Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

colibri vlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • colibri vlinder

    had er al eens eentje geplaatst in macro, maar aangezien deze getrokken is met een 300mm met 2X converter en dat niet echt een macro lensje is, dacht ik dat ik ook hier bij dieren wel een plaatje kon posten. Natuurlijk licht en de achtergrond is het rolluik van onze keuken, bedankt voor het kijken


    XG4A1330 by micheleloot, on Flickr

  • #2
    Re: colibri vlinder

    Mooi ,maar zoiets zie ik toch liever bij macro en close up.

    Johan

    Comment


    • #3
      Re: colibri vlinder

      Mooi vastgelegd
      Volgende keer het diafragma wat meer dichtknijpen zodat het geheel binnen de scherptediepte valt

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: colibri vlinder

        mooi vastgelegd...snelle baaskes eh...ik heb ze ook ooit voor men lens gekregen maar niet om hier nu eens te posten hoor...knap shot....
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: colibri vlinder

          Verdienstelijke poging, leuk moment zo
          Zelf nog niet voor m'n lens gekregen, dus kan moeilijk oordelen of dit gemakkelijk is of niet...
          Toch denk ik dat de gehele scherpte toch iets beter kan..

          Groeten,
          Raf
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: colibri vlinder

            Het was niet zo gemakkelijk, met de 100mm macro kon ik niet dichtgevoeg bij komen, met de 300MM met converter lukt het wel, ik had wel enkele missers, niet scherp of de pose niet goed. Ik heb gekozen om het diafragma niet toe te knijpen om de sluitertijd kort genoeg te houden, er zit ook nu nog enige bewegingsonscherpte in de vleugels en de scherptediepte op de roltong en bloem is wel ontoereikend maa ik vond de oogjes toch goed scherp, enfin ik was er toch content mee, bedankt voor de comments, grts Michel

            Comment


            • #7
              Re: colibri vlinder

              Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk bericht
              Het was niet zo gemakkelijk, met de 100mm macro kon ik niet dichtgevoeg bij komen, met de 300MM met converter lukt het wel, ik had wel enkele missers, niet scherp of de pose niet goed. Ik heb gekozen om het diafragma niet toe te knijpen om de sluitertijd kort genoeg te houden, er zit ook nu nog enige bewegingsonscherpte in de vleugels en de scherptediepte op de roltong en bloem is wel ontoereikend maa ik vond de oogjes toch goed scherp, enfin ik was er toch content mee, bedankt voor de comments, grts Michel
              Ik vind dit schoon hoor Michel. Met zulke snelle vliegers is het altijd koorddansen tussen sluitertijd en bewegingsonscherpte, wat je hier goed gelukt is. Tip: neem volgende keer foto waarbij je scherp stelt op bloem, zelfs als de vlinder al gevlogen is, beide foto's samenvoegen en klaar is kees
              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
              Flickr - JAlbum

              Comment


              • #8
                Re: colibri vlinder

                Die dingen zijn ontzettend beweeglijk en gaan nooit zitten.
                Knap gedaan dus. En mij maakt het niet uit in welk forumonderdeel je je foto zet

                Leuke tip van Eric.
                Nog een idee om bewegingsonscherpte tegen te gaan: flitsen!
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: colibri vlinder

                  Mooi werk Michel.

                  Comment

                  Working...
                  X