Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UPDATE -- Fuji Camera Remote App: foto's downloaden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UPDATE -- Fuji Camera Remote App: foto's downloaden

    Af en toe gebruik ik mijn android telefoon als afstandsbediening voor mijn X-T1. Dan wordt er een preview jpeg op mijn telefoon opgeslagen van de foto's die ik met de remote heb gemaakt.

    So far so good... maar nu wil ik graag de inhoud van de geheugenkaart in het toestel bekijken vanop mijn telefoon. Aangezien ik wel eens een foto op facebook of instagram gooi, is het handig als je dat in 1 of 2 stappen vanaf de telefoon kan doen. Maar nu slaag ik er niet in om een foto op de geheugenkaart te bekijken; de foutmelding is "no file to receive".

    Toegegeven, ik heb de handleiding van het toestel niet uitgespit - het kan dus volkomen aan mezelf liggen - maar ik heb wel de instructies op de Fuji App microsite gevolgd: http://app.fujifilm-dsc.com/en/camer...e/guide03.html en zodra ik wifi verbinding krijg, komt de bewuste foutmelding. Volgens mij doe ik niks verkeerd, en zou het misschien kunnen liggen aan het feit dat ik enkel RAW schiet zonder jpeg. Dat heb ik nog niet getest. Maar ik had verwacht dat ik toch die preview zou krijgen die ik ook heb als ik een foto maak met de remote...

    Weet iemand het antwoord? (Of is het gewoon een kwestie van RTFM?)

    Merci !
    Last edited by Pieter G.; 1 oktober 2015, 15:05. Reden: update: werkende oplossing
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

  • #2
    Re: Fuji Camera Remote App: foto's downloaden

    Met de Panasonic app van mijn camera kunnen geen raw bestanden draadloos worden overgezet.
    Mogelijk is dat bij Fuji ook zo.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Fuji Camera Remote App: foto's downloaden

      Dat zal het wellicht zijn, Rudi. De google resultaten lijken in die richting te wijzen.
      Er was aanvankelijk wel wat gedoe met de app op android 5.x maar die problemen zijn achter de rug.

      Nu ben ik niet van plan om elke foto standaard in raw + jpg te schieten, dus zal ik eens moeten kijken hoe dat in zijn werk gaat met de ingebouwde raw converter van de Fuji.
      Als dit inderdaad het 'probleem' is, vind ik dat een feature request waard. Als je raws een preview bevatten die door 1 stuk van de app gelezen kan worden, zou dat ook voor een ander stuk van de app mogelijk moeten zijn.

      Nog even afwachten of er meer reacties komen die een ander licht op de zaak werpen...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Fuji Camera Remote App: foto's downloaden

        Zopas tijd gevonden om even te testen...
        JPEGs browsen kan dus wel, maar de RAW previews kan je niet ophalen met de app.

        Mijn werkwijze: foto selecteren en in de camera vanuit raw omzetten, importeren op telefoon, sharen naar eigen goeddunken.

        Toch jammer dat die conversie-tussenstap nodig is, want de preview van de raw is ruimschoots voldoende voor een snelle online share.
        Ze hadden dit van mij ook gerust in de handleiding van de camera app mogen zetten.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Fuji Camera Remote App: foto's downloaden

          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          Zopas tijd gevonden om even te testen...
          JPEGs browsen kan dus wel, maar de RAW previews kan je niet ophalen met de app.

          Mijn werkwijze: foto selecteren en in de camera vanuit raw omzetten, importeren op telefoon, sharen naar eigen goeddunken.

          Toch jammer dat die conversie-tussenstap nodig is, want de preview van de raw is ruimschoots voldoende voor een snelle online share.
          Ze hadden dit van mij ook gerust in de handleiding van de camera app mogen zetten.
          Ja, de handleiding is meestal gemaakt voor de meest voorkomende dingen. Mogelijk de wist persoon die het samenstelde, het zelf niet.
          Gelukkig is er nog de tussenstap.
          Rudi

          Comment

          Working...
          X