Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Battery Pack Canon flitser 580EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Battery Pack Canon flitser 580EX

    Hallo,

    Bij het maken van reeksen foto's met flits (580EX van Canon) en camera EOS 7D ervaar ik dat er in die reeksen verschillende foto's zijn waar de flits niet is afgegaan omdat deze niet tijdig opgeladen raakt. Nu zoek ik naar een extern batterij-pack dat kan worden aangesloten op de flitser.
    Volgende zaken vond ik al op internet Jinbei MF-46 Powerpack (DCV11.1V 4400mAh Li-Ion Pack) of het batterij-pack van Canon CP-E4 (daar moeten AA batterijen in).
    Het Jinbei Powerpack lijkt mij het interessants.
    Gezien ik hier geen ervaring mee heb en direct iets goed wil aankopen zou ik eens willen vragen of hier iemand ervaring mee heeft en wat hij me kan aanraden.
    Alvast bedankt.

    Mvg,

    Mark
    Last edited by mark w.; 27 september 2015, 11:46. Reden: opmaak tekst
    http://markwijnants.zenfolio.com/
    Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

  • #2
    Re: Battery Pack Canon flitser 580EX

    Een nadeel van een apparaat met ingebouwde is als de accu klaar is en jij nog niet, je toch moet stoppen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Battery Pack Canon flitser 580EX

      Een flitser zal met zo'n extern accupack wel sneller herladen, maar als je teveel foto's kort na elkaar maakt dan kan de flitser te heet worden (bij de betere flitsers is er een beveiliging ingebouwd waardoor die uit valt).
      Je kan ook eerst eens proberen om de iso een stop hoger te zetten terwijl je de flitser gebruikt, dan moet die minder vermogen leveren, en zal die sneller terug voldoende geladen zijn voor de volgende foto.
      Als dat voldoende is, dan hoef je geen extra investering te doen, het verschil tussen iso 100 en 200 is zo goed als niet te zien op de foto, zelfs iso 400 is nog heel goed bij alle recente DSLR's.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Battery Pack Canon flitser 580EX

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Een flitser zal met zo'n extern accupack wel sneller herladen, maar als je teveel foto's kort na elkaar maakt dan kan de flitser te heet worden (bij de betere flitsers is er een beveiliging ingebouwd waardoor die uit valt).
        Je kan ook eerst eens proberen om de iso een stop hoger te zetten terwijl je de flitser gebruikt, dan moet die minder vermogen leveren, en zal die sneller terug voldoende geladen zijn voor de volgende foto.
        Als dat voldoende is, dan hoef je geen extra investering te doen, het verschil tussen iso 100 en 200 is zo goed als niet te zien op de foto, zelfs iso 400 is nog heel goed bij alle recente DSLR's.
        Bedankt voor de reactie.
        Het betreft reeksen van een 5 a 10 tal foto's achter elkaar, vroeger deed ik dat met een 5D en zag ik dit fenomeen niet, maar na de verkoop van mijn 5D gebruik ik nu mijn 7D. Die is sneller dus daar komt het probleem vandaan denk ik. Ik gebruik meestal al een heel hoge iso (het is 's avonds met kunstlicht).
        http://markwijnants.zenfolio.com/
        Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

        Comment


        • #5
          Re: Battery Pack Canon flitser 580EX

          Gebruik je in die flitser accu's of niet-herlaadbare batterijen (alkaline)?
          Accu's kunnen een grotere stroomsterkte leveren, daardoor kan de flitser wat sneller herladen.
          Zeker als alkalinebatterijen gedeeltelijk opgebruikt zijn wordt de inwendige weerstand groter en zal het steeds langer duren om de flitscondensator terug te laden.

          Ik heb ooit voorgehad dat een setje accu's voor problemen zorgde in de 580EX.
          Die accu's waren amper een jaar oud, maar toch was er één van de vier defect.
          Daardoor kon ik telkens maar een paar foto's maken met vers geladen accu's.
          Ik dacht dat de flitser defect was, maar dan kocht ik betere accu's (low selfdischarge - Ready To Use...Top Craft van den Aldi, Eneloop, GP Recyko...) en een Maha lader, daarna heb ik met die flitser nooit nog problemen gehad.
          De 430EX II herlaadt wel veel sneller dan de 580 EX (ik heb een 580 EX versie I en een 430 EX II, de recentere 580 EX II zal wel sneller zijn dan de oude).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X