Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TFT vraag: Iiyama ProLite E431S-B

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TFT vraag: Iiyama ProLite E431S-B

    Ik heb sinds dit weekend een laptop. Een Acer Travelmate 8003. Het LCD scherm dat hierop zit is enorm scherp en fris. Zo erg, dat ik vind dat m'n Iiyama Pro 454 19" er voor moet onderdoen. Daarmee dat ik besloten heb om een nieuwe monitor te kopen voor m'n desktop. Ik wil de overstap doen naar een TFT-scherm.

    Nu heb ik wat "research" gedaan en wil ik voor de Iiyama ProLite E431S-B (die B staat omdat het een zwarte is). Ik hoop dat ik hiermee een goede koop doe, en wil met deze post een paar meningen horen van misschien mensen die ervaring hebben met dit scherm? Of iets anders kunnen aanraden?

    Hoofdzakelijk nut van het scherm is voor fotografie en games. Het scherm heeft een responsetijd van 16ms, dus dat zit wel snor.

    Ook heb ik hier via de search gevonden dat er veel mensen een TFT van Eizo aanraden. Voor een kleine opleg kan ik eveneens een Eizo L550-K kopen. Zelfde grootte, zelfde response-tijd ... en ergens twijfel ik nog een beetje welke van deze 2 te kopen.

    Help ?
    Frank
    http://www.mirrorshades.be

  • #2
    Ik werk ook met een Ilyama 454 Pro die ik calibreer met een colorvision spyder en de optical software.
    Ik zou dus zeer graag van U vernemen of het voor U een verbetering was tov de CRT van Ilyama.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Heb hier een Eizo L565 LCD staan, zéér tevreden van. Uitstekende kleurenweergave en grote afleeshoek, ook zeer scherp.

      mvg, Mike
      Das Glück fliegt, wie es fängt, der hat es. Nikon coolpix990

      Comment


      • #4
        Bij mijn vorige pc had ik NEC lcd 15 inch scherm vele beter dan de Iiyama 17 inch die ik nu heb .De Nec was veel fijner.

        Maar ik lees hier geregeld over calibratie misschien helpt dit ook bij mij ,zal dat eens even uitpluizen.
        Groetjes
        http://www.vehe.be

        Comment


        • #5
          Kleine update ...

          Een maandje geleden heb ik een nieuwe pc in elkaar gestoken voor m'n ouders. Zij wilden een goede TFT monitor, en op de tests afgaande heb ik voor hun de Iiyama 431 aangeraden. Nu ben ik daarjuist met foto's naar toe getrokken om even een kijkje te nemen.

          Het TFT scherm is iets scherper. De foto's laten meer gebreken zien dan m'n Iiyama 454. Gebreken zoals ruis, jpg compressie, ... eigenlijk een groot pluspunt voor de monitor. MAAR de foto's lijken geen diepte te hebben, ik weet niet direct hoe ik dit moet zeggen, maar de foto's bewerken en bekijken voelt veel aangenamer, echter aan op m'n CRT scherm.

          Ik zou dezelfde test even met de Eizo willen doen, maar ik weet geen enkele winkel die bereidt is om dit te doen, of die Eizo monitors verdeelt in het Antwerpse ...

          De beste LCD die ik tot hier toe heb gezien, is die van de laptop ...
          Frank
          http://www.mirrorshades.be

          Comment


          • #6
            Wel, ik heb een CRT Iiyama Pro 454 19" en een LCD Iiyama ProLite E431S 17". Ik bewerk mijn foto's op de hardwarematig gecalibreerde CRT monitor; op de LCD zien ze er té helder en té scherp uit.




            Comment


            • #7
              [I]

              Help ?
              Gewoon even vermelden dat in het tijdschrift " CHIP" nr 9/2004 een artikel gewijd is aan:"19 TFT's vergeleken en test-update van 17 TFT's(ongeveer 12 blz )met hardware info met tabellen en andere info voor gamers ect..Misschien heb je er wat aan..
              MVG Refibe ..toffe bende..
              [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

              Comment


              • #8
                Wat is de resolutie van dat scherm. Ik heb veeeeeeel liever een 15" scherm met 1024x768, dan een 19" met dezelfde resolutie.
                Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                Comment


                • #9
                  Beide TFT monitors hebben een resolutie van 1280x1024.
                  Frank
                  http://www.mirrorshades.be

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Catscratch,

                    Heb Iiyama en Eizo TFT's naast elkaar gezien. De Eizo 17' type FlexScan L557 (1280-1024) genomen die ik nu een jaar heb en zeer tevreden van. Toen veel betere kleuren en helderder dan de Iiyama.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment

                    Working...
                    X