Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7200

    Hallo iedereen,

    Ik overweeg om deze aan te schaffen en mijn ouwe trouwe D90 als back up te gebruiken! Daar ik de laatste maanden veel opdrachtjes krijg zoals trouw en andere feesten weliswaar niet echt proffesioneel
    en ik ook soms op eventen enz...moet foto's nemen..vind ik soms dat mijn D90 net iets te kort komt qua hoge iso-waarden.

    Ik heb deze stap al eens gedaan met indertijd de D7000 maar daar heb ik zoveel problemen mee gehad zoals AF die er dikwijls naast zat en ook qua scherpte back en front focus!!! Ik moest al mijn lenzen
    kalibreren en dat ging niet altijd zoals ik wou met als gevolg veel fustratie en D7000 2 maal binnen gedaan terug maar probleem bleef,ik had 1 van de eerste toestellen toen...ik had ook last van overbelichte
    foto's....enfin daar gaat het hem nu niet om!

    Ik ben een beetje bang dat ik dit weer ga voorhebben want ik heb toen de D7000 terug van de hand gedaan en me terug een D90 aangeschaft toen....en ik was een beetje het vertrouwen kwijt in Nikon,daarmee dat ik
    ook geen D7100 heb overwogen...

    Ik lees heel veel goeds nu van de D7200 ook qua AF veel verbeterd en JPEG zijn ook heel goed en ik weet dat Jaja er zeer tevreden van is maar zijn er nog mensen hier op het forum die er 1 bezitten en er tevreden van zijn en ook eventueel de
    problemen kunnen zeggen die ze ondervinden als er al zijn natuurlijk!
    Het zou enkel gaan om de Body want heb al lenzen staan in mijn handtekening de welke ik bezit!

    Greetz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Nikon D7200

    Ik heb hem gekocht als backup van mijn D810, maar gebruik hem nu samen met D810.
    Een dijk van een toestel, enig minpuntje: fps en buffer mochten nog net iets meer ...
    AF is echt super!

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7200

      enige wat ik zou kunnen bedenken dat je misschien die Tamron 17-50 beter zou kunnen vervangen door een Sigma 17-50 omdat die beter zou presteren, maar dat heb ik enkel gelezen op een aantal fora, dus zou je echt eerst zelf goed moeten uitzoeken. (persoonlijk zou ik gewoon eerst testen met de Tamron en als die niet bevalt op zoek gaan naar wat anders)
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7200

        Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
        enige wat ik zou kunnen bedenken dat je misschien die Tamron 17-50 beter zou kunnen vervangen door een Sigma 17-50 omdat die beter zou presteren, maar dat heb ik enkel gelezen op een aantal fora, dus zou je echt eerst zelf goed moeten uitzoeken. (persoonlijk zou ik gewoon eerst testen met de Tamron en als die niet bevalt op zoek gaan naar wat anders)
        Oeps mijn Tamron niet goed presteren op een D7200 dat zou wel heel vervelend zijn want budget is enkel voor de body!! Toch bedankt voor de inlichting!!
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7200

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Oeps mijn Tamron niet goed presteren op een D7200 dat zou wel heel vervelend zijn want budget is enkel voor de body!! Toch bedankt voor de inlichting!!
          ik vermoed dat hij/zij verwijst naar de kwaliteit, niet compatibiliteit.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7200

            Hier D7200 + Sigma 17-50 en alles werkt prima, geen issues met AF. Ik kwam ook van een D90 en op alle vlak een grotere verbetering.
            Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7200

              Heb zelf met tamron 17-50 non vc op een d7100 gewerkt, werkte er prachtig goed op, is bijna even goed als de sigma, ze liggen niet zover uiteen
              Ik zou zelf over de d7200 niet twijfelen, bij alles kan je eens een slechte treffen, is ook al veel verder doorontwikkeld ondertussen

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7200

                Heb ook een D7000 gehad en was er ook niet tevreden over. Mijn D300s en D90 waren stukken beter op continu focus.
                Ben ook a/h overwegen om een d7200 te kopen daar ik regelmatig foto's van voetbalwedstrijden maak (jeugd).
                Nu lees ik op http://snapsort.com/compare/Nikon-D7100-vs-Nikon-D7200/detaileddat de d7200 geen continu focus heeft bij het filmen?
                Movie continuous focus Continuous video focus Yes vs No Help Record movies without worrying about focus.
                Kan dit eigenlijk niet geloven.
                Bij m'n d7000 had ik dit wel en ook face detection.
                Iemand hiermee ervaring? Jaja?
                Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7200

                  Hallo,

                  Ik gebruik mijn Nikons nooit om te filmen, daar heb ik een Sony VG20E voor, die NEX-objectieven gebruikt.
                  Maar dat terzijde ...

                  Na een aantal maanden Nikon D7200 ben ik uiterst tevreden over de algemene prestaties van deze camera.
                  Ik gebruik hem met de volgende lenzen:
                  - Nikon 18-105mm
                  - Nikon 18-140mm
                  - Tamron 70-200mm VR
                  - Tokina 11-16mm f2.8

                  Met al deze lenzen een snelle en accurate autofocus.
                  De autofocus heeft ook veel te maken met de instellingen.
                  In normale omstandigheden gebruik ik single point + sinlge focus. Eén scherpstelpunt, enkel scherpstellen bij half indrukken van de ontspanknop.
                  Aantal frames en continue schieten zijn voor mij meer dan voldoende.

                  Wat de autofocus bij video betreft, daar heb ik dus geen enkele ervaring mee.
                  Ik heb even een video opgezocht:
                  https://www.youtube.com/watch?v=9wWizdSXuVM
                  Daaruit blijkt dat autofocus wel degelijk aanwezig is, maar niet zo efficiënt als bij bv de Canon 70D.
                  Maar, dat kan uiteraard ook met de lens te maken hebben.
                  Zelf heb ik er dus geen enkele ervaring mee, en durf er dus ook geen uitspraak over doen.

                  Maar als camera, een heel dikke

                  Ik heb ook nog de Nikon D5200 en daarover ben ik ook heel erg tevreden.
                  Maar, je voelt wel héél duidelijk met welke van de 2 je bezig bent ...

                  Op het internet zijn video's te vinden waarbij FF-fotografen met de D7200 aan de slag gaan en hun erg positieve bevindingen delen.
                  Dit is er zo eentje:
                  https://www.youtube.com/watch?v=LqJ1yOCsFRc
                  De D7200 wordt door een aantal van het als de "beste DX"-camera omschreven - en wat mijn fotografie betreft kan ik dat enkel maar beamen.

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7200

                    Bedankt Jaja voor je reactie!
                    Ben benieuwd als er iemand wel de filmervaring heeft.
                    Persoonlijk film ik ook niet veel met een dlsr maar het is handig als je dan toch wat wil vastleggen van de kinderen.
                    Heb ook aan de d5500 gedacht maar weet niet of dit een meerwaarde gaat zijn voor mij.
                    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7200

                      Zo, heb de D7200 gekocht nadat ik bij de fotohandel het focussen heb kunnen testen.
                      De D7200 stelt degelijk continu scherp tijdens het filmen en je kan verschillende mogelijkheden toepassen.
                      Ben tevreden over de beeldkwaliteit bij hoge iso en de kleuren bij jpg.
                      De jpg-bestanden zijn meer bewerkt dan de D90-D300S-D7000.
                      Heb ooit een D40X gehad en die had ook goede jpg's.
                      In RAW heb ik nog niet kunnen werken!

                      Frankyboy yang
                      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7200

                        Ik heb vandaag de D7200 getest bij Grobet met de 18-140mm erop ik mocht mijn eigen sd-kaart gebruiken om zo de resultaten te zien op mijn pc thuis. Ik had mijn paspoort afgegeven en mocht de D7200 gebruiken voor een dik uur. Spijtig dat het weer wat aan de donkere kant was. Ik vond de resultaten eigenlijk redelijk goed al waren de foto's aan de donkere kant en hier en daar had ik ook wel wat foto's die niet echt scherp waren. Ik had 1 scherpstelpunt ingeschakeld en heb alle foto's genomen op diafragma voorkeuze. Plus de jpegs op fine en optimale kwaliteit. Had de verscherping ook wat hoger gezet. De resultaten vielen zeer zeker mee al had ik er precies wel meer van verwacht maar ik denk dat ik hem niet echt optimaal kunnen gebruiken heb en de kitlens presteerde eigenlijk niet slecht. De AF is fantastisch en heb ook een foto genomen in de zaak op iso 4000 en die was nog steeds subliem. Al bij al ben ik wel tevreden over de test ik hoop dat mijn Tamron 17-50mm 2.8f non vc misschien nog beter werkt op de D7200.
                        Ik denk dat ik hem wel ga aanschaffen want mijn D90 begint wat achterstand te hebben met hogere iso waarden.
                        Grtz
                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7200

                          Templar,

                          Eens je het toestel goed kent en de juiste instellingen hebt komen er zeker geweldige foto's uit ...
                          En ik kan het weten

                          https://www.flickr.com/photos/jajabd...57654478047048

                          https://www.flickr.com/photos/jajabd...57649336395103

                          https://www.flickr.com/photos/jajabd...57651816356328

                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7200

                            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                            Ik heb vandaag de D7200 getest bij Grobet met de 18-140mm erop ik mocht mijn eigen sd-kaart gebruiken om zo de resultaten te zien op mijn pc thuis. Ik had mijn paspoort afgegeven en mocht de D7200 gebruiken voor een dik uur. Spijtig dat het weer wat aan de donkere kant was. Ik vond de resultaten eigenlijk redelijk goed al waren de foto's aan de donkere kant en hier en daar had ik ook wel wat foto's die niet echt scherp waren. Ik had 1 scherpstelpunt ingeschakeld en heb alle foto's genomen op diafragma voorkeuze. Plus de jpegs op fine en optimale kwaliteit. Had de verscherping ook wat hoger gezet. De resultaten vielen zeer zeker mee al had ik er precies wel meer van verwacht maar ik denk dat ik hem niet echt optimaal kunnen gebruiken heb en de kitlens presteerde eigenlijk niet slecht. De AF is fantastisch en heb ook een foto genomen in de zaak op iso 4000 en die was nog steeds subliem. Al bij al ben ik wel tevreden over de test ik hoop dat mijn Tamron 17-50mm 2.8f non vc misschien nog beter werkt op de D7200.
                            Ik denk dat ik hem wel ga aanschaffen want mijn D90 begint wat achterstand te hebben met hogere iso waarden.
                            Grtz
                            Templar
                            Ik denk dat je je verwachtingen ook te hoog stelt. Ik ben overgestapt van een D80 naar een D7000 en behalve meer mp en minder ruis, werd ik ook niet weggeblazen door het verschil. Je komt van een goed toestel af, dus verschillen zijn niet extreem groot!
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7200

                              @ jaja als dat allemaal uit de D7200 komt...dan ben ik verkocht maar weet wel dat u foto's 1 voor 1 pareltjes zijn alleen al qua compositie.
                              @danielsl Ik was helemaal niet tevreden van de D7000 toen. Daarom dat ik hem terug heb verkocht.
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X