Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over hang wc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over hang wc

    Ik ben van plan om mijn staand toilet te vervangen door een hangmodel.Op zich geen probleem maar de afvoer die in de grond gaat bevindt zich middelpunt op 17 cm van de muur.Gaat het toilet dan niet te ver van de muur komen?
    Loodgieters op bd?

  • #2
    Re: Vraagje over hang wc

    dan kap je die grond open en je verbindt ondergronds met twee extra ellebogen.
    btw: ik ben geen loodgieter maar ne plantrekker
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over hang wc

      Ik ben geen loodgieter noch plantrekker maar de architect in mij zegt: gewoon terug een staand model nemen. Tenzij je ook de grond en muur wilt renoveren, want je gaat met aanpassingswerken zitten die je weer moet oplappen.

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over hang wc

        Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
        Ik ben van plan om mijn staand toilet te vervangen door een hangmodel.Op zich geen probleem maar de afvoer die in de grond gaat bevindt zich middelpunt op 17 cm van de muur.Gaat het toilet dan niet te ver van de muur komen?
        Loodgieters op bd?
        170mm is inderdaad te ver, maar als de ruimte in je toilet het toelaat is dat gemakkelijk op te lossen, gewoon het kader gedeelte enkele cm
        vanaf de muur monteren, deze voorziening zit er bij veel modellen zelfs bij door middel van draadstangen, uitbekleden moet je toch
        en met volkern platen kan je prachtig werk leveren.
        Een hang toilet is super voor wie het huis poetst.
        Last edited by Guest42; 2 oktober 2015, 15:41.

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over hang wc

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
          Ik ben geen loodgieter noch plantrekker maar de architect in mij zegt: gewoon terug een staand model nemen. Tenzij je ook de grond en muur wilt renoveren, want je gaat met aanpassingswerken zitten die je weer moet oplappen.
          Dat is zeker de goedkoopste oplossing, en als er aan een gewone "ouderwetse" wc iets mankeert, dan is dat ook wat gemakkelijker te repareren.

          Voor een hang wc moet je ook een stevige muur hebben, en dat kan bij een verbouwing wel eens een probleem zijn (niet alle muren zijn daarop voorzien).
          Als de afvoer van de hang wc niet overeen komt met de huidige aansluiting (vraag van rikketik), dan is het toch best om de afvoer aan te passen met zo weinig mogelijk extra bochten.
          Dat betekent dat je waarschijnlijk de boel moet openbreken, en achteraf alles weer dichtmaken.
          Als je alles zelf doet, dan kan de kostprijs nog meevallen, als je alles moet laten doen, dan loopt de rekening snel op.
          Maar als de hele wc of badkamer verbouwd wordt, dan kunnen die werken tegelijk gebeuren, en zal de meerkost waarschijnlijk wel meevallen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over hang wc

            Tijdens de volledige verbouwing van onze badkamer kozen wij ook voor een hangtoilet. Dit is nu geïnstalleerd tussen de dakspanten zodat je in de badkamer enkel het toilet ziet en de duwplaten voor het doorspoelen. Ook alle kasten hangen nu op een 40 cm boven de vloer. Mijn vrouw zou alleszins niks anders meer willen. De vloer is zo gekuist zonder tegen kasten, lavabosteunen of andere obstakels te stoten.
            Volgend jaar is ons benedentoilet aan de beurt, wordt zeker ook een hangtoilet. Je kan dit trouwens tegen elke stevige muur plaatsen. Alleen bij een gyprocwand zal je waarschijnlijk versterkingen moeten voorzien. Omdat een gyprocwand meestal niet zo dik is, heb je dan ook het probleem dat je volledige toiletelement met reservoir en dergelijke niet in de wand kan verdwijnen, maar dat je met een soort uitbouw zit in de ruimte waar het toilet zich bevindt.
            Tegen een niet gyprocwand, twijfel niet zou ik zeggen.
            Last edited by Guest17; 2 oktober 2015, 18:00.

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over hang wc

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              170mm is inderdaad te ver, maar als de ruimte in je toilet het toelaat is dat gemakkelijk op te lossen, gewoon het kader gedeelte enkele cm
              vanaf de muur monteren, deze voorziening zit er bij veel modellen zelfs bij door middel van draadstangen, uitbekleden moet je toch
              en met volkern platen kan je prachtig werk leveren.
              Een hang toilet is super voor wie het huis poetst.
              Dank aan allen voor de respons.
              Opgelost,kader wat verder van de muur gebracht.Ik heb er een tegel uitgehaald en vervangen want daar zaten de boorgaten in van de vorige wc.afloop heb ik kunnen oplossen met 2 bochten van 45° waardoor de afloop verder naar achter komt.Ik tevreden en het vrouwtje ook want voor het poetsen is het idd veel gemakkelijker.
              Draadstangen heb ik langer moeten maken want degene die erbij waren te kort.
              Voila,ik ben tevreden.Nog eens dank voor de respons.

              Comment

              Working...
              X