Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Nikon DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Nikon DSLR

    Hoi,

    ik heb al veel goeie discussies gelezen hier, dus wou ook even mijn vraag hier kwijt.
    Ik wil graag een Nikon DSLR aankopen en dacht aan een richtprijs van (body + lens/lenzen + accu + 32gb geheugen + tas) aan een 900 euro.
    Dit zou mijn 1e DSLR zijn, nu heb ik een Fuji Finepix.
    Bedoeling zou zijn om zowel binnenshuis (foto's van de dochter, ...) als buitenshuis (landschappen tijdens het wandelen, vakanties, ...): all-round gebruik dus
    Ik wil omdat het mijn 1e DSLR is er nog niet superveel aan uitgeven, maar ik wil een gulden middenweg vinden, zodat ik binnen een jaar niet opnieuw moet investeren in een nieuwe lens.

    Mijn oog was gevallen op de Nikon D3300, eerst was ik eerder naar de D5200 aan het kijken, maar ik kan denk ik beter wat meer investeren in de lenzen dan.
    Als lens zou ik precies zoiezo de 35mm lens van Nikon willen aanschaffen, dit voor binnenshuis en omdat die bij kunstlicht toch wel een pak beter zou zijn;

    Als geld geen issue was zou ik daarbij de 18-200mm lens van Nikon willen, maar die is me dus wat te duur.
    Om complementair te zijn met de 35mm lens, dacht ik dan mss de 55-200mm lens, die is een stuk goedkoper, maar dan mis ik wel een stuk natuurlijk, alleen weet ik niet of dit erg is.

    In de winkel stelden ze eventueel de 18-250mm lens van Sigma voor, maar ook dan kom ik wat duur uit.

    Ook de 18-105mm lens van Nikon had ik in het begin voor ogen, maar die krijgt iets mindere commentaar + ik zou liefst toch graag tot 200mm gaan (indien mogelijk)

    Alle feedback is welkom!

  • #2
    Re: Aankoop Nikno DSLR

    Beste Tom,

    De Nikon D5200 + 18-140mm valt binnen je budget (denk ik) en is naar mijn mening een prima starterskit.
    De 35mm prime is wat te beperkend vrees ik en de 18-140mm biedt je een mooi bereik.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Nikno DSLR

      In veel gevallen vertrekken vanuit je behoeften, en dan pas een systeem kiezen kan je soms tot verrassende resultaten leiden.
      Als je niet van plan bent om veel lenzen te veranderen, dan zou ik toch ook eens overwegen om naar de Sony rx100 III, Panasonic FZ1000 of een gelijkaardig systeem te kijken.
      Ik heb de Panasonic als tussenstap gekocht, tot ik m'n definitieve keuze heb gemaakt. Maar deze blijkt voor mijn doelen wel redelijk doeltreffend te zijn.
      Misschien dat dit in jou geval ook zo is? Het overwegen kan in ieder geval geen kwaad. En als je toch tot de conclusie komt dat Nikon voor jou het beste is,
      dan heb je toch tenminste je huiswerk gemaakt en hoef je niet achterom te kijken.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Nikno DSLR

        D5200 + 18-140 aan 675€ nu.... dan kan je nog bijkopen wat je wil van lens/zen met je budget...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Nikno DSLR

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          D5200 + 18-140 aan 675€ nu
          Dat vind ik op dit moment dus *de* systeemcamera-killer
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Nikno DSLR

            Pieter,

            dat heb je waarschijnlijk goed gezien ...

            jaja

            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            Dat vind ik op dit moment dus *de* systeemcamera-killer
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop Nikno DSLR

              Dat hangt natuurlijk af van wat je wil, en hoe je je camera in de toekomst zal gebruiken.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop Nikno DSLR

                Zoals de collega's hierboven zeggen:
                De combinatie 5200 met 18-140mm, een goede tas, een paar nuttige filters (vb. pola, uv) en een extra accu en een extra kaartje. Er zullen er veel willen tekenen om zo te kunnen starten.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop Nikno DSLR

                  Bedankt voor de suggesties allemaal!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop Nikno DSLR

                    Persoonlijk zou ik opteren voor de D7100 die je momenteel aan aantrekkelijke prijzen kan aanschaffen desnoods met de 18-105 lens. nadien eventueel prime lensjes bijkopen.
                    Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop Nikno DSLR

                      Oorspronkelijk geplaatst door koeneke Bekijk bericht
                      Persoonlijk zou ik opteren voor de D7100 die je momenteel aan aantrekkelijke prijzen kan aanschaffen desnoods met de 18-105 lens. nadien eventueel prime lensjes bijkopen.
                      die wordt nog altijd aan dezelfde prijzen verkocht of een jaar geleden....

                      ivm starten met enkel een primelens, dit zal je beperkingen opleveren
                      maar veel meer bijleren op fotografiegebied dan een zoomlens die niet lichtsterk is, aan jou of je zo wil starten...
                      de 18-105 + die primelens zou veelzijdiger zijn uiteraard
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop Nikno DSLR

                        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                        maar veel meer bijleren op fotografiegebied dan een zoomlens die niet lichtsterk is
                        je krijgt ze als kitlens er zeer goedkoop bij, en je leert je 'werkafstand' kennen, waardoor je weet welke (duurdere) prime te kopen.

                        Comment

                        Working...
                        X