Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

    Met een mooi beeld over "lezende vingertoppen" (mijn titel ), wint MP61 de wat moeilijkere Challenge over "communicatie". Toch werd die communicatie -hoe er ook over 'thematisch of niet' gediscussieerd werd- in elke foto in mindere of meerdere mate in beeld gebracht. Opvallend meer zwart/wit deze maand (niet meteen mijn favoriet), maar de tegenstelling met de vorige opdracht (fruit - dat om kleuren vraagt!) was ook groot.
    Naast MP61 nog bekenden vooraan: tantine, met een gelijke score als MP61, maar volgens de computer een minieme achterstand, en Izzy HaveMercy, die met zijn 'sampling' foto toch voor een beetje ongerustheid zorgde. Ik hoop dat IHM (ik kort gemakshalve even af) hier een woordje uitleg zal geven. Het is niet tegen de regels wat hier gebeurd is, maar is toch heel ongewoon. Verder bekenden als stampers, VQB, M... In totaal 30 deelnemers wat niet slecht is voor een wat moeilijkere opdracht.
    Mijn gelukwensen gaan natuurlijk naar de drie eersten, maar natuurlijk ook naar alle deelnemers, zowel inzenders als scoorders en commentatoren. Het zijn jullie die de Challenge levend houden, en het is voor jullie ook dat ik er mijn tijd en energie insteek.

    Ramen en deuren lijkt op het eerste gezicht een makkie, maar vergis je niet. De echte uitdaging zal er ditmaal in bestaan om van iets heel alledaags toch iets bijzonders te maken. Ik ben nu al benieuwd.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

    Proficiat MP61! 't Was zeker een mooie foto!

    En ik weet niet hoe groot die ongerustheid dan wel is, maar ik wou met mijn foto laten zien dat twee apparaten kunnen communiceren met elkaar, vandaar dat ik het een leuk idee vond om een foto van het internet te pakken en die te verdelen over twee apparaten, en die dan verbinden zoals je ziet.
    De Challenge Mod (of iemand in wiens naam hij sprak) vond dat op het randje van kopiëren en plagiaat, terwil dat niet mijn intentie was. De foto is wel degelijk van mij, ik heb die genomen. De foto op mijn apparaten (MIJN apparaten ook, of course) is een foto die je direct op het internet kan vinden.
    Het is dus een persiflage, als je dan toch wil muggenziften, maar in de eerste plaats is het werken met andere elementen in een eigen compositie. Een beetje zoals je een straatfoto trekt en daar staat een reclamebord bij op.

    Hopelijk is de 'ongerustheid' daarmee opgelost.

    IZ.
    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

    Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

    Comment


    • #3
      Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

      Oh, als het maar dat is.
      Ik dacht eerder dat LesC verwees naar punt 5 van het challengereglement :

      "De foto mag niet sterk worden bewerkt, er mogen bv. geen extra elementen worden toegevoegd (dus ook geen kaders). Montages, effectfilters en HDR bewerkingen zijn uitgesloten. Standaardcorrecties (zoals kleine aanpassingen van belichting, kleur etc.) worden niet als sterke bewerkingen beschouwd en zijn dus toegestaan. Het oordeel over al dan niet bewerkt zijn berust echter ten allen tijde bij de Challenge-moderator."

      Maar wanneer een foto goedgekeurd wordt is hij goedgekeurd, punt.

      Comment


      • #4
        Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Oh, als het maar dat is.
        Ik dacht eerder dat LesC verwees naar punt 5 van het challengereglement :

        "De foto mag niet sterk worden bewerkt, er mogen bv. geen extra elementen worden toegevoegd (dus ook geen kaders). Montages, effectfilters en HDR bewerkingen zijn uitgesloten. Standaardcorrecties (zoals kleine aanpassingen van belichting, kleur etc.) worden niet als sterke bewerkingen beschouwd en zijn dus toegestaan. Het oordeel over al dan niet bewerkt zijn berust echter ten allen tijde bij de Challenge-moderator."

        Maar wanneer een foto goedgekeurd wordt is hij goedgekeurd, punt.
        Nee, die regel heb ik zeker niet overtreden , de foto is zelfs niet bewerkt, buiten de standaard witbalans-contrast-etc.. dingen. Alles wat je daar ziet kan ik je in het echte leven laten zien. Moet ik alleen nog eens nadenken waar ik mijne Gaffa heb gelegd.

        IZ.
        For Greater Good - Ambient Music for the Masses

        Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

        Comment


        • #5
          Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

          Nee... Ik ben wel degelijk door verschillenden gecontacteerd ivm de "gesamplede foto" die vrij makkelijk op het net te vinden is. Het reglement zegt hierover niets en de vraag rijst of we dit wel degelijk zouden moeten reglementeren of niet. IHM heeft wel degelijk een eigen compositie, met een eigen interpretatie, van een publiek beschikbare foto gemaakt (ik weet niet over eventuele copyright) en voor mij moet dit kunnen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

            Proficiat met je overwinning MP61! Verdiend!
            Ook aan IHM met zijn 3 de plaats!
            Proficiat aan alle andere deelnemers, er zaten daar een paar hele sterke foto's tussen!
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

              Wat ik vaststel, is dat ik vanaf nu, wanneer ik deelneem aan de Challenge, toch mijn eigen foto eens van punten ga voorzien.
              Tot op heden doe ik niet mee aan het puntengeven om mijn foto(s) niet te bevoordelen, maar als ik de puntendetails van alle foto's eens onder de loep neem, blijkt dit een verkeerde tactiek te zijn van mij.
              Daarom vanaf volgende maand geef ik zéker punten aan mezelf, als dit al kan tenminste, dat moet ik nog eens proberen .

              Comment


              • #8
                Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Wat ik vaststel, is dat ik vanaf nu, wanneer ik deelneem aan de Challenge, toch mijn eigen foto eens van punten ga voorzien.
                Tot op heden doe ik niet mee aan het puntengeven om mijn foto(s) niet te bevoordelen, maar als ik de puntendetails van alle foto's eens onder de loep neem, blijkt dit een verkeerde tactiek te zijn van mij.
                Daarom vanaf volgende maand geef ik zéker punten aan mezelf, als dit al kan tenminste, dat moet ik nog eens proberen .
                Sorry naamgenoot, je kan jezelf geen punten geven

                IZ.
                For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                Comment


                • #9
                  Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Wat ik vaststel, is dat ik vanaf nu, wanneer ik deelneem aan de Challenge, toch mijn eigen foto eens van punten ga voorzien.
                  Tot op heden doe ik niet mee aan het puntengeven om mijn foto(s) niet te bevoordelen, maar als ik de puntendetails van alle foto's eens onder de loep neem, blijkt dit een verkeerde tactiek te zijn van mij.
                  Daarom vanaf volgende maand geef ik zéker punten aan mezelf, als dit al kan tenminste, dat moet ik nog eens proberen .

                  Vroeger kon dat, en omdat één iemand dat deed, werd ook verteld dat je het best ook zou doen... Erg, hé.
                  Tegenwoordig kan het niet meer, gelukkig.
                  Over diegenen die dan 'stemmen beginnen te ronselen' (denkend dat ze met Facebook bezig zijn), zal ik maar zwijgen zeker?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

                    Het valt op, dat vele stemmers niet de gewoonte hebben om ALLE foto's punten te geven. Dat kost waarschijnlijk teveel moeite.
                    Een reden te meer om de rangschikking met een korrel zout te nemen.

                    Euh ... waar is de exif van Stampers zijn foto?
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

                      Van harte MP61. Mooi beeld.

                      Ik was niet bij de ongeruste BD'ers maar dit verontrust me dan weer wel :
                      Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                      (knip) vandaar dat ik het een leuk idee vond om een foto van het internet te pakken (knip)
                      Ken je deze site : http://www.copypix.be/ ?
                      Als de foto vrij mag gebruikt worden, is er geen enkel probleem.
                      Maar "te vinden op internet" is geen synoniem daarvan
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

                        Nee, kende ik niet, ga ik eens checken die site.
                        En zo komen we weer bij de discussie: mag je een foto gebruiken waar een bekend schilderij opstaat, ook al is het niet als onderwerp? Mag je een foto van een auto posten, met het merk duidelijk zichtbaar? Daar rust ook allemaal auteursrecht op. En patentrechten. En handelsrechten.
                        De foto die ik van het internet plukte is zeker niet het onderwerp, mijn laptop en iPad zijn het onderwerp, ik had eender wat kunnen gebruiken, maar ik vond het idee van de megafoon wel fijn. En ik bezit zoiets zelf niet jammer genoeg.

                        Iz.
                        For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                        Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                        Comment


                        • #13
                          Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

                          Ideaal was natuurlijk geweest had je met een eigen foto gewerkt, en dan "verknipt" over de twee toestellen, en dan onderling verbonden...
                          Maar je heb duidelijk wat gedaan met het origineel, zonder zover te gaan als dit:
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Het valt op, dat vele stemmers niet de gewoonte hebben om ALLE foto's punten te geven. Dat kost waarschijnlijk teveel moeite.
                            Een reden te meer om de rangschikking met een korrel zout te nemen.

                            Euh ... waar is de exif van Stampers zijn foto?
                            Ook die discussie is tussen stampers en mij gevoerd, per privé bericht.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: MP61 wint de september 2015 Challenge, thema: communicatie. Proficiat!

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Ook die discussie is tussen stampers en mij gevoerd, per privé bericht.
                              Dus ... wij mogen dat niet weten. Ook in de Challenge is transparantie zoek.
                              Last edited by Jos Vanhengel; 1 oktober 2015, 23:19.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X