Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel documenten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel documenten

    Kan mij iemand zeggen welke documenten tegenwoordig nodig zijn om een fototoestel buiten Europa mee te nemen (op reis bvb).
    Vroeger kreeg men telkens een douanedocument en invoerbewijs. Na de aanschaf van mijn Canon EOS 10d heb ik enkel een Waarborgbewijs.

    Thanks to all
    Canon EOS 7D / Canon 28-80 + 75-300 / Sigma 17-35mm DG HSM 1:2,8-4 / Canon 100-400 L IS USM / /Canon 100 USM macro / Canon speedlite 580 EX II

  • #2
    kwist niet dat daar papieren voor nodig waren
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Als ik op reis ga neem ik altijd een kopie van het aankoop factuur mee. Zo kan ik bewijzen dat ik het in belgië heb gekocht

      Comment


      • #4
        Denk dat factuur voldoende is.

        mvg.

        Comment


        • #5
          En als je een tweedehands toestel of lens koopt de verkoper een blad laten ondertekenen (in tweevoud en bla bla bla) dat je het van hem overkoopt.
          Ik heb er geen ervaring mee, maar denk niet dat de douane u zomaar gaan geloven als je daar papieren bovenhaalt met iemand anders naam op.

          Comment


          • #6
            plak gewoon alle aankoopbonnetjes op 1 blad,en kopieer dit.
            let erop dat je toestel niet onder dat x-ray gedoe door moet!
            ik heb in turkije iedere keer alles uitgepakt voor controle,beter dat dan naar de vaantjes!
            weet nu niet hoe het met digitaal gesteld is,maar de analoog apparatuur en films van toen konden er toch niet zo goed mee om!
            grts; M

            Comment


            • #7
              Meestal enkel als je buiten Europa geweest bent maken ze er soms een probleem van en vragen ze papieren om te zien dat je het niet invoert.
              Een kopij van de factuur is normaal voldoende, heb je die niet bij, dan kan je bij een eventuele controle gevraagd worden om binnen de x dagen een bewijs van aankoop voor te leggen waar het serienummer op staat, het type en de stempel van de winkel.
              Meestal maken ze geen probleem van toestellen als deze niet in originele verpakking steken en je er bijvoorbeeld geen 5 bij hebt.
              Maar zeker spelen is het beste en dat doe je met een factuur waar zowel het type, serienummer en aantal op staat alsook een stempel van de winkel waar je die kocht.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Bij je vertrek een lijstje maken (serienummers vermelden) en door de douane laten controleren en afstempelen bij je vertrek. Maar wie doet het ?

                Comment

                Working...
                X