Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon USA Model

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon USA Model


    Aangezien de koers van de dollar redelijk laag staat tov de euro, ben ik aan het overwegen om in Amerika een Canon EOS 300D te kopen.

    Nu is mijn vraag of de garantie van een jaar ook geldig blijft als ik bij Canon België met een USA model kom aanzetten

    Ik heb al verschillende dingen hierover gehoord, maar iedereen zegt iets anders dus vraag ik het hier nog maar eens

    My photography

  • #2
    Volgens mij zal de waarborg niet geldig zijn in België. Even een mailtje naar Canon? En verlies ook niet uit het oog dat je voor aankopen boven de 20€ invoertaksen dient te betalen!!
    Canon EOS 7D / Canon 28-80 + 75-300 / Sigma 17-35mm DG HSM 1:2,8-4 / Canon 100-400 L IS USM / /Canon 100 USM macro / Canon speedlite 580 EX II

    Comment


    • #3
      Eerste post, zware en reeds herhaaldelijk gestelde vraag.


      In de praktijk is die garantie enkel in de US geldig.
      Dus stuur je defect toestel terug naar de US en geen enkel probleem.
      Doe je het hier binnen, dan zal je waarschijnlijk alles zelf moeten betalen.
      't Is niet eerlijk, maar wat doe je eraan.

      Ik bekijk het zo:
      Heb ik een defect aan mijn toestel binnen het jaar en besluit ik om het niet terug te zenden, dan gebruik ik het uitgespaarde geld van de aankoop om de reparatie te bekostigen.
      Na 1 jaar ( binnenkort 2 jaar in Belgie ) speelt dit niet meer omdat de garantieperiode voorbij is.

      En tot nu toe is dit geen slechte gok gebleken.

      Wel zien waar je hem koopt. Vraag hier maar eens rond of doe een search

      groetjes

      Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        wel eigenlijk is het wel een goede redening die je daar maakt Jo

        maar is er dan eigenlijk iets anders aan het usa model of is het enkel het serienummer dat verschilt?! (anders gesteld: kunnen ze dat usa model wel repareren in België)

        ps: ik had trouwens al wat gezocht met search-functie maar als je forumdeel per forumdeel moet zoeken is dat niet echt handig..
        My photography

        Comment


        • #5
          In princiepe is het hetzelfde toestel en is reparatie in Europa geen probleem.

          Wel checken of bv het US toestel:
          - PAL weergave aankan.
          - de oplader 110V-220V is
          -

          Zulke technische zaken kan je oa uitpluizen op
          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

          ( of hier even vragen )

          Over Lucas1 zijn opmerking betreffende invoertaksen moet je natuurlijk ook even nadenken en een oplossing zoeken

          Jo(han)


          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

          Comment


          • #6
            300D, Digital Rebel, Kiss (Japan) zijn identiek, enkel een andere typeaanduiding (stickertje vooraan). Al de rest is gewoon gelijk (op documentatie na natuurlijk). Ze kunnen ze dus ook perfect hier repareren... Daar hoef je je geen zorgen om te maken...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jo
              In princiepe is het hetzelfde toestel en is reparatie in Europa geen probleem.

              Wel checken of bv het US toestel:
              - PAL weergave aankan.
              - de oplader 110V-220V is
              -

              Zulke technische zaken kan je oa uitpluizen op
              Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

              ( of hier even vragen )

              Over Lucas1 zijn opmerking betreffende invoertaksen moet je natuurlijk ook even nadenken en een oplossing zoeken

              Jo(han)
              Europese of Amerikaanse versie beschiken over dezelfde voeding 110-220V & 50-60Hz, ik kon mijn voeding van mijn toenmalige 300D ook in Amerika gebruiken ...
              Andere specificaties zijn ook dezelfde want het is hetzelfde toestel, enkel accessoires zoals lenzen kunnen verschillend zijn
              Garantie is in België niet van toepassing op een Amerikaanse versie
              Invoertaxen ... ja ... als je pech hebt en je hebt controle, dan kost uw toestel meer dan in België (de kans is echter zeer klein als uw toestel niet in de originele verpakking zit)
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Originally posted by VerSeg

                Over Lucas1 zijn opmerking betreffende invoertaksen moet je natuurlijk ook even nadenken en een oplossing zoeken


                Garantie is in België niet van toepassing op een Amerikaanse versie
                Invoertaxen ... ja ... als je pech hebt en je hebt controle, dan kost uw toestel meer dan in België (de kans is echter zeer klein als uw toestel niet in de originele verpakking zit)

                Een Canon toestel gekocht in USA is inderdaad only U.S.A warranty in tegenstelling tot Nikon dat wereldwijd garantie biedt op zijn toestellen.
                Invoertaxen op digitale camera's zijn er NIETte betalen (op lenzen wel) en daar ben ik zeker van wat mij destijds toen ik mijn 300D wou aankopen lang heeft doen twijfelen om die daar te kopen.
                Maar dan nog is het niet interresant want als je een camera koopt in de U.S.A moet je er eerst en vooral voor zorgen dat het in een gereputeerde zaak is als B&H bijvoorbeeld want de bonafide handelaars die internationaal verschepen lopen niet dik.
                Daar waar de prijzen verdacht goedkoop zijn zit steevast een addertje onder het gras als bijvoorbeeld héél hoge schippings cost, het verplicht kopen van accesoires en die zijn dan meestal heel duur waardoor de cam uiteindelijk zelfs véél duurder wordt dan bij de gevestigde waarde.
                Lees de honderde revieuws van dergelijke malafide store's er maar eens op na!

                Maar dan komt er natuurlijk nog te BTW en de shippings kosten bij.
                Dus effe rekenen en als voorbeeld neem ik B&H

                digital rebel kit: 880$
                Shipping cost UPS Express
                3-5 Business Days Delivery 63.50$

                totaal: 943.5$
                Omgerekend: 764.7 euro
                BTW 21% 160.5 euro

                TOTAAL: 925 euro

                Conclusie, he he das dus méér dan hier dan dien je er al GEEN invoerechten op te betalen waarom al die ellende met garantie, mogelijke transport problemen e.d.
                Op het eerste zicht dacht ik ook het ei van colombus gevonden te hebben maar al snel werd duidelijk dat het te mooi was om waar te zijn, tenzij je een vriend of familielid daar hebt wonen die de cam voor jou wil meebrengen of je gaat hem daar gewoon zelf afhalen maar via shipping ga je hooguit 1% kans hebben dat je aan die BTW gaat ontsnappen en dan zelfs nog vind ik het sop op de kolen niet waard.



                Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                Comment


                • #9
                  ok bedankt voor alle reacties...

                  er zijn trouwens een paar trukjes om de douane te omzeilen maar al bij al zal ik hem waarschijnlijk wel ergens in europa bestellen
                  My photography

                  Comment

                  Working...
                  X