Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

    Zoals de titel al zei. Is de hype van fuji over? Er staan echt veel fuji's te koop de laatste tijd, of schakelen al die mensen over naar de "beste??" van het moment ;-( de sony :-)

  • #2
    Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

    Ben eens gaan kijken, en zoveel staat er toch niet te koop van Fuji. Relatief weinig zelfs. Begin dit jaar is dit ook al eens gevraagd en toen stond er meer te koop.

    Op een forum zoals dit zijn er wel relatief meer mensen die graag het laatste nieuwe hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

      Ik heb toch de laatste anderhalve week al 3 x-t1's op het forum zien voorbij komen, dat viel me gewoon op. Het is een camera waar zo over gestoeft werd een klein jaar geleden...
      Zelf heb ik ook graag nieuwe dingen, maar de systeemcamera's gaan voorlopig nog aan mij voorbij.
      Ik zou wel eens willen weten voor welke camera die verkopers nu gaan?

      Comment


      • #4
        Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

        Wat sommigen toch niet allemaal verzinnen om een draadje op te starten.

        Comment


        • #5
          Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

          Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
          Ik heb toch de laatste anderhalve week al 3 x-t1's op het forum zien voorbij komen, dat viel me gewoon op. Het is een camera waar zo over gestoeft werd een klein jaar geleden...
          Zelf heb ik ook graag nieuwe dingen, maar de systeemcamera's gaan voorlopig nog aan mij voorbij.
          Ik zou wel eens willen weten voor welke camera die verkopers nu gaan?
          Ben ik ook eigenlijk nieuwsgierig naar.
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment


          • #6
            Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Wat sommigen toch niet allemaal verzinnen om een draadje op te starten.
            Helemaal niet. Ik ben dat gez@#k hier op het forum beu gehoord. Dat de systeemcamera's nu allemaal top zijn en de dslr's ineens niet meer goed zijn. De hun techniek stilstaat, ineens te zwaar zijn een ouderwetse spiegel hebben enz...
            Wel ik bezit nog een paar ouderwetse 5DIII's waar ik overigens heel content over ben maar blijkbaar zijn die super systeem camera's toch ook nog vervangbaar??

            Comment


            • #7
              Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

              En moest er nu op die systeemcamera Leica staan, zou dat dan ook wat uit maken?
              Hier er eigen ervaring met Nikon D3, D3s, D800 Fuji X-T1, X- E2 met op alle camera,s de beste en meest
              lichtsterke objectieven van het merk zelf.
              Allen hebben hun eigen specs en de een is wat beter dan de ander voor bepaalde toepassingen.
              Als je er de beelden kan uit halen, ik denk het niet.
              De Fuji,s zijn wonderlijk goede reiscamera's en voldoen voor het meeste werk, de Nikons natuurlijk ook, Af is sneller enz.
              Kan je het merk er uit halen bij nabewerkte foto afdrukken, dan zeg ik neen.
              Kan je ze er uithalen bij niet nabewerkte JPG afdrukken, dan zeg ik ja, persoonlijk vind ik wat uit Fuji komt de betere JPG's
              Voordeel van een Fuji is het mindere gewicht en omvang, nadeel het batterijverbruik.
              Het Fuji glas kan zich qua beeldkwaliteit zeker meten met dat van Nikon, en de bouwkwaliteit is volgens mij zelfs iets beter dan deze van Nikon, meer metaal en een boterzachte bediening.
              Kan je Fuji een hype noemen, ik denk het niet, sommige mensen kunnen er misschien moeilijk aan wennen, of vinden dat een uit de kluiten gewassen reflex beter bij hun imago past.
              Straatfotografie met een systeemcamera is zalig, snelle sporten met een snelle spiegelreflex ook.
              Maar zoals steeds is de persoon achter de camera een zeer belangrijke factor, zoniet de belangrijkste.

              Comment


              • #8
                Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

                Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                Zoals de titel al zei. Is de hype van fuji over? Er staan echt veel fuji's te koop de laatste tijd, of schakelen al die mensen over naar de "beste??" van het moment ;-( de sony :-)
                Als ik dikwijls grijp naar mijn OMD in plaats van mijn Fuji is mijn OMD dan de betere... ? ik dacht het niet..
                Of als ik mijn Fuji soms verkies boven mijn Canon FF camera ?

                Er is niet zoiets als "de beste"
                Ook niet die 3500 euro kostende Sony.

                Wat wil je hier eigenlijk mee bereiken ?
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

                  Bijna alle merken hebben hun plaats op de kaart. Ik heb de afgelopen 13 jaar dslr toestellen gebruikt van Fuji, Nikon, Kodak, Canon, Olympus, Sony en Pentax. Systeemcamera's van Olympus, Panasonic, Fuji, Nikon en Sony. Onder gunstige omstandigheden kun je met ieder toestel goede foto's maken. De techniek heeft niet stil gestaan en allerlei zaken spelen een rol, voor iedere gebruiker met een verschillend belang.
                  Ik was zeer blij met de Olympus PEN destijds, want ik had dan eindelijk een alternatief voor mijn zware Nikon als ik iets lichters wilde. Intussen is de techniek van mirrorless toestellen zo ver dat je voor mijn soort fotografie even goed of beter af bent met een systeemcamera.
                  Specifieke toepassingen, met name sport en snelle wildlife tele-fotografie zijn nog beter gediend met een dslr, voor de meeste andere toepassingen is het om het even.
                  In plaats van elkaar of fora te bevechten over de onmogelijkheden van elkaars toestellen lijkt mij de discussie zinvoller om de mogelijkheden toe te lichten en te verkennen.
                  Ik heb momenteel geen Fuji toestel, wel de nieuwe Sony en de Olympus E-M1, maar ook met Fuji had ik veel plezier en prachtige foto's.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

                    Hallo,

                    Ik heb via PM héél veel vragen gekregen over het waarom verkopen van mijn Fuji-materiaal. Ik heb die mensen zo goed mogelijk trachten te informeren.
                    Dit is mijn antwoord aan hen - omdat de vraag ook hier gesteld wordt:

                    Toen ik vorig jaar investeerde in mijn Fuji materiaal (X-T1 en X-E2) deed ik heel andere opdrachten dan nu. Toen was het veelal "statische" fotografie.
                    De laatste tijd heb ik veel meer "snel bewegende onderwerpen", en dat is een beetje het mindere punt van Fuji (naar mijn mening).
                    Ik heb dan een Nikon DSLR aangeschaft (komende van Canon vroeger), en dat beviel me prima - zeker voor de fotografie van "snelle" onderwerpen.
                    Daarbij kwam nog eens dat de Fuji en de Nikon foto's niet erg afweken van elkaar - en dus een quasi identieke workflow bruikbaar was (Canon was veel meer "warm geel").
                    Voor mij is een goede tele ook onontbeerlijk, en die mistte ik ook bij Fuji. Er is er eentje op komst, maar voor een prijs die ik er zeker niet aan ga besteden.
                    In de DSLRs is die keuze veel uitgebreider en betaalbaar.

                    Uiteindelijk moet een mens knopen doorhakken en investeren in 2 systemen bleek een dure operatie.
                    Vandaar dat ik - toch met pijn in het hart - gekozen heb voor Nikon.

                    Maar ik stop dus nu met twee volledige systemen - en Nikon is beter geschikt voor mijn soort fotografie/opdrachten - al houd ik wel de X-A1 + 16-50mm. Dat is een bijzonder handige combinatie voor thuis voor al het tuin- en keukenwerk.
                    Dus zeker geen kwaad woord over Fuji - integendeel. Het is dus zeker niet omwille van de kwaliteit dat ik mijn Fuji's verkocht heb - wel een beetje het gebrek aan "algemene" snelheid die mijn soort fotografie beperkten.
                    Tijdens de laatste trip naar Warschau heb ik veel straatfotografie gedaan, en dan speelt die snelheid in mijn geval zeker een rol. Vaak heb je daar maar een fractie om een beeld vast te leggen en met Nikon héb je dat dan ook effectief.
                    Iets waar ik bij Fuji minder slaagkansen had ...

                    Qua Nikons kocht ik eerst de D7200 en later ook nog de D5200. Geen FF meer, want Fuji heeft me geleerd dat FF absoluut geen prioriteit is om kwaliteit te halen.
                    Mooi meegenomen is ook dat de lenzen een klein beetje beterkoop zijn en dat de keuze uitgebreider is.

                    Ik gebruik de Nikon D7200 voor al het "topwerk" en de D5200 als camera voor alle dagen en vakanties.
                    Die D5200 heeft me echt wel verbaasd qua kwaliteit.
                    Ok, hij is wat trager dan de D7200 en op hogere ISO's wat minder, maar voor die prijs is dat echt een topper.
                    En de D5200 + 18-140mm passen in dezelfde fototas dan de Fuji X-E2 + 18-135mm.

                    Qua lenzen heb ik momenteel de Nikon 18-140mm en de Nikon 18-105mm (de "kitlenzen" bij elke camera), de Tamron 70-300mm VR en de Tokina 11-16mm f2.8.
                    Enne ... ik heb dus nog steeds de Fuji X-A1 + XC 16-50mm ...

                    Bij mij dus zeker geen "allernieuwste materiaal hebben", eerder een praktische keuze ingegeven door mijn soort fotografie.
                    De Fuji foto's zijn top en leveren schitterende foto's, maar de camera's zijn - helaas - voor mij net iets te traag ...

                    Groeten,
                    Jaja
                    Last edited by jaja; 28 september 2015, 01:47.
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht

                      Wat wil je hier eigenlijk mee bereiken ?
                      Helemaal niets, ik pleit hier voor beide systemen.
                      Niemand op het forum hier moet mij uitleggen dat er niet zoiets is zoals de "beste". Voor mij hebben de meeste systemen op de markt hun plaats. Het ene systeem is beter geschikt voor een bepaald soort van foto's als het andere.
                      Nu lig ik natuurlijk in de vuurlijn door dit topic te openen, maar er zijn anderen hier op dit forum, lees het topic "van dslr naar sony mirrorless" maar door, die nu de dslr de grond in boren. Dat vind ik niet gepast. Ik vind het lachwekkend hoe sommige hun systeem aanprijzen als het enige goede??
                      Dat is nu precies wat ik hier met dit topic doe, lachen en waar ik nog steeds geen antwoord op heb, me afvragen naar welke camera al die verkopers zijn overgeschakeld? Toch niet terug naar een dslr zeker? Jaja alvast wel, maar die persoon heeft vooraf nooit een of ander systeem de grond in geboord er zijn er anderen.
                      Zelf vind ik een 5dIII ook niet geschikt om als wandelcamera te gebruiken en wil ik ook wel een lichter alternatief, maar ik ga geen systemen veroordelen. Als ik dan "voor mezelf" toch iets moet noemen, onhandig klein, vind ik een systeemcamera om deftig snel mee te werken en een huwelijk mee te fotograferen, bijvoorbeeld.

                      Ook die opmerking hierboven "sommigen vinden dat een dslr beter bij hun imago past" is ook weer van de pot gerukt. Heeft dat met imago te maken dan?

                      Sommige vinden dit topic erover en ondoordacht? er zijn er dus hier ander hoor, waar niemand zich blijkbaar aan storen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

                        Grappige discussie eigenlijk. ik vind de vraag van TS niet verkeerd. Dit is geen discussie over wat beter is, gewoon een vraag naar de reden waarom mensen van systeem veranderen. .
                        Er is eigenlijk al vrij afdoend op geantwoord hé. Er zijn verschillende doeleinden, verschillende noden.... Als het over straatfotografie gaat: met mijn Nikon Df met standaard 50 mm 1.8 heb ik een vrij onopvallend (want ouderwets uitziend) toestel, dat daarbij ook nog licht is, in vergelijking met bv. mijn D700 met Nikkor 24-70 2.8. Ik heb er nu wel een standaard zoom bij gekocht (24-85) omdat ik die zoomfunctie eigenlijk soms miste (de voetenzoom is soms wat te traag bij mij....).
                        Welk toestel ook: het beste toestel is datgene wat het beste in je hand ligt, wat je het beste kent, waar je op de meest snelle en efficiënte manier mee kan werken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

                          Hier zit alvast een X-T1 gebruiker die echt zit te wachten op die tele (100-400).
                          Voor de rest deel ik de mening van jaja. Mijn bewegende onderwerpen zijn kinderen en af en toe een beestje, en die zijn met de Fuji nog net te doen als je er wat missers bij kan nemen.
                          Ik weet wat ik heb achtergelaten (1D) en ik weet waar ik mijn centen aan uitgegeven heb.
                          Geen spijt, maar als ik naar het geld niet moest kijken, hield ik Fuji en een DSLR naast elkaar, met misschien nog een compacter systeem erbij.

                          Dat men zich vragen stelt bij het zien van het 2dehands aanbod, is begrijpelijk. Ik keek ook verwonderd toen ik een A7rII zag staan eind vorige week. Elk heeft daar zijn reden voor zeker? En ja, het gebeurt dat mensen niet kunnen wennen aan hun aankoop of dat de resultaten niet aan de verwachtingen voldoen, maar in dat geval lijkt het mij dat ze vooraf niet voldoende opzoekingswerk of testwerk hebben gedaan. Jammer, en des te beter voor de nieuwe eigenaar.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

                            Integendeel zou ik zeggen .Zo gaat Canon ook een geavanceerde systeemcamera uitbrengen.Overigens ik zie ook regelmatig bv. een Nikon 800E te koop staan enz.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                              Zoals de titel al zei. Is de hype van fuji over? Er staan echt veel fuji's te koop de laatste tijd, of schakelen al die mensen over naar de "beste??" van het moment ;-( de sony :-)
                              Niet noodzakelijk, het moet je liggen, en als dat niet het geval is dan is het een miskoop en kan je beter proberen je geld te recupereren.
                              Veel merk-hoppers zijn er niet hoor, er zijn er inderdaad flink wat van DSLR naar systeemcamera gegaan wegens het gewicht. En dan moet je dikwijls van merk veranderen omdat Canon en Nikon nu eenmaal 'nog' niet meespelen.
                              Fuji brengt nog regelmatig mooi nieuw materiaal uit (de 90mm, de 16-66 2.8) en heeft nog helwit in de pijplijn zitten. Elke X-E2 eigenaar kijkt uit naar de 4.0 firmware, en elke X-PRO1 eigenaar wacht wat de X-Pro2 gaat brengen.
                              Feit is: de fuji systeem-kameras nodigen uit om manueel te werken, op de 'oude' manier. En dat is voor velen leuk, voor andere net een brug te ver.
                              Maar dat zal ongetwijfeld slechts één van de oorzaken zijn.
                              Voor mij staat vast, wat ik nu van Fuji heb blijft. Het staat eveneens vast dat er wel nog iets bij kan komen. :-)
                              ...leeg...

                              Comment

                              Working...
                              X