Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onscherpe projecties via Proshow Gold

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onscherpe projecties via Proshow Gold

    Mijn foto's, genomen vanuit een Canon 450D, crop ik via Photoshop-6 tbv de afdrukcentrale op 15x10 cm aan 300Px/"(Grootte daarna +/- 1 Mb per foto).
    Daarna ga ik met deze uitgesneden beelden aan de slag om in Proshow Gold er een muzikale reportage mee te monteren.
    Ik merk nu bij de montage al, dat bij full screen projectie op mijn Dell monitor, die beelden veel onscherper zijn dan diezelfde foto's die ik op eenzelfde afbeeldingsgrootte via Photoshop 6 oproep.
    Vroeger dacht ik dat het kwam omdat ik ze resizede , maar daar ben ik ondertussen mee gestopt omdat qua volume deze beelden toch vlotjes op een DVD kunnen.
    Ook heb ik nu al via Photoshop deze beelden nog eens lichtjes verscherpt via de filter modus onscherp masker, en inderdaad hiervan zie ik wel een verscherping op de 15x10 fotoafdruk uitsnede op 300 Px, maar ik zie geen verbetering bij hun projectie via Proshow, beiden wel op eenzelfde schermgrootte geprojecteerd.
    Mijn vraag is nu: voert het programma Proshow zelf automatisch een reductie door in de aangeboden beelden resolutie of ligt het aan mijn instelllingen bij Proshow dat ik bvb ergens een instelling in het programma zelf moet veranderen om de originele scherpte te behouden, of moet ik de beelden laten op hun volledige originele opname grootte zoals ze uit mijn fototoestel komen of zelf een hogere Resolutie voor het croppen instellen ?
    Wie kan mij hiervoor een juiste oplossing aanreiken ? Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: Onscherpe projecties via Proshow Gold

    Foto's worden het scherpst weergegeven op de resolutie die overeenkomt met het gebruikte scherm (beamer).
    Voor de meeste 16:9 schermen of tv's is dat 1920 x 1080 pixels.
    Het heeft weinig zin om grotere bestanden te gebruiken.
    Het ene programma "berekent" de foto's wel beter (scherper) om ze te laten passen in de juiste resolutie voor het scherm (beamer) als ze te groot zijn.

    Je moet ook geen rekening houden met het "dpi getal", de resolutie (bijvoorbeeld 1920 x1080 pixels dus) is bepalend.
    Je kan een bestand opslaan van 1920 x 1080 pixels in 70 dpi of 300 dpi (of eender welk ander getal) het zal op een full-HD beeldscherm altijd helemaal hetzelfde worden weergegeven.
    Wat wel een groot verschil kan maken is de beeldcompressie, als r teveel compressie wordt toegepast, dan gaat de beeldkwaliteit achteruit.
    Ik ken niets van Proshow Gold, maar misschien is daar ook nog ergens een instelling waarmee je de bestandsgrootte van de slideshow kan bepalen, hoe groter het bestand, hoe beter de beeldkwaliteit zal zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X