Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HP printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HP printer

    Deze gaat wellicht naar mijn dochter, zodat er een nieuwe opdringt bij mij.Toen ik deze HP (930c)kocht was dat op aanraden van de verkoper, die beweerde dat bij canon printers de spuitmonden weleens konden verstoppen en ze bij HP telkens mee vervangen worden, nu is mijn vraag aan jullie , is dat echt zo(dat verstoppen), want ik wil wel graag een alternatief om van die DURE inktpatronen af te raken en liefst met aparte kleurcartridges werken ipv die 3in1 van HP,of kan ik met die zelfvullingen werken( velen raden dit af)Nu druk ik occasioneel een A4-tje af, maar als het goedkoper kan zal het wel meer worden.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Hallo Toerist

    Ik heb hier de Canon i965.
    Heel tevreden over deze printer.
    6 inktpatronen en nog nooit verstopte spuitmondjes gehad.
    Zelf afdrukken is en blijft duur.
    Zelf vullen doe ik niet. Wel gebruik ik af en toe patronen van Geha.

    groetjes

    Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

    Comment


    • #3
      Hey toerist,
      ik denk dat je bij de aankoop van een nieuwe printer meerdere dingen moet vergelijken dan enkel de kostprijs van de inktcartridges. Natuurlijk is de prijs per afdruk wel belangrijk, maar die hangt ook af van wat je print (een brief in Word neemt natuurlijk veel minder inkt dan een A4-foto).
      Ikzelf heb een Epson printer en ben heel tevreden over het resultaat, nadeel is wel dat ik maar twee inktcartridges heb: zwart + 5-kleuren-in-een. Het nieuwe model van deze printer (ik heb de Stylus Photo 1290) heeft wel per kleur een andere cartridge.
      Met zo van die navulcartidges heb ik zééééééééér slechte ervaringen. Aan mij krijgen ze die dingen nooit meer verkocht Zelfs al kreeg ik ze gratis, zou ik ze nog niet gebruiken. Er is ooit eentje beginnen inkt te lekken en dat gaf een kortsluiting op de printplaat ofzoiets, resultaat: garantie verviel omdat het geen originele inktkoppen waren en 'k heb een nieuwe printer moeten kopen!
      Fuji FinePix S100fs

      Comment


      • #4
        Ik vul de inktpatronen van mijn Canon S500 wel zelf, en heb nog nooit problemen gehad met verstopte spuitmondjes.
        Voor de inkt, kijk eens bij:
        www.janreus.nl
        www.qjet.be
        Ze hebben zelfs systemen waarbij er inktflesjes naast de printer gemonteerd worden, en dan moet je gewoon af en toe een verse fles inkt aansluiten. Dan kan je de hele dag blijven printen
        Probeer zeker nooit om de inkt helemaal op te gebruiken, want dan verbrandt de printkop. Als de inkt bijna op is, krijg je een bericht op het scherm, en dan weet je welke kleur er moet bijgevuld worden.

        Bij mijn HP 600 moest ik vroeger geregeld de printkoppen vervangen omdat die uitgedroogd waren. Dat heb ik bij deze printer nog nooit voorgehad.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Normaal wordt er aangeraden om het vulgaatje achteraf dicht te maken met tape, maar ik draai er een inox-schroefje in, met een O-ringetje eronder.

          Zo'n setje krijg je thuisgeleverd als je de inkt bestelt:

          De gebruiksaanwijzing zit ook bij in de verpakking.

          Op een paar minuten heb ik de inktpatronen opnieuw gevuld, en kan ik weer verder printen .
          (Ik heb ook nog volle flesjes klaarstaan, want deze zijn bijna leeg.)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Voor Canon zie ik, er is mij verteld dat HP onder hogedruk spuit, dus zouden bijvullingen minder geschikt zijn????
            vraag: is dat waar???
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Ik vul al 2 jaar mijn hp cartridges
              je kan ze best vervangen na 5 keervullen,
              telkens zonder problemen
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment

              Working...
              X