Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A7 flitser

    Aangezien ik leek ben op gebied van flitsers e.d.

    heeft iemand een idee welk type flitser een goede combinatie is met de Sony A7-reeks?

    Liefst TTL en compact en toch zwaar genoeg voor binnenshuis te flitsen?

    Ik dacht aan de Nissin i40, maar zijn er nadelen aan dat dit geen Sony is?

    Bedankt op voorhand!

  • #2
    Re: Sony A7 flitser

    Zelf gebruik ik Minolta 3600HSD en 5600HSD (+de sony variant hvl-56 van die flash) op de a6000 - ze flitsen in elk geval, en de sterkte variert - eigenlijk heb ik meer tijd nodig om de accuraatheid verder aan de tand te voelen (zij het niet met de laatste versie van het protocol - daarvoor moet je minstens naar de HVL-58). Met een convertor (van sony of 3th party) kan u die flashes gebruiken op de a7. Met de 5600 zou ook de wireless moeten werken - maar dan moet je wel een master flash (een richtgetal 20 of een hvl-58, 60 of 42 hebben op de flashvoet denk ik - kijk dat voor de zekerheid na op dyxum, zelf heb ik de 5600 in wireless al getest met een 3600 en dat flitste toch met aangepaste sterkte - er zijn bronnen die beweren dat het niet werkt, dus blijven we voorzichtig ).
    De oudere minolta flashes zijn voor 75€ (3600 met richtgetal 36) tot 100 ŕ 150€ te vinden. Mocht je willen testen - kunnen we altijd 's afspreken (ik verkoop die flashes wel niet - maar als dat kan helpen we leden wel verder). Er is dacht ik een Nissin i40 model dat compatibel is - en heb daar dacht ik een review over gelezen (op sony alpha) google dat zou ik voorstellen (woord review en sony zal helpen).

    Comment


    • #3
      Re: Sony A7 flitser

      Heb volgende review gevonden voor de Nissin i40, misschien interresant voor andere lezers....

      Op Dropcatch.nl kun je bieden op .nl quarantaine domeinen. Voor de winnaar van de veiling gaan we proberen de domeinnaam te registreren zodra deze vrij valt. Je betaalt uiteraard alleen als dat gelukt is.

      Comment


      • #4
        Re: Sony A7 flitser

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Heb volgende review gevonden voor de Nissin i40, misschien interresant voor andere lezers....

        http://www.degreef-partner.nl/blog/n...0-review-sony/
        Ik zou het iig al met een korrel zout nemen omdat die persoon zelf die flits gekocht heeft en veel te enthousiast is in zijn review, het ontbreekt aan neutraliteit. De zever over het richtgetal van 40 is ook van de pot gerukt, want dat haalt die flits enkel als je helemaal inzoomt ... op 35mm heeft die een richtgetal van 27. Het vergelijk met de Nikon flitsers is daardoor helemaal onterecht want bv. een SB-700 heeft op 35mm een groter richtgetal dan de i40.

        Neemt natuurlijk niet weg dat het een compacte flits is met toch redelijk wat vermogen én high-speed sync.
        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

        Comment


        • #5
          Re: Sony A7 flitser

          Is dat richtgetal nu echt zo belangrijk? Ik heb een SB600 en 800 en die staan altijd in de min ingesteld.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Sony A7 flitser

            Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
            Ik zou het iig al met een korrel zout nemen omdat die persoon zelf die flits gekocht heeft en veel te enthousiast is in zijn review
            Het is een review van iemand die deze flitsen koopt op de site van een leverancier, dus een hoog WC-eend gehalte.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Sony A7 flitser

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Is dat richtgetal nu echt zo belangrijk? Ik heb een SB600 en 800 en die staan altijd in de min ingesteld.
              Ja en nee. Als je je flits gewoon "naakt" gebruikt dan maakt het niet zo heel veel uit, tenzij je onderwerp 20 meter veraf staat en je met een dikke tele aan het schieten bent .
              Als je light modifiers gebruikt dan wordt het wel interessanter omdat je zo al een paar stops verliest.
              Een extra voordeel van een hoger richtgetal is dat je altijd op lagere settings kan flitsen en je dus geen last hebt van de recycle time (of je kan in burst gaan schieten)
              Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
              Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
              Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

              Comment


              • #8
                Re: Sony A7 flitser

                Nissin Di700A met eventueel Air1 commander. Prijs, kwaliteit en flexibiliteit het beste wat je kan krijgen op dit moment.

                Comment

                Working...
                X