Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis West Kust USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rondreis West Kust USA

    Hallo iedereen,

    volgend jaar ga ik een rondreis maken in America (Yosemite NP, Sequoi NP, LA, Las Vegas, CA etc). Ik heb een Panasonic DMC-FZ28 toestel (10 MP), maar ik vroeg me af of dit toestel voldoende is voor de reis die ik ga maken. Een spiegelreflex zie ik (voorlopig) nog niet zitten (gewicht lenzen, kostprijs lenzen etc).

    Is mijn huidig toestel gedateerd of voldoende voor de reis die ik ga maken of raden jullie een ander toestel aan? Zo ja welke toestellen?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Rondreis West Kust USA

    Waar wil je nu heen met deze vraag?
    Of je met een geüpgraded toestel betere foto's zult kunnen maken?

    Zolang er nog beelden uitrollen waar jij tevreden over bent ..........

    Comment


    • #3
      Re: Rondreis West Kust USA

      Je hebt een compacte superzoom van enkele jaren geleden. Hetzelfde type toestel bestaat nog steeds en zal voor doorsnee gebruik niet eens zo gek veel beter zijn. Beeldstabilisatie heb je al. Je zou er alleen wat extra pixels en toeters en bellen bij krijgen met een upgrade naar een opvolger.

      Natuurlijk is er beter materiaal te vinden zonder verwisselbare lenzen. De Panasonic FZ1000 bijvoorbeeld of Sony RX-10, maar die zijn even groot als een SLR. Kleiner van formaat, maar ook beperkter qua zoom/bereik, zijn de compacte toestellen met grotere sensor zoals de Sony RX100 en Panasonic LX100.

      Mijn mening is dat je met een opvolger van je huidige toestel geen winst maakt voor de kwaliteit van je reisfoto's. Als je wil investeren in beter, zou ik aanbevelen om te kijken naar toestellen met grotere sensor zoals ik er hierboven enkele opgeef. Let op: die toestellen zijn niet goedkoop en vaak zelfs duurder dan een basis SLR met degelijke kitlens.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Rondreis West Kust USA

        Zoals vermeld, als de FZ28 je bevalt is het echt niet nodig een nieuw aan te schaffen.
        Mocht je toch een ander toestel willen, wat is je budget?
        Een recent toestel zal een stuk sneller zijn en is mogelijk iets beter, bij minder licht.
        Maar dat hang ook af welke camera je kiest.
        Rudi

        Comment


        • #5
          Re: Rondreis West Kust USA

          Wat een bot antwoord in2lapland . Ik stel een vraag, maar jou antwoord is gewoon aanvallend te noemen.

          Uiteraard ben ik niet meer tevreden van de foto's die eruit komen. Anders had ik de vraag ook niet gesteld.

          Dank Pieter G. en rudimaes voor jullie nuttig antwoord! En hoe zit het met de kwaliteit van die camera's die eigenlijk geen SLR zijn, maar waar je toch lenzen kunt wisselen? Voor het maken van landschapen (Yosemite National park bijv), dien ik dus over een camera te beschikken met een grote sensor (wat is zo het gangbare) en hoeveel mm lens spreken we dan?

          Budget is max. 450 EUR.
          Last edited by DuraLex; 23 september 2015, 16:27.

          Comment


          • #6
            Re: Rondreis West Kust USA

            ...............
            Last edited by Guest5; 23 september 2015, 16:49.

            Comment


            • #7
              Re: Rondreis West Kust USA

              Oorspronkelijk geplaatst door DuraLex Bekijk bericht
              ...
              Budget is max. 450 EUR.
              Volgend jaar ben ik ook aan het rondtouren in de VS en Canada ^^. Misschien komen we elkaar wel ergens tegen
              Waar je het meest genot aan zal hebben volgens mij is een instap DSLR met een mooie zoom, zoals dit:

              of dit

              Deze is iets duurder en wat boven je budget, maar je kan ook zoeken naar mooie 2de hands, idem voor de eerste link. (zeker doen! en zeker testen als je hem koopt! of laat iemand die er wat meer van kent, hem testen.)
              Tevens kan je ervaring opdoen en veel bijleren over fotografie.
              een compact camera onder de 450€ is mogelijk met mooie opties, maar je zal er nooit zoveel uithalen als een instap spiegelreflex waar je direct prachtige foto's mee neemt. (persoonlijke mening).

              Extra tip:
              Als je deze spiegelreflex koopt (eerste of 2de), een idee is om daarbij een 35mm 1.8 lens extra bij te kopen (2de hands €135, nieuw €190). Dit neemt foto's zoals je zelf de dingen ziet en is lichtgevoelig. Deze is ideaal inzetbaar als het avond is, of voor binnen in huis.
              Last edited by Timothy91; 23 september 2015, 20:07.

              Comment


              • #8
                Re: Rondreis West Kust USA

                Zeer gemakkelijk om mee te nemen en goede kwaliteit, de Sony RX100. Kan in je broekzak, wat met de Nikon die wordt voorgesteld door Timothy91 niet kan.

                En maakt ook prima video's met goede autofocus. Met die Nikon moet je manueel focussen wat niet zo handig is.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Rondreis West Kust USA

                  Haal je de nieuwe Panasonic Lumix DMC-FZ300 ( ook 330 in sommige landen) in huis voor 599 euro.

                  Niks lenzen wisselen of investeren in lenzen.

                  Prima stabilisatie, kantelbaar touch screen, 4 K video (ook prima foto's mee te maken), 2.8 lens, weathersealed, wifi, recente back lit sensor, jpeg eventueel met aRGB, ...

                  My first impressions of the new FZ330(300) camera from Panasonic.As a successor the the very popular FZ200 once again I predict that this will be another gam...


                  In this short video I show the new 5 axis stabilisation feature, compare video quality at AVCHD 1080p using the Standard photostyle and the newer cinelike D ...
                  Last edited by Empe; 23 september 2015, 22:39.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rondreis West Kust USA

                    Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                    Haal je de nieuwe Panasonic Lumix DMC-FZ300 ( ook 330 in sommige landen) in huis voor 599 euro.

                    Niks lenzen wisselen of investeren in lenzen.

                    Prima stabilisatie, kantelbaar touch screen, 4 K video (ook prima foto's mee te maken), 2.8 lens, weathersealed, wifi, recente back lit sensor, jpeg eventueel met aRGB, ...

                    My first impressions of the new FZ330(300) camera from Panasonic.As a successor the the very popular FZ200 once again I predict that this will be another gam...


                    https://www.youtube.com/watch?v=ZpceYiDsNdQ
                    Heb ik ook aan gedacht. De FZ300 (FZ330), zou een uitstekende vervanger
                    van de FZ28 zijn.
                    Rudi

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rondreis West Kust USA

                      Oorspronkelijk geplaatst door DuraLex Bekijk bericht
                      En hoe zit het met de kwaliteit van die camera's die eigenlijk geen SLR zijn, maar waar je toch lenzen kunt wisselen? Voor het maken van landschapen (Yosemite National park bijv), dien ik dus over een camera te beschikken met een grote sensor (wat is zo het gangbare) en hoeveel mm lens spreken we dan?

                      Budget is max. 450 EUR.
                      Spiegelloze camera's met verwisselbare lenzen zijn in fotokwaliteit vergelijkbaar met een SLR omdat ze gelijkwaardige beeldsensors hebben. De voordelen van de grote sensor zijn altijd dezelfde, of er nu een opklappende spiegel voor zit of niet. Je kan namelijk creatiever met scherptediepte (zones in en uit focus) spelen en je blijft foto's maken met relatief weinig ruis als het donkerder wordt en de ISO waarde van je camera omhoog moet.

                      Helaas, voor jouw budget zie ik niet meteen mogelijkheden in de mirrorless toestellen. De lenzen kosten namelijk ook een aardig centje. Voor die prijs kan je wel al een instap-DSLR met degelijke kitlens hebben.

                      Alex verwijst ook naar de Sony RX100, en daar haal je schitterende dingen uit als je zonder tele kan leven. Broekzakformaat kan ook een belangrijk pluspunt zijn.

                      Een Panasonic FZ300 is de recentste superzoom in de categorie van je huidig toestel, met een uitstekende lens en alle toeters en bellen die je vandaag mag verwachten. Persoonlijk vind ik die upgrade toch te beperkt, maar dat kan alleen jij bepalen. Wij hebben hetzelfde model van 2 generaties geleden (de FZ150) en daar komen ook goeie foto's en video's uit. Over die 2 generaties zie je wel evolutie, maar het is stapsgewijs en zeker geen grote sprong voorwaarts.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rondreis West Kust USA

                        Tegenover een camera van 2008 zoals de FZ28 is de FZ300, wel degelijk een grote vooruitgang.
                        De iets grotere en betere sensor, de uitstekende lichtsterke lens, betere processor, enz, maken van de
                        FZ300 een betere en veel snellere camera.
                        Rudi

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rondreis West Kust USA

                          Wij hebben een aantal jaren geleden in de noord-west kust van VS en zuid-west canada rondgetoerd.
                          Als je de Canadese parken wil aandoen, heb je niet alleen een goede groothoek nodig maar ook een sterke tele zodat je de beren niet van te dichtbij moet naderen.

                          Veel reisplezier.

                          Peter

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rondreis West Kust USA

                            Hallo,

                            Afhankelijk van de bestemming durf ik ook wel eens mijn Nikons thuislaten ...
                            Naar Sicilië - omgeving Palermo - zullen de Sony DSC-HX300 en de RX100 MkI meegaan, en geen dure DSLR en objectieven.
                            Iets wat je natuurlijk ook een beetje in je achterhoofd moet houden - zonder daarom paranoïde te worden uiteraard.
                            Ik krijg dan niet de allerbeste foto's maar dat neem ik erbij.
                            Ik ken mijn beide Sony's en weet wat ik mag verwachten.

                            Aan de andere kant, het is wellicht een unieke trip en dan ...
                            Keuzes maken dus.

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rondreis West Kust USA

                              Hey Duralex!

                              toeval treft dat we net terug zijn van vergelijkbare reis

                              mijn tip zou zijn, ga voor een instap mirrorless en wel voor de volgende redenen:

                              zeer licht en compact, dslr zou ik niet graag telkens een berg op sleuren, de temperaturen vliegen daar de pan uit en dan wil je niet graag even een bergje op trekken van een kilometer met zo'n klepper rond je nek.

                              schaf je mss ook een breedhoeklens aan. Je gaat vaak zo veel mogelijk van je zicht op een foto willen krijgen en dan vind ik persoonlijk dit zeker en vast wel waard.

                              combo sony met een betaalbare aanpasbare lens en je bent gesteld voor €500.

                              Schrik voor diefstal hebben wij nooit gehad. Alles is daar super geregeld en mensen in die parken zijn enorm vriendelijk (zowel de mensen van het park zelf als bezoekers). Je kan altijd eens pech hebben maar naar mijn gevoel is de kans daar minder dan dat je hem hier aan de kust 5 min op je tafel van een terrasje laat liggen.

                              Verder kan ik je alleen maar plezier toewensen, top vakantie!

                              Comment

                              Working...
                              X