Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bulb fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bulb fotografie

    Zou er een app bestaan om de bulbstand te bedienen van mijn camera i.p.v. een "ouderwetse" draadontspanner?
    Het zou wel handig zijn moest je de lange sluitertijd kunnen instellen op de smartphone i.p.v. een chronometer bij te houden!

  • #2
    Re: Bulb fotografie

    Welke camera ?

    Bij een Fuji zoals X-T1 en X-E2 enz. voorzien van wifi lukt dat perfect.

    Comment


    • #3
      Re: Bulb fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Bij een Fuji zoals X-T1 en X-E2 enz. voorzien van wifi lukt dat perfect.
      Dat is voor mij alvast goed om te weten want ik heb vorige week nog een minuut lang het knopje ingedrukt...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Bulb fotografie

        Ik gebruik (op Android) DSLR Remote in combinatie met een zelfgemaakte koppeling met mijn Galaxy S2 of S4.

        De beschikbare functies:
        • Remote focus en shutter
        • Timer met instellen van vertraging, sluitertijd, interval en aantal opnamen
        • Willekeurig interval met instellen van min. en max. tussentijd, sluitertijd en aantal opnamen
        • HDR met aantal stops tussen de opnamen, aantal opnamen en sluitertijd van middelste opname


        Alle functies kunnen dan ook nog eens getriggerd worden op licht en geluid.
        Ik gebruik vooral de remote control en de HDR en dat werkt allemaal heel goed. Vooral de HDR is handig omdat de D3100 dat niet ingebouwd heeft.

        Ik heb ondertussen een nieuwe versie van de schakeling gemaakt, maar daar vind ik het schema niet direct terug. De originele werkt goed op mijn Galaxy S2, maar niet op de S4 omdat daar het geluidsvolume beperkt wordt. De nieuwe versie werkt op beide en ook met de Triggertrap app (de eerste versie niet), maar ik gebruik liever DSLR Remote omdat die handiger is. Deze schakeling is trouwens dezelfde als in de dongles van Triggertrap.

        Ik heb een goedkope gsm-houder van de Action op mijn statief gemaakt waarin mijn Galaxy zit. De hoofdtelefoonuitgang is dan verbonden via mijn kabel naar de aansluiting van de afstandsbediening van de D3100.
        Met WIFI-tethering kan ik ook beide Galaxy's koppelen en met VNC-viewer kan ik het scherm van de S2 overnemen op de S4. Zo kan ik alles draadloos bedienen. De grootste afstand die ik getest heb is met de camera achteraan in de tuin en zelf op straat voor het huis, een afstand van +-95m.

        De kostprijs is een paar euro voor doosje, 2cm printplaat, 2 transistoren, 2 condensatoren en 4 (of 2, weet niet meer) weerstandjes. De grootste kost is een goedkope afstandbediening met draad om de juiste stekker te hebben.
        Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
        Mijn fotosite: www.verschaeren.org
        Mijn website: www.computerhersteller.be

        Comment


        • #5
          Re: Bulb fotografie

          Ik gebruik gewoon een afstandsbediening, waar je knop van kan vastzetten en een horloge of telefoon.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Bulb fotografie

            Ja, vergeten de toestellen die ik gebruik te vermelden: Canon 5D III en Iphone 5c.
            Alvast bedankt voor de eerste reactie's!

            Comment


            • #7
              Re: Bulb fotografie

              Triggertrap!
              EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

              Comment


              • #8
                Re: Bulb fotografie

                Dankuwel alfa 147fun! Het is net wat ik zocht!

                Comment


                • #9
                  Re: Bulb fotografie

                  Wou net hetzelfde zeggen als alfa147fun... heb dit spulletje ook en het heeft behoorlijk wat mogelijkheden.
                  Volume van je smartphone/tablet moet doorgaans wel op maximum staan anders werkt het niet.
                  Is niet echt draadloos natuurlijk...
                  "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bulb fotografie

                    Niet zo gesofisticeerd, maar zo kan het ook:
                    With Star Trail photography, like this one, we usually don’t take a single long exposure to achieve a very long open shutter, but rather hundreds...



                    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bulb fotografie

                      Met draad http://www.fotoshopaalten.com/nl/cam...oor-canon.html

                      Zonder draad http://www.fotoshopaalten.com/nl/cam...-ii-canon.html

                      Met smartphone http://www.fotoshopaalten.com/nl/cam...oor-canon.html
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment

                      Working...
                      X