

          Comment


          • #6
            Re: studioset Elinchrome

            Het is dus de 2/2 geworden. Van de invoerder in belgië geen antwoord gekregen in tegenstelling van de invoerder van Elinchrome in Nederland.
            wat een immens verschil.Hebben mij zelfs telefonisch gecontacteerd om alles uit te leggen. geen vraag was teveel.
            Hier thuis heb ik een heel klein studiootje dus de 2/2 was zwaar genoeg.

            Comment


            • #7
              Re: studioset Elinchrome

              Ik ben hierover ook aan het nadenken maar wanneer gebruik je deze set en bij welke situatie een continulichtset?

              Comment


              • #8
                Re: studioset Elinchrome

                Oorspronkelijk geplaatst door SACH Bekijk bericht
                Ik ben hierover ook aan het nadenken maar wanneer gebruik je deze set en bij welke situatie een continulichtset?
                Een flitsset gebruik je voor foto's. Continulicht is voor video.
                Continulicht kan je eventueel nog gebruiken voor niet bewegende objecten in een duistere studio, maar voor de rest is flitslicht beter.

                Comment


                • #9
                  Re: studioset Elinchrome

                  Thanks

                  Comment


                  • #10
                    Re: studioset Elinchrome

                    Wil je de link even doorsturen van hetgeen je gekocht hebt? Ben er ook in geïnteresseerd voor op locatie. Met wat voed je dan de flitsers? Netstroom of batterijen? Welke triggers gebruik je? En als ik zo vrijuit mag zijn, wat heeft het allemaal gekost? Mag in PB.
                    Dank u voor de moeite.
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment

                    Working...
                    X