Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10d instellingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10d instellingen

    Beste Bd vrienden
    ik zie dat er op mijn nieuwe 10d instellingen zijn die niet op de d30 aanwezig waren zoals kleur temp. dat instelbaar is en andere zaken zoals adobe set1 standaard enz
    heeft iemand enig idee wat de basis inst. zijn of ist eerder u eigen smaak
    alvast dank hiervoor
    mvg

  • #2
    De instellingen kunne wat verschillen

    maar kleurtemperatuur is witbalans, en dat had je daarvoor ook, alleen kon je dan geen graden Kelvin instellen!
    Dus in Jpeg zou ik werken met een Custom White Balans bepaald door het gebruik van een grijskaart en in Raw werk je toch
    op zicht na de opname.

    De RGB instellingen zijn inderdaad nieuw , nu heb je de keuze tussen sRGB en Adobe RGB.

    Ik koos op mijn Mark II voor Adobe RGB , maar bij publicatie op het Internet zet ik dit wel om naar sRGB .

    Sommige printcentrales zijn ook ni echt happy met Adobe RGB, maar indien je de printing thuis doet is er wel mee te werken.




    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      ik gebruik sRGB met de reden dat ik thuis geen printer heb, laat altijd ergens anders afprinten en zoals digipics reeds aangaf, voor web ben je beter met sRGB.

      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        Je kan eventueel ook in raw werken dan hebben al die instellingen geen belang dat doe je dan toch in je convertor.

        Comment


        • #5
          beste 744,
          hierbij een link waarin je alle instellingen en standaardsettings terug kan vinden

          Comment

          Working...
          X