Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website maken

    Ik heb de beslissing genomen om professioneel te gaan fotograferen, in bijberoep.
    Ik ben dat nu aan het voorbereiden, en heb dus mijn Eigen website nodig.
    Ik ken niks van websites bouwen, dus ik zou een site willen maken via een dienst waarmee je dat makkelijk kan doen, zoals 500pix bijvoorbeeld, maar er zijn er meer en ongetwijfeld betere. Wie gebruiken jullie, en waarom? Het moet wel mogelijk zijn om dat aan mijn Eigen domein te koppelen. Ik heb die nog niet, dus waar ga ik daarvoor best naartoe?

    Alvast bedankt voor alle goeie raad!
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Website maken

    Create a customizable website or online store with an all-in-one solution from Squarespace. Choose a website template and start your free trial today.


    Je kunt zelf je website configureren tijdens je gratis testperiode. Best wel stijlvolle designs, prijs is ook oké. Eigen domeinnaam koppelen staat mooi uitgelegd. Maak gewoon eens een account aan en oordeel zelf.

    Ik heb ermee geëxperimenteerd en was wel onder de indruk, maar ik had het geduld niet om een volledige website zo te configureren. Ik vond ook niet exact wat ik wilde, qua design. Aangezien ik zelf wel wat kan programmeren en zo goedkoper uitkwam, heb ik het dan maar zelf gedaan : http://kasper.photography
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Website maken

      Er is ook SMugmug en Zenfolio. Zeker te bekijken.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Website maken

        Een beetje gelijkaardig aan squarespace is Wix.com. Ook mooie templates en je kan er direct je domeinnaam registreren. Wel iets prijziger normaalgezien en je zal er ook wat meer moeite in moete steken ivm SmugSmug en Zenfolio, maar je hebt wel alle vrijheid zonder enige technische kennis.
        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

        Comment


        • #5
          Re: Website maken

          heb de mijne ook met wix gemaakt, geen template gebruikt, in html5. Het is niet prijziger, aangezien wix je website host en je domeinnaam geeft voor 100 dollar per jaar. bij bvb belgacom is dat 300 euro per jaar
          My Website : http://www.ineedair.org
          Music / Painting / Motion Graphics / Image
          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

          Comment


          • #6
            Re: Website maken

            Als een amateur hier vraagt om advies over een opdracht krijgt hij van allerlei verqwijten van 'schoenmaker hou je bij je leest'(laat dit aan de fotografen over), dus laat dit aan de webdesigners over.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Website maken

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Als een amateur hier vraagt om advies over een opdracht krijgt hij van allerlei verqwijten van 'schoenmaker hou je bij je leest'(laat dit aan de fotografen over), dus laat dit aan de webdesigners over.
              Ik snap de vergelijking niet goed. Stel je nu voor dat de topicstarter een webdesigner aanspreekt en honderden (eerder duizenden) euro's uitgeeft aan een gepersonaliseerde website, terwijl er goedkopere (en even degelijke) oplossingen bestaan?
              http://kasper.photography & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Website maken

                Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                heb de mijne ook met wix gemaakt, geen template gebruikt, in html5. Het is niet prijziger, aangezien wix je website host en je domeinnaam geeft voor 100 dollar per jaar. bij bvb belgacom is dat 300 euro per jaar
                300 is wel heel veel. Bij Vevida betaal ik €60 per jaar (incl domeinnaam). Ik heb mijn nieuwe website nu bij Neostrada gezet. Daar betaal ik zelfs maar €15 per jaar (zonder domeinnaam). Afhankelijk van het type domeinnaam betaal je tussen de 5 en 20 euro per jaar, doorgaans.
                http://kasper.photography & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Website maken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                  Ik snap de vergelijking niet goed. Stel je nu voor dat de topicstarter een webdesigner aanspreekt en honderden (eerder duizenden) euro's uitgeeft aan een gepersonaliseerde website, terwijl er goedkopere (en even degelijke) oplossingen bestaan?
                  Waarom dan altijd amateur fotografen verwijten als een opdracht willen doen?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Website maken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                    300 is wel heel veel. Bij Vevida betaal ik €60 per jaar (incl domeinnaam). Ik heb mijn nieuwe website nu bij Neostrada gezet. Daar betaal ik zelfs maar €15 per jaar (zonder domeinnaam). Afhankelijk van het type domeinnaam betaal je tussen de 5 en 20 euro per jaar, doorgaans.
                    Ben met mijn website begonnen zo'n 3-4 jaar geleden. Webruimte (goedkoopste) bij belgacom was 200+ en een domeinnaam was 50 euro per jaar. Heb verder geen zicht op de gangbare prijzen tegenwoordig en wie wat aanbied. Wix rekent 99 dollar aan per jaar....zo'n 80-90 euro perjaar.

                    @hjanssen. Ik begrijp de vergelijking ook niet. De website die ts wil maken is voor zichzelf.... daarbij, waarom zou een amateur fotograaf geen opdrachten mogen aanvaarden?
                    My Website : http://www.ineedair.org
                    Music / Painting / Motion Graphics / Image
                    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Website maken

                      Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                      Ben met mijn website begonnen zo'n 3-4 jaar geleden. Webruimte (goedkoopste) bij belgacom was 200+ en een domeinnaam was 50 euro per jaar. Heb verder geen zicht op de gangbare prijzen tegenwoordig en wie wat aanbied. Wix rekent 99 dollar aan per jaar....zo'n 80-90 euro perjaar.

                      @hjanssen. Ik begrijp de vergelijking ook niet. De website die ts wil maken is voor zichzelf.... daarbij, waarom zou een amateur fotograaf geen opdrachten mogen aanvaarden?
                      Je hebt je toch serieus in 't zak laten zetten bij Belgacom... Bij Versio.nl ben je er mét .be domein naam voor €47/jaar al vanaf, zelfde bij Antagonist.nl als je 3 jarig abonnement neemt. Binnen de landsgrenzen kan je ook bij One.com terecht, kost je incl. domein €26/jaar (maar mijn ervaring met One.com is dat die traag zijn).

                      Vandaar ook mijn punt dat Wix.com duur is, want daar betaal je (na een jaar als je gratis domein naam niet meer gratis is) al snel €155/jaar.

                      @hjanssen: ik snap het ook niet goed waarom je zo op je tenen getrapt bent, dit is voor persoonlijk gebruik. Jij beweert nu dat als iemand zelf foto's wil schieten dat hij geen dSLR mag kopen maar een fotograaf moet inhuren . Ik vermoed dat je zelf professioneel fotograaf bent en dan zou je toch wel moeten weten dat de opstartkosten voor een bedrijf liefst zo laag liggen, ff een paar honder euries neerlegen voor een webdesigner zou je zelf ook niet doen als je nog geen klanten hebt. Ik snap ook wel dat de meeste fotografen problemen hebben met al die nieuwe beginners die zich een pro wanen, want die doen je job voor een habbekrats, wat oneerlijke concurrentie ... but that's life, you can't change it. Zie gewoon dat je eruit springt als fotograaf en dat je de mensen kan overtuigen dat jij betere foto's kan maken dan de rest en dat het écht wel de moeite is om meer te betalen. En als ze dan niet willen betalen voor jou, verspil je tijd er dan niet aan en zoek verder.
                      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Website maken

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Waarom dan altijd amateur fotografen verwijten als een opdracht willen doen?
                        omdat men niemand op zijn tenen getrapt is daardoor zeker? (zitten mss minder grafisch ontwerpers dan fotografen hier).

                        Comment

                        Working...
                        X