Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trigger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • trigger

    hoikes

    ik zou me graag een trigger willen aanschaffen voor mijn flits (SB-900) van nikon maar weet er nu niet zo veel vanaf en dus wou ik vragen een trigger die op alle toestellen compatibel is en die toch een eindje reikt .... heb advies gekregen over de "cactus" trigger .. iemand ervaring ermee ?

    thanks .
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

  • #2
    Re: trigger

    Een Nikon SG 3IR en je pop-up flits dan kun je gewoon alle iTTL flitsen aansturen. De SG 3IR is niet compatible met de instapmodellen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: trigger

      hoi

      zelf ervaring met cactus v4. werkt goed nadeel antenne op zender.
      cactus v5. paar jaar gebruikt, werkt perfect. door de vorm soms nogal onhandig om terug los gedraaid te krijgen.
      phottix odin ttl versie 1. huidige set. werkt super, niet altijd compatibel met merken als yongnuo. ondertussen is er een versie twee. Nog niet getest maar van wat ik gezien heb zou vooral de bediening nog sneller en eenvoudiger geworden zijn.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: trigger

        Wil je TTL blijven werken of mag het volledig manueel zijn?
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: trigger

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Wil je TTL blijven werken of mag het volledig manueel zijn?
          Zeker een goede vraag, want Cactus triggers zijn volledig manueel. Heb zelf 3 Cactus v5's en ben er wel tevreden van, het enige 'nadeel' is dat ze in mijn rugzak soms per ongeluk aangaan en dan zijn die binnen de kortste keren plat .
          Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
          Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
          Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

          Comment

          Working...
          X