Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5 Rumors

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5 Rumors

    Volgens de laatste geruchten ziet het ernaar uit dat het een stevig beestje wordt met fenomenale prestaties. De prijs zal ook wel fenomenaal zijn... Jullie opinie?

    New 20MP FX sensor
    New focusing module with larger coverage and 107 or 173 autofocus points (I am getting conflicting reports on that one)
    Native high ISO of 102,400
    15 fps
    Body design similar to the D4s
    4K video 60/30fps
    Full HD slow motion
    Announcement expected in early 2016



    Here is an updated list of rumored Nikon D5 specifications: New 20MP FX sensor New focusing module with larger coverage and 107 or 173 autofocus points (I am getting conflicting reports on that one) Native high ISO of 102,400 15 fps Body design similar to the D4s 4K video 60/30fps Full HD slow motion Announcement […]
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

  • #2
    Re: Nikon D5 Rumors

    Niemand die hier zijn ongezouten mening of appreciatie voor wilt uiten? Ikzelf ben in alle geval enthousiast... Moest ik ooit et geld bij eljaar gespaard hebben
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5 Rumors

      Een mening? Jawel hoor

      De AF ziet er zeer aantrekkelijk uit.
      Of het aantal frames per seconde echt interessant is, weet ik niet. Het is nogal extreem.

      De 20MP is enerzijds een klein beetje teleurstellend, maar anderzijds is het absoluut niet erg als die ISO102400 echt zo goed bruikbaar is.
      En het aantal pixels kan ondergeschikt zijn aan de kwaliteit van elke fotocel. Ik heb bijvoorbeeld ook altijd gevonden dat er uit mijn 8MP 1D (1.3x crop) betere eindresultaten en meer details te halen waren dan uit een 12MP APS-C.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5 Rumors

        Een toestel van "maar" 20MP is precies wat het moet zijn. Ik moet geen toestel meer hebben van 36MP (had een D800e). Dit soort toestellen als een D4/D4s is gemaakt voor zowel de sportfotograaf, wildlife, ... en daar waar en D4(s) een toestel is waar, naar mijn ervaring, het toestel veel meer vergeeflijker is dan een pixelmonster als de D8x0. Elke kleine fout wordt uitvergrooot en afgestraft.

        Dit soort draadjes zijn speculatie en worden er meningen gevraagd en gegeven door personen die nog geen van deze high-end toestellen hebben gebruikt.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D5 Rumors

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Elke kleine fout wordt uitvergrooot en afgestraft.
          Ja dat wordt inderdaad altijd op die manier uitgelegd. En als ik moet kiezen tussen (veel) extra pixels of een tweetal stops voordeel in hoge iso, dan kies ik ook het laatste.
          Maar draai de redenering eens om... neem dezelfde foto met een 20MP en een 36MP en bekijk de twee op hetzelfde fysieke formaat (bv. een 60x40cm print). Denk je niet dat de hoogste pixel count meer detail zal tonen (of de ruis beter kan verbergen)?

          Als we daarover gaan speculeren, dan vermoed ik dat de D8x0 sensor in een D5 body het gewoon onmogelijk maakt om de werkingssnelheid te behouden die je van een D3-D4-D5 mag verwachten. Als de processor en de buffer ontoereikend zijn om zoveel data zo snel te verwerken, dan heb je geen sportcamera meer. Niettemin, elke sensor is anders en 20MP is uitstekend, maar 24MP (bij gelijke prestaties) zou het de concurrentie misschien moeilijker maken.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D5 Rumors

            Een toestel koop je in functie van het type fotografie die men wenst te doen. Sommige vogelaars kiezen nog steeds een DX, veel macrofotografen ook.
            In fashion zal een D8x0 uitblinken daar je in een gecontroleerde omgeving zit, een D4s zal dan bij veel sportfotografen de keuze zijn of bij de serieuze wildlife fotograaf of vogelaar.
            Systeemcamera's kunnen dan weer perfect voor straatfotografie, urban, ...
            Je koopt een toestel in je budget en voor je fotografie.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D5 Rumors

              Wat 107 of 173 scherpstelpunten als die in het zelfde kleine gebiedje zitten, er staat wider area 0,01mm er bij en dat voldoet aan wider. Ik heb er nu 51 en heb er meestal maar 11 aanstaan om sneller te kunnen omschakelen. Op de D300 was het ook veel beter gespreid als bij de FX varianten, zelfde gebied op een kleiner formaat beeld. verder spreekt mij alleen dan nog 20MP aan.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X