Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mirrorless voor foto én video (sony a6000 alternatieven)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mirrorless voor foto én video (sony a6000 alternatieven)

    Hey,

    ik ben aan het kijken om mijn a5000 te upgraden. Fototoestel gewijs ben ik hier zeer tevreden van maar video mag net wat meer zijn. Ik was momenteel aan het kijken naar de a6000 voornamelijk omdat ik nu sony gewoon ben en je toch wat meer mogelijkheden hebt om externe accessoires aan te sluiten, wil je video's nemen. Iemand alternatieven in gedachten?

    Grt,

  • #2
    Re: Mirrorless voor foto én video (sony a6000 alternatieven)

    panasonic gh4 / samsung nx1 / sony a7
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Mirrorless voor foto én video (sony a6000 alternatieven)

      De a6000 met de nieuwste firmware 2.0 kan een goeie keuze zijn - al blijf ik zelf voor video een videocamera gebruiken. Ik ken de a5000 niet - kan u beschrijven wat u mist op dat toestel (heb zelf een a6000 met firmware 2.0 - is die ook niet uit voor de a5000?). Occasioneel gebruik ik de a6000 om te filmen - wat opvalt is de zwakte van de ingebouwde microfoons - je wil dan iets (beters) op de flashvoet prikken denk ik - als je een niet-sony accessoire wil - gaat u op zoek moeten naar een chinese flash-voet om een microfoon aan te sluiten met een jack (heb het ooit gezien, maar het is zeldzaam) - op de a7's zit wel een aansluiting voor een mic.

      Zoals Paly zegt de gh4 en a7-reeksen zijn ook alternatieven (de a7's zijn wel full-frame - dat betekent ook nieuwe duurdere lenzen). De a7s zal wellicht in aanbieding komen nu de a7sII uit komt (2de hands ga je zeker aanbod krijgen). Let op de a7 is full frame - je verliest je lens, je hebt nl een full frame (FE)-lens nodig. Samsung ken ik niet goed genoeg - maar de sensoren zouden goed zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Mirrorless voor foto én video (sony a6000 alternatieven)

        Belangrijk is om te vermelden wat je verwacht van zo'n upgrade naar een andere camera.
        Vooraleer er hier een hele resem aan adviezen gegeven worden moet je zelf even vermelden wat je niet en wel goed vind aan jouw a5000 video mogelijkheden.
        Het is niet zo omdat je bv pakweg een GH4 koopt .. dat je daarom ook daadwerkelijk mooiere/betere resultaten haalt.
        Misschien zie je zelf de betere resultaten niet van een duurdere camera omdat je de skills niet bezit om ermee te werken of het inzicht niet hebt wat er nu eigenlijk verbeterd is aan de video van je nieuwe toestel.

        Hogere bitrate ?
        Hogere frame rate ?
        4K mogelijkheid ?
        Betere codec's ?
        Je prijsstelling ?

        Dus belangrijk even te vermelden wat je eigenlijk niet goed vind aan de video van je a5000

        De genoemde GH4 hier is zeer goed en heeft massa's mogelijkheden op alle vlakken.
        Maar deze camera kan overkill zijn voor jou... en met de weinige informatie die je zelf geeft lijkt me dat ook het geval.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment

        Working...
        X