Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

    Al enkele morgens worden we gebeld, zogezegd door Microsoft.
    Wij draaien niet eens Microsoft, en dat zeg ik ze ook. Toch blijven ze bellen.
    Het nummer dat ik vanmorgen noteerde was 008777799
    Is het mogelijk om bij onze provider dergelijke nummers te laten blokkeren, of moeten we wachten tot de bui overwaait?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Al enkele morgens worden we gebeld, zogezegd door Microsoft.
    Wij draaien niet eens Microsoft, en dat zeg ik ze ook. Toch blijven ze bellen.
    Het nummer dat ik vanmorgen noteerde was 008777799
    Is het mogelijk om bij onze provider dergelijke nummers te laten blokkeren, of moeten we wachten tot de bui overwaait?
    Laat het nummer automatisch doorschakelen naar je voicemail. Hoe je dat doet, staat in de handleiding van je toestel
    Als je dat wil, kan je ook je voicemail volledig uitzetten, in mijn geval via Mijn Telenet.

    Ik ken natuurlijk jouw provider niet.

    Comment


    • #3
      Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

      Da's een goed idee; wij zitten bij Proximus.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

        De laatste keer dat ze mij belden, heb ik die mens zijn hele uitleg laten doen.
        Vervolgens heb ik hem verteld dat ik mij toch zorgen maakte over dat licentieprobleem want dat hier op politiekantoor toch een paar tientallen windows machines in gebruik zijn.
        Toen haakte hij in...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig


          Ik vraag me trouwens af of het altijd hetzelfde nummer is, want anders heeft het doorschakelen van één nummer niet zoveel zin.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

            Ik vraag me trouwens af of het altijd hetzelfde nummer is, want anders heeft het doorschakelen van één nummer niet zoveel zin.
            Aangezien het reeds enkele morgens is, kan je toch in je bellijst checken of het al dan niet altijd het zelfde nummer is ?
            Indien telkens een ander nummer heeft het inderdaad geen zin het te laten omleiden naar je voicemail.

            Comment


            • #7
              Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

              Mijn bellijst? Ik ken twee keer niks van telefoons; dit is op het vaste toestel, niet op GSM (die ik trouwens niet mee naar de slaapkamer neem). Wij nemen wel een draadloze telefoon (vaste lijn) mee, omwille van een hulpbehoevende oude tante.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

                Ik denk dat Djivan er van uit gaat dat je op je GSM/smartphone wordt gebeld. Dan heb je toch een gesprekken logboek.
                M.b.t. je vaste lijn kan je bij Proximus (e-services) wel zien naar wij jij telefoneert, maar bij mijn weten niet wie (of welk nummer) jou belt.

                Comment


                • #9
                  Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

                  gewoon meespelen, zo heb ik het gedaan. Dus verwonderd klinken en allemaal vragen beginnen stellen over je pc. En de dingen die ze zeggen niet vinden. Als ze merken dat.je hun tijd aan het verdoen houden ze wel op. Werkte bij mij toch.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

                    Allemaal goed en wel... , maar ik wil 's morgens niet door een of andere beller voor zo'n onzin gewekt worden.
                    Ik ben intussen bij Proximus wat op de site gaan rondneuzen, maar geen bellijst of zo kunnen vinden. Ik denk ook dat het enkel voor gsm is (ik kan inderdaad op mijn gsm nagaan wie er wanneer gebeld heeft), niet voor vaste lijn.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Mijn bellijst? Ik ken twee keer niks van telefoons; dit is op het vaste toestel, niet op GSM (die ik trouwens niet mee naar de slaapkamer neem). Wij nemen wel een draadloze telefoon (vaste lijn) mee, omwille van een hulpbehoevende oude tante.
                      Oeps sorry, ik dacht aan een GSM.
                      Omdat wij al jaaaaren geen vaste lijn meer hebben, denk ik gewoon niet meer in termen van vaste lijnen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

                        http://support.nl.proximus.be/app/an...1284,1285,1971 1 nummer blokkeren gaat precies niet.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

                          @fhuppel: Bedankt voor de link! Ga dit later vandaag eens dieper uitspitten.
                          @Djivan: tja, wij zijn nog van de oude stempel. Vaste lijn (trouwens ook internetverbinding), plus draadloos toestel om mee naar de slaapkamer, living, etc. te nemen. Op onze smartphones gelukkig nog geen last van ongewenste bellers, maar geven die nummers slechts aan zeer weinig familie/vrienden...
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

                            Nummer blokkeren heeft niet veel zin, ze wisselen om de zoveel tijd toch van nummer.
                            Juiste stappen om te ondernemen zijn de politie waarschuwen en evt. de computer crime unit contacteren. Als ze genoeg klachten krijgen blokkeren ze die nummers landelijk en voorkom je dat minder savvy mensen hier in tuinen.
                            Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                            Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                            Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zogezegd telefoon van MS: ze zijn weer bezig

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Op onze smartphones gelukkig nog geen last van ongewenste bellers, maar geven die nummers slechts aan zeer weinig familie/vrienden...
                              Bij mij valt dat de voorbije maanden dik tegen. Ik krijg zeer geregeld zo van die televerkoop-batterij-dames (en uitzonderlijk een -heer) op de gsm die uiteraard met een "onbekend" nummer bellen. Ik moet die telefoons natuurlijk beantwoorden, maar als ze je voor de derde keer op dezelfde dag proberen een abonnement op test-aankoop of een deal of a lifetime voor onderbroeken aan te smeren, dan kunnen ze op een snedig antwoord rekenen.

                              Trouwens, het irriteert mij mateloos dat dat zomaar kan op een bedrijfsnummer. Ok, een gsm van het werk mag je ook prive gebruiken, dus zullen ze die lijsten onder internet-marketeers vast wel legaal kunnen verkopen, maar officieel is mijn nummer eigendom van mijn werkgever...

                              Weet iemand of je je eigen nummer op een privacy-lijst kan plaatsen in ons land?
                              In de VS hebben ze zo een nationale dienst die bijhoudt wie niet wenst dat zijn nummer (en email) voor marketing-doeleinden wordt gebruikt, en daar wordt zelfs vrij streng over gewaakt. Ik ben de naam even kwijt, maar bij ons op het werk noemen ze dat opt-out customers.
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment

                              Working...
                              X