Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spottersdag KeeBee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spottersdag KeeBee

    T/O NHF 90 RN 02


    The problem with my brain is on the left side is nothing right and on the right side is nothing left

  • #2
    Re: Spottersdag KeeBee

    Mist en nevel.
    vervolgens veel overbodige lantaarnpalen en afsluitingen die het geheel storen.
    kortom...een doordeweekse foto volgens mij.
    De kleuren zijn ook wat...eentonig grijs.

    Comment


    • #3
      Re: Spottersdag KeeBee

      Verdienstelijke poging. Maar ik volg Dre wel in zijn opmerkingen.
      Het toestel en de beweging van de rotor staan er wel goed op. Iets minder voorgrond en achtergrond rommel en je hebt al een heel ander beeld.

      Comment


      • #4
        Re: Spottersdag KeeBee

        Ik was ook op dit evenement en ik stond toen ook klaar om af te drukken, maar heb het niet gedaan
        omdat ik wist dat de foto niet veel ging voorstellen wegens de te vele storende elementen.

        Als ik mij niet vergis vloog deze ietsje later naar rechts waar veel minder storende elementen waren.
        Heb je van dat moment geen foto's genomen?

        Wat is goed aan je foto?
        - De sluitertijd om de beweging in rotor te laten tonen.

        Wat is minder geslaagd?
        - De storende elementen op de achtergrond
        - Probeer eens om meer detail te krijgen alleen in de helicopter (met minimale bewerking moet dit lukken)

        Enkele tips voor landende en stijgende vliegtuigen net boven de start- landingsbaan?
        - Bij aankomst zoek je een plaats waar zo weinig mogelijk storende elementen te beeld kunnen verstoren.
        - Probeer alle resterende storende elementen in je geheugen te prenten en weet wanneer welk element in je beeld zal komen als je de lens van links naar rechts beweegt of van rechts naar links.
        - Probeer te bepalen op welke plaatsen je de mooiste beelden zou kunnen maken tussen 2 storende elementen.
        - Wanneer je dan door je zoeker kijkt wacht je tot je 1 van beide storende elementen ziet, en als deze uit beeld is druk je af.

        Zo probeer ik het toch.

        Groetjes,

        Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Spottersdag KeeBee

          Geen of weinig actie door het slechte weer. Geen info of er iets stond te gebeuren, ben dan naar de opstelling vliegtuigen naast de run-way gegaan

          Wanneer er toch iets gebeurde stond ik bijna aan het einde van de runway. Vlug naar een betere positie gegaan. Spotters corner stond redelijk vol dus ergens een vrij plaatsje gezocht
          Mijn bedoeling was de water van de rotor vast te leggen, heb verscheidde foto's gemaakt. ( dit kun je maar sporadisch doen, tevens eerste poging om het water vast te leggen)
          Tijdens de warm-up ( op de grond) nog meer storende elementen, nadien op de hoogte ( waar foto gemaakt is) beste foto's in de reeks.
          Met de vlieg beweging ging het effect verloren rond de rotor mogelijk door de nevel.
          Waarom de nevel weg werken? zo komt het voor mij onnatuurlijk over. Storende elementen foto een weinig kroppen en de paal is weg. Het hekwerk is dan iets anders
          Hopelijk in de toekomst een betere positie voor het zelfde effect te verkrijgen
          Bedankt voor je feedback
          The problem with my brain is on the left side is nothing right and on the right side is nothing left

          Comment


          • #6
            Re: Spottersdag KeeBee

            Door de belichting/contrasten wat aan te passen is er meer uit te halen, en de storende elementen staan op plaatsen waar ze vrij gemakkelijk weg te werken zijn.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X