Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Poetsvrouw of poetsman

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: Poetsvrouw of poetsman

    Aan DSLR-gebruikers,
    ik zit met ambetant stof op mijn CCD . Ik heb reeds geblazen dat het je een welste is , doch dat zwarte dingetje blijft maar zitten .
    Is er ergens een goede ziel te vinden die me eens kan tonen hoe ik dat kan verwijderen en wat ik daarvoor juist moet aanschaffen .
    Gezien de delikate werking, zou ik dat graag aanleren via een grootmeester.
    Vrijwilligers of aangeduide vrijwilligers ?
    Ik woon te Buggenhout.
    groetjes
    Stofverzamelaar

    Effe vergeten: Ik heb zo'n slecht DSLR (2.9) Nikon D70. Gelukkig is mijn maatschaal slecht tot 2.5, Dus dat slecht spul zoals velen zeggen scoort bij mij zo'n 2.9 op 2.5
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    beste wimvan,
    uiteindelijk is het maar eenmaal "HET DOEN" hier alvast een link met info " ik zelf heb het al tientallen malen gedaan zonder problemen, eerst met zweet nadien met plezier.

    Comment


    • #3
      Is net zoals "de eerste keer"...we begrijpen je angst maar eens je het "gedaan" hebt zul je de volgende keer geen "angst" meer hebben, méér nog, het zal smaken naar "méér"...
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

      Comment


      • #4
        Wel Wimvan ik heb twee linksen en heb het al 3X gedaan.( mijne sensor gekuisd hé )
        Je moet alleen maar goede Sensor Swab's en Eclipse vloeistof in huis hebben.
        Spijtig dat je in mijn buurt niet woont.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht: Poetsvrouw of poetsman

          Oorspronkelijk geplaatst door wimvan
          Aan DSLR-gebruikers,
          ik zit met ambetant stof op mijn CCD . Ik heb reeds geblazen dat het je een welste is , doch dat zwarte dingetje blijft maar zitten .
          Is er ergens een goede ziel te vinden die me eens kan tonen hoe ik dat kan verwijderen en wat ik daarvoor juist moet aanschaffen .
          Gezien de delikate werking, zou ik dat graag aanleren via een grootmeester.
          Vrijwilligers of aangeduide vrijwilligers ?
          Ik woon te Buggenhout.
          groetjes
          Stofverzamelaar

          Effe vergeten: Ik heb zo'n slecht DSLR (2.9) Nikon D70. Gelukkig is mijn maatschaal slecht tot 2.5, Dus dat slecht spul zoals velen zeggen scoort bij mij zo'n 2.9 op 2.5
          Een schone doek om een pannelikker en daarna met een rietje op de stofzuigermond de ccd schoonzuigen, mogelijk moet je dit herhalen. Pas op dat je alleen met het rietje in de camera komt. Overigens, ik doe dat wel, maar het is op eigen risico. Ik weet hoe ver te gaan. Groetjes Astroloog.

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht: Poetsvrouw of poetsman

            Oorspronkelijk geplaatst door wimvan
            Aan DSLR-gebruikers,
            ik zit met ambetant stof op mijn CCD . Ik heb reeds geblazen dat het je een welste is , doch dat zwarte dingetje blijft maar zitten .
            Is er ergens een goede ziel te vinden die me eens kan tonen hoe ik dat kan verwijderen en wat ik daarvoor juist moet aanschaffen .
            Gezien de delikate werking, zou ik dat graag aanleren via een grootmeester.
            Vrijwilligers of aangeduide vrijwilligers ?
            Ik woon te Buggenhout.
            groetjes
            Stofverzamelaar

            Effe vergeten: Ik heb zo'n slecht DSLR (2.9) Nikon D70. Gelukkig is mijn maatschaal slecht tot 2.5, Dus dat slecht spul zoals velen zeggen scoort bij mij zo'n 2.9 op 2.5
            Een schone doek om een pannelikker en daarna met een rietje op de stofzuigermond de ccd schoonzuigen, mogelijk moet je dit herhalen. Pas op dat je alleen met het rietje in de camera komt. Overigens, ik doe dat wel, maar het is op eigen risico. Ik weet hoe ver te gaan. Groetjes Astroloog

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht: Poetsvrouw of poetsman

              Met een goede blaaspeer van Canon, spotgoedkoop en overal verkrijgbaar is het in de meeste gevallen al weg. Met eclipse vloeistof en sensor swabs overal te koop in elke zaak die DSLR verkoopt, maak je voor het bedrag van Euro 4.75 per keer het geheel schoon. En de meeste winkeliers doen het helemaal gratis want dat is o.a. een stuk persoonlijk contact en service en zo onderscheiden ze zich van de internetshops.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Gezocht: Poetsvrouw of poetsman

                Gewoon schoonmaken, niet bang zijn om de CCD te beschadigen!

                Hier nog wat meer tips:

                FacebookTweet There comes a day when every DSLR owner looks at a 100% magnification of one of their images in Photoshop and gasps, “Where did...

                Comment

                Working...
                X