Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe surround receiver.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe surround receiver.

    Niet dat mijn Yamaha RX-V550 versleten is of zo eingelijk gewoon omdat ik een up-to-date toestel wil.
    Mijn eerste Toestel was een Marantz en daar heb ik jaren plezier aan beleefd.
    Mijn tweede installatie was een Kenwood met Wharfedale boxen en een reus van een Kenwood actieve subwoofer.
    Dat was veruit mijn beste installatie en die had me een arm en een been gekost ook toen.
    Kenwood is blijkbaar van de kaart geveegd want je vind nog weinig tot geen informatie meer over hun audio spullen, jammer.
    Ik heb al van alles zitten bekijken, Pioneer, Marantz, Denon, Onkyo en Sony.
    En ik denk dat ik voor deze Sony zal gaan.
    De andere kandidaten waren of zijn:
    Pioneer
    Marantz
    Denon

    Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen Sony en Pioneer.
    Het is mij vooral te doen voor het geluid en het opwaarderen van het beeld.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Nieuwe surround receiver.

    Ik heb deze enkele weken geleden gekocht. Man man man, wat een plezier! En dat voor die prijs. Werkt simpelweg perfect!
    Eenvoudige installatie, heel mooi van geluid,... Werkt (via een app opje smartphone of tablet) naadloos met spotify of andere streamingdiensten. Integratie van Google cast, mogelijkheid tot screenmirroring vanaf je tablet of GSM naar je tv,...

    Ik zou nog even kunnen doorgaan, maar het mag duidelijk zijn dat ik er in ieder geval zeer enthousiast over ben, een aanrader!

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe surround receiver.

      In die lijst zou ik voor de Pioneer gaan.
      Sony is echt niet meer de voorloper die ze waren op audio en beeld.

      Ik heb zelf een Pioneer van een paar jaar terug, en ik ben daar zeer tevreden van.
      Eigenlijk zou je dat eens moeten beluisteren, maar ik ken weinig plaatsen waar je dat nog kan, en waar je dan nadien niet véél te veel betaalt.

      Ik denk wel dat de VSX 930 nog maar pas op de markt is, want de prijzen zijn nog niet door hun eerste 'daling'.
      Mijn idee: 3 maand wachten en onder de kerstboom leggen. Je zal makkelijk 100€ minder betalen dan nu.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe surround receiver.

        Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
        Ik heb deze enkele weken geleden gekocht. Man man man, wat een plezier! En dat voor die prijs. Werkt simpelweg perfect!
        Eenvoudige installatie, heel mooi van geluid,... Werkt (via een app opje smartphone of tablet) naadloos met spotify of andere streamingdiensten. Integratie van Google cast, mogelijkheid tot screenmirroring vanaf je tablet of GSM naar je tv,...

        Ik zou nog even kunnen doorgaan, maar het mag duidelijk zijn dat ik er in ieder geval zeer enthousiast over ben, een aanrader!
        Welke? De Sony of de Pioneer?

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe surround receiver.

          ik ben heel erg tevreden over mijn pioneer vsx-922 die ik in 2013 heb aangeschaft, maar ik woon op een appartement en haal er natuurlijk niet het maximum uit (uit respect voor de buren).
          het model wordt niet meer gemaakt volgens coolblue waar ik het destijds heb aangekocht.

          Vriendelijke groeten

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe surround receiver.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Welke? De Sony of de Pioneer?
            De Sony

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe surround receiver.

              Enkele weken geleden had ik ook al een topic gestart in die aard
              Misschien interessant voor je:
              Ik heb intussen de ONKYO TX-8150 aangeschaft. Voor mij een subliem toestel.
              Zowel qua geluid als qua mogelijkheden:
              't Is wél een gewone 2.1 Stereoversterker, hé.
              -Vol open, geen hoorbare vervorming.
              -Mooi dynamisch, warm geluid.
              -Vele "nuttige" aansluitmogelijkheden
              -Ik bedien hem bijna altijd met de app.
              -'k Heb er een losse HD, boordevol muziek, via USB op aangesloten. Werkt als een zonnetje met de app.
              -in 3 weken tijd nog geen enkele keer Wifi-problemen ondervonden.
              Last edited by dréten; 5 oktober 2015, 19:38.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe surround receiver.

                Voor muziek ben ik overtuigd van die Onkyo, maar als je films en TV geluid wil weergeven, dan is een centerspeaker voor mij onmisbaar.
                Ik heb vroeger met een gewone stereoversterker gewerkt, aangesloten direct op de Digicorder, maar je hoort dan direct dat de stemmen echt niet uit je TV komen.

                Surround heb ik niet, en ook geen sub. Voor mij zou een 3.0 of 3.1 voldoende zijn, maar dat bestaat dus niet hé.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe surround receiver.

                  Wel wat mij bijzonder opvalt bij de commentaren dat ik op het www lees is dat de Sony het heel goed doet bij muziek (stereo) en films (surround).
                  Ik heb een Cd van "Frankie Goes To Hollywood" en deze is opgenomen in surround, daarom doe ik deze altijd mee wanneer ik iets wil vergelijken want ik ken deze Cd door en door.
                  Op mijn Kenwood installatie was de klank echt super, op mijn Yamaha al direct veel minder maar je kon beiden niet met elkaar vergelijken qua prijs natuurlijk.

                  @ WimBollein, zit er een duidelijke handleiding bij?
                  Op de site van Sony kunt ge maar een beknopte installatiegids downloaden.
                  Ik denk dat het zal gaan tussen de Sony (die toch weer top is Tommie) en de Pioneer.

                  @ Peter, is het mogelijk het toestel te beluisteren bij Coolblue?
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe surround receiver.

                    Luc, er zit zowel een beknopte als volledige handleiding bij ja. Maar eerlijk, alles gaat zodanig intuïtief dat je met de beknopte genoeg hebt.

                    En om het toestel aan het werk te zien, kun je altijd eens naar een Sonycenter gaan hé. In Gent bvb vlakbij het station.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe surround receiver.

                      Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                      Luc, er zit zowel een beknopte als volledige handleiding bij ja. Maar eerlijk, alles gaat zodanig intuïtief dat je met de beknopte genoeg hebt.

                      En om het toestel aan het werk te zien, kun je altijd eens naar een Sonycenter gaan hé. In Gent bvb vlakbij het station.
                      Bedankt Wim, had graag eens in de handleiding geneusd voor de aankoop.
                      Gent is toch een heel eind van Mol hé, ik zal eens kijken of er geen is in Hasselt.

                      En ja hoor, als ik de reviews lees van deze Sony zijn z'n sterkste punten het gebruiksgemak, de vele mogelijkheden, evengoed in Stereo als in surround en dat allemaal voor een heel vriendelijk prijsje.
                      Nog niks negatiefs gevonden tenzij enen die zei dat het een groot toestel was, 't ja dat zal wel hé.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe surround receiver.

                        Hier een tevreden gebruiker van harman Kardon.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe surround receiver.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Bedankt Wim, had graag eens in de handleiding geneusd voor de aankoop.
                          Staat toch op de website?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe surround receiver.

                            Welke speakers ga je daar aan hangen?

                            Dat lijkt me nog net iets belangrijker. De verschillen tussen versterkers in dezelfde klasse is relatief beperkt. Het gaat dan vooral om gebruiksvriendelijkheid en connectiemogelijkheden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe surround receiver.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Staat toch op de website?
                              Enkel een heel beknopte handleiding om alles te installeren, erg summier hoor.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Welke speakers ga je daar aan hangen?

                              Dat lijkt me nog net iets belangrijker. De verschillen tussen versterkers in dezelfde klasse is relatief beperkt. Het gaat dan vooral om gebruiksvriendelijkheid en connectiemogelijkheden.
                              Die heb ik al een heel tijdje Tommie, het zijn Jamo S 606 HCS 5 + de Jamo actieve SUB 260 (die is nu stuk en niemand schijnt happig deze te herstellen of maar eens te bekijken).
                              Het zijn natuurlijk niet mijn vroegere Wharfedale's, die waren dan ook van een heel andere prijsklasse, maar die Jamo's voldoen zeker aan mijn eisen.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X