Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TELENET heeft mij liggen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TELENET heeft mij liggen

    Standaardbrief gekregen dat ik vanaf volgende maand (va 22/10) automatisch naar "play" word overgeschakeld
    Ik heb nu het plus pakket docu en lifestyle met de verschillende discovery's en AMC (het vroegere TCM) om d voor mij voornaamste te noemen.
    Om dat te blijven bekijken zou ik naar play more moeten overschakelen wat weer 14 E extra is .
    Ik heb toen al (3 jaar geleden) dat plus pakket genomen omdat TCM uit hun basisaanbod verdween.
    De fuckers
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: TELENET heeft mij liggen

    Is de enige oplossing niet eens de telefoon nemen en bellen naar Telenet om te vragen wat mogelijk is?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: TELENET heeft mij liggen

      Nog een slachtoffer blijkbaar.
      Een vriend van me heeft het kanaal SyFy in een pack.
      Hij heeft vermoedelijk dezelfde brief gekregen en heeft Telenet al gecontacteerd zonder succes.
      In zijn geval moet hij naar Play more wat 25 euro extra is als ik me niet vergis.

      Als alternatief zou hij naar Belgacom kunnen gaan wat goedkoper is maar of die kwaliteit even goed zal zijn is de vraag.

      Blijkbaar kan dat allemaal. Mijn inziens is dit contractbreuk maar ja, het alternatief is even erg.
      Ik hoop dat je kan genieten van het kijken op tablet, replay en nog dingen dat je eigenlijk niet nodig hebt.

      Comment


      • #4
        Re: TELENET heeft mij liggen

        Bij zulke gevallen heb je meestal het recht om gratis je contract te beëindigen. Wel een arrogante zet van TN

        Comment


        • #5
          Re: TELENET heeft mij liggen

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Nog een slachtoffer blijkbaar.
          Een vriend van me heeft het kanaal SyFy in een pack.
          Hij heeft vermoedelijk dezelfde brief gekregen en heeft Telenet al gecontacteerd zonder succes.
          In zijn geval moet hij naar Play more wat 25 euro extra is als ik me niet vergis.

          Als alternatief zou hij naar Belgacom kunnen gaan wat goedkoper is maar of die kwaliteit even goed zal zijn is de vraag.

          Blijkbaar kan dat allemaal. Mijn inziens is dit contractbreuk maar ja, het alternatief is even erg.
          Ik hoop dat je kan genieten van het kijken op tablet, replay en nog dingen dat je eigenlijk niet nodig hebt.
          In mijn geval 14 Euro meer omdat ik al het pluspakket heb (ongeveer 10Euro) en die play kost ook 10 euro als je dat bovenop uw basispakket neemt, dus voor mij geen meerkost als ik mijn voorkeurzenders laat vallen.
          Volgende week een contacteren, of het iets uithaalt ?
          Ik kijk bijna uitsluitend naar die discovery toestanden, history channel, edm (en dan zappen als er reclame is), de reguliere tv interesseert mij maar matig. En naar AMC zonder reclame onderbrekingen kijk ik soms ook. Oh ja, syfy en 13th street zit er ook bij maar daar kijk ik amper naar, enkele maanden geleden viel BBC 3 en 4 er ook al af en wat krijgen we in de plaats: nog wat meer kinderzenders ...
          Last edited by toerist; 26 september 2015, 10:35.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: TELENET heeft mij liggen

            Eigenlijk plegen al die providers contractbreuk omdat ze zoveel keer per jaar hun aanbod wijzigen.
            Niemand die daar om maalt natuurlijk want ze hebben het monopolie.

            Democratisch zou zijn dat we zelf een zenderpakket konden samenstellen in plaats van hun pakketten die soms, zeg maar meestal, niet 100% stroken met wat we eigenlijk zouden willen.
            Telenet plakt een prijs op per zender en zelf stel je je pakket samen naar goesting en budget.
            Zou dat niet ideaal en democratischer zijn?
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: TELENET heeft mij liggen

              Of het contractbreuk is hangt natuurlijk er van af of het in het contract staat dat ze dit aanbod mogen aanpassen.

              Comment


              • #8
                Re: TELENET heeft mij liggen

                Hier nog zo een geirriteerde klant van de monopoliehouder in kwestie. Bij mij ligt het nog net iets anders.

                Ik heb het sportpakket - al het 5de jaar intussen. Ik volg namelijk de Amerikaanse competitiesporten (NFL en NBA) op de voet. Nu is Telenet al de hele zomer "aan het onderhandelen" met Eleven Sports over een contract om wedstrijden te mogen uitzenden. Belgacom heeft zijn pakket intussen al binnen. Wij bij Telenet weten niet of er een overeenkomst zal komen en of we football en basketbal gaan kunnen kijken. De NFL competitie is intussen 3 speeldagen ver, Eind oktober begint de NBA er ook aan. Momenteel betaal ik dus 35 euro per maand voor uren voetbal uit alle hoeken van de wereld die mij geen zier interesseren. (Ok ja, ik heb het EK basketbal kunnen volgen: 1 schamele wedstrijd per speelronde.)

                Ik heb zeer veel goesting om mijn abonnement te herzien en een formule met sneller internet en standaard HD televisie te nemen. Voor minder dan 200 euro kan ik een NBA league pass kopen en elke wedstrijd van de volledige competitie en playoffs op de pc bekijken. Waarschijnlijk zal Telenet dan komen klagen dat mijn streaming content teveel gigabytes opslorpt en mij op smalband zetten...

                Benieuwd wanneer mijn brief in de bus gaat landen.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: TELENET heeft mij liggen

                  Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  De fuckers
                  ?????
                  Last edited by mir; 26 september 2015, 16:40. Reden: Iets van vogels zingen en gebekt zeker ?
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: TELENET heeft mij liggen

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    ..

                    Democratisch zou zijn dat we zelf een zenderpakket konden samenstellen in plaats van hun pakketten die soms, zeg maar meestal, niet 100% stroken met wat we eigenlijk zouden willen.
                    Telenet plakt een prijs op per zender en zelf stel je je pakket samen naar goesting en budget.
                    Zou dat niet ideaal en democratischer zijn?
                    Dat komt er aan natuurlijk.
                    De toekomst is IPTv. Of tv over internet. Je kan dan abonnementen nemen waar ter wereld dan ook.
                    Het is een kwestie van tijd om dat in een platform te gieten zoals Netflix nu al gedaan heeft voor films en reeksen.

                    Ik vermoed dat fabrikanten van tv toestellen nu al aan tafel zitten om dat vorm te geven.

                    De providers belgacom en telenet proberen nu nog de koe te melken maar het zal stilaan op zijn einde lopen (nog 10 jaar of zo +-).
                    In de toekomt gaan die firmas gedegradeerd worden tot zuivere internetproviders. Content mag je zelf gaan zoeken.

                    Ook ander diensten zoals telefonie gaan op de helling komen te staan.
                    Alles internet op.

                    Comment


                    • #11
                      Re: TELENET heeft mij liggen

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      Ook ander diensten zoals telefonie gaan op de helling komen te staan.
                      Alles internet op.
                      Hier intussen al bijna 5 jaar VoIP.
                      Als de kwaliteit van het internet-tv-aanbod inhoudelijk en technisch voldoet, en als Telenet zijn downloadlimieten opheft, dan ben ik tevreden met enkel kabel-internet.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: TELENET heeft mij liggen

                        Ik ga niet het hele verhaal doen maar telenet heeft mij ooit weken zonder internet gezet door een fout bij hun die ze wel aan mij toeschreven, de oplossing is pas gekomen na bemiddeling van de ombudsdienst omdat er niemand op de klantendienst wou luisteren en geen antwoord kon geven. Toen ik dan uiteindelijk mijn contract op wou zeggen bleek dat als je die vraag stelt dat je dan verbonden wordt met iemand die wel beslissingen kan geven. Dus als je een antwoord wil dan moet je dreigen dat je gaat opstappen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: TELENET heeft mij liggen

                          Wij werden ooit eens een paar dagen zonder GSM (twee stuks) gezet terwijl we in het buitenland verbleven.
                          Ook de fout van Telenet, die onze wijziging van bank en bijgevolg ons nieuwe rekeningnummer, alias domiciliëring niet tijdig hadden ingebracht in hun systeem.
                          Na een aantal telefoontjes uit telefooncellen in Frankrijk (want onze GSM's waren afgesloten) kwam alles terug in orde, en werden we bij thuiskomst gecompenseerd door een bepaalde periode gratis internet.
                          Dus na een paar enerverende dagen tijdens onze vakantie, eind goed al goed, en dus toch een pluimpje voor Telenet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: TELENET heeft mij liggen

                            Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                            Ik ga niet het hele verhaal doen maar telenet heeft mij ooit weken zonder internet gezet door een fout bij hun die ze wel aan mij toeschreven, de oplossing is pas gekomen na bemiddeling van de ombudsdienst omdat er niemand op de klantendienst wou luisteren en geen antwoord kon geven. Toen ik dan uiteindelijk mijn contract op wou zeggen bleek dat als je die vraag stelt dat je dan verbonden wordt met iemand die wel beslissingen kan geven. Dus als je een antwoord wil dan moet je dreigen dat je gaat opstappen.
                            Oei, via de ombudsdienst gegaan? Dat zal Telenet geld gekost hebben. Als je weet dat per klacht de provider een boete of "bijdrage" moet betalen...
                            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: TELENET heeft mij liggen

                              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                              Democratisch zou zijn dat we zelf een zenderpakket konden samenstellen in plaats van hun pakketten die soms, zeg maar meestal, niet 100% stroken met wat we eigenlijk zouden willen.
                              Telenet plakt een prijs op per zender en zelf stel je je pakket samen naar goesting en budget.
                              Zou dat niet ideaal en democratischer zijn?
                              heb ik al een paar keer gemaild en gepost in hun enquetes, maar zonder resultaat
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

                              Comment

                              Working...
                              X