Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC-configuratie D800 LR 6.1 win10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC-configuratie D800 LR 6.1 win10

    Beste,

    Ik weet het: een vraag die geregeld terugkomt. Welke PC is geschikt voor mij, maar hier wil ik toch wat specifieker zijn.
    Ik heb dit we terug mijn D800 bovengehaald en kom tot de vaststelling dat hij niet vooruitkomt met mijn i5 met 8mb geheugen
    Ik zoek dus naar mensen die werken met een D800 (of andere grote fotobestanden) en die bewerken in LR6.1 en Windows10.

    Indien jullie over een pc-configuratie beschikken die vlot LR 6.1(.1) -draait had ik graag een idee van jullie configuratie.
    Indien mogelijk ook het moederbord en de processor die jullie gebruiken.

    Alvast bedankt voor jullie tips.

    Peter

  • #2
    Re: PC-configuratie D800 LR 6.1 win10

    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Ik heb dit we terug mijn D800 bovengehaald en kom tot de vaststelling dat hij niet vooruitkomt met mijn i5 met 8mb geheugen
    't Is al een serieus wonder dat uw PC opgestart geraakt.

    LR: vooral de processor speelt van belang. Hoe sneller hoe beter. Pas sinds LR 6 speelt de grafische processor mee en 't moet een snelle zijn om winst te maken en dan nog. Adobe geeft zelf toe dat dit nog maar een eerste versie is die de GPU gebruikt en dat het soms beter is om die niet te gebruiken.
    SSD doet Lightroom sneller opstarten maar er zijn genoeg tests die aantonen dat het niet veel uitmaakt bij het werken met LR.
    Genoeg RAM (afhankelijk van wat je nog allemaal op hetzelfde moment hebt openstaan, bv Photoshop?). 8GB zou moeten volstaan, 16GB als je ook bv PS gebruikt op hetzelfde moment.

    Ik gebruik een Macbook Pro (i7 2.7 GHz - 16 GB Ram) en dat werkt vlot voor D810 bestanden.
    Last edited by timefreezer; 23 september 2015, 20:01.

    Comment


    • #3
      Re: PC-configuratie D800 LR 6.1 win10

      Lightroom gaat na een tijdje nabewerken iets trager dan int begin, bij mij scheelt het soms door lr eens herop te starten...
      Is wel versie 5.6 bij mij (heb ook een i5 met 8gig) ik dacht dat de processor 3300hertz gaf, moet eens kijken voor zeker te weten

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: PC-configuratie D800 LR 6.1 win10

        Ik heb toch eerst even getest of de werking op de harde schijf ipv de nas een oplossing was en er was een beetje beterschap, maar vooral het maken van de voorvertoningen duurt eindeloos.
        Knoop doorgehakt en bij alternate te rade gegaan en na een tip van baloo op de volgende site gebotst: https://photographylife.com/the-ulti...tography-needs
        En op basis daarvan gekozen voor de volgende configuratie :
        • MAXIMUS VII IMPACT, Moederbord
        • Core i7-4790K, 4,0 GHz (4,4 GHz Turbo Boost), Processor
        • 850 EVO, 500 GB SSD
        • 16 GB DDR3-1600 Kit, Werkgeheugen
        • GeForce GTX 970 Mini, Grafische kaart
        • Elite 130, Behuizing
        • Windows 10 Pro, Software

        2 weekjes wachten en hopelijk vliegt LR dan.

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: PC-configuratie D800 LR 6.1 win10

          Da's ook min of meer mijn config - een i7 4790K met 16 Gb RAM en 500 GB SSD. Ik koos voor een mATX kast, apart CPU-koeler en een goedkopere GTX960. Daar valt in Lightroom zeer goed mee te werken. D700 bestanden zijn natuurlijk wel veel kleiner dan die D800 joekels.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment

          Working...
          X