Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

    We zijn druk bezig een eigen reis in elkaar te steken. We zijn in totaal 15 dagen ter plaatse. Dit hebben we al :

    Dag 1 vrijdag
    Aankomst Johannesburg airport 9u40. Ophalen huurauro.
    Vertrek Machadodorp. Overnachting in Millys of Machado.

    Dag 2 zaterdag
    Machadodorp naar Marloth Park
    verblijf 1 week in Marloth park met bezoek aan Kruger NP

    Dag 9 zaterdag
    Hlane Swaziland

    Dag 10 zondag
    St-Lucia

    Dag 11 & 12 maandag en dinsdag
    hluhluwe-imfolozi park
    2 nachten in luxetent

    ? Dag 13 woensdag
    ? Dag 14 donderdag
    ? Dag 15 vrijdag Aankomst johannesburg s’avonds terugvlucht.

    Na hluhluwe-imfolozi park hebben we dus nog 2 nachten die we moeten invullen, wel moeten we op dag 15 s'avonds terug in Johannesburg zijn.

    Iemand tips om deze 3 dagen nog in te vullen?

    We reizen met een kleuter van bijna 5 dus willen dagelijks geen al te grote afstanden rijden.

    Mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

    Als je de dagen wilt invullen met gameviewing :
    Mkuze met zijn geweldige hides of Pongolapoort om de Olifantentweeling te spotten .....

    en de terugweg opsplitsen in Heidelberg en een bezoek aan suikerbosrand.


    w.
    mijn reizen : www.astrixx.be

    Comment


    • #3
      Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

      Vorige maand nog gedoken bij Sodwana Bay. Dat is vlakbij. Als het iets voor jou is?
      Ik weet niet wanneer je gaat, maar vorige maand was het nog hartje winter ginds. Maar viel wel mee met de watertemperatuur.
      Het park ter plekke stelt niets voor. 't Is allemaal onder water te doen.

      Eventueel op de terugweg langs de Drakensbergen? Machtig mooi als je gaat wandelen, maar wellicht niet zo geschikt voor een peuter.

      Ofwel het Amphitheater. Daar heb je een grote vijver, vlak bij de ingang, die leuk is om de reflecties te fotograferen.
      Er is ook een wandeling van +-45 minuten over bruggetjes en langs verschillende rustbankjes, tot je aan enkele watervallen komt (lees: trage sluitertijd).

      Golden gate is goed om doorheen te rijden indien je er passeert. Geen highlight waar je een omweg voor maakt.

      Wij deden alles met huurwagen en eigen tent.
      Hou rekening met de nieuwe wet voor minderjarigen -> GEBOORTECERTIFICAAT in het Engels vereist !!! (en bij gescheiden ouders nog meer papierwerk)

      Comment


      • #4
        Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

        We gaan niet tot in hluhluwe rijden hieronder de route die we gaan volgen :

        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

          De route ten noorden van de N4 staat niet in je lijstje van te bezoeken plaatsen.
          Je zegt dat je van Joburg naar Machadodorp dorp rijdt. Dat is dus de N4 richting Nelspruit.
          St Lucia ligt ook nog een stuk zuidelijker dan de roze route die je toont. Het draait daar allemaal om de boottochtjes naar de nijlpaarden en de (prijzige) walvistochten. Je hebt er ook een krokodillenfarm en een kleiner park met niet zo veel wild. Ik vond het allemaal té toeristisch.
          Als ik je dag 9 en 10 bekijk, zou ik persoonlijk wat langer in Swaziland blijven. Miliwane vond ik wel leuk (met een mooi meer) en eventueel een cultural village wat leuk kan zijn voor de kleine.
          Eventueel kan je je route verleggen naar Tembe. Zou de moeite waard zijn vanwege het feit dat de olifanten daar gigantische slagtanden hebben (ben er zelf niet geweest).
          Het zijn maar wat tips ...

          Comment


          • #6
            Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

            Het is de 2e maal dat we een rondreis maken door Zuid Afrika. De vorige reis was in 2007 en duurde 28 dagen van Johannesburg tot Kaapstad. Toen zaten in Swaziland in Hlane.

            We hebben dus de bekendste plaatsen reeds bezocht in 2007. Maar het kriebeld toch om terug te gaan. Vooral voor het zien van wildlife. Onze zoon zal bijna 5 jaar zijn tijdens de reis. Sommigen vinden het nog te vroeg anderen vinden dat we er moeten voor gaan. Hieronder een nieuw overzicht dat bij de map hierboven hoort.

            Dag1 :Polokwane Afstand 307 km, rijtijd 4 uur
            Dag 2 & 3: Mapungubwe Nat. Park afstand 230 km rijtijd 3 uur
            Dag 4 & 5: Makhado/Louis Trichard 190 km rijtijd 2,5 uur
            Dag 6: Timbavati, Gomo Gomo 295 km 5 uur rijtijd
            Dag 7 tot 10: Marloth Park Afstand 260 km rijtijd 3,5
            Dag 11: Swaziland 250 km rijtijd 4
            Dag 12 & 13 : Ithala Game Reserve 230km rijtijd 4 uur
            Dag 14: Piet Retief 290 km rijtijd 4 uur
            Dag 15: Dag 15: Johannesburg en vertrek Europa Afstand 320 km rijtijd 4 uur

            Natuurlijk zouden we langer willen verblijven maar wegens te weinig verlof zal dat niet lukken. We hebben gekozen om 4 nachten in Marloth park te blijven. Zo kunnen we daar wat tot rust komen en eventueel eens een dagje kruger plannen.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

              Misschien leuk om de "Escarpment Route" te doen.
              Met de 5-jarige in gedachten, zijn de Mac Mac Pools leuk voor een picknick en om even in het water te plonsen.

              Hopelijk heb je een brave, stille peuter tijdens die 34 uur rijtijd

              Comment


              • #8
                Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

                Mapungubwe - 4x4 ten zeerste aangeraden ..... anders is er maar een beperkt deel van het park waar je kan rijden.
                Vooraad en benzine inslaan in Alldays op 60km van het park.
                Wel een tip voor hier : als je gaat eten in het restaurant (zeer beperkte kaart) kan je je eigen "nightdrive doen naar het kamp ( bij verblijf in Leokwe Rest Camp)

                verslagje van mapungubwe :



                en een "gopro" impresie : https://www.youtube.com/watch?t=3&v=JGZVmOI-kN4

                en waarom niet door het KNP afzakken naar Marloth park ( orpen of kruger gate - skukuza - lower sabi - Crocodile bridge )

                Groetjes
                mijn reizen : www.astrixx.be

                Comment


                • #9
                  Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

                  Bedankt voor de tips. Door kruger naar marloth hebben we ook aan gedacht maar we gaan liever eens een dag naar kruger als we in marloth park zijn. Zou anders wat teveel kruger worden.

                  Mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

                    Eens op google maps onze bestemmingen ingegeven en zo zal de route er ongeveer uitzien:


                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

                      Mijn absolute favorite wegens 'unspoilt' voor een paar dagen rust

                      http://woodycape.co.za/

                      Geniet van jullie reis !!
                      Panasonic FZ72
                      Have a nice day.
                      RiNique

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Bedankt voor de tips. Door kruger naar marloth hebben we ook aan gedacht maar we gaan liever eens een dag naar kruger als we in marloth park zijn. Zou anders wat teveel kruger worden.

                        Mir
                        Te veel kruger ... vind ik een rare ... je doorkruist dan wel 2/3 totaal verschillende landschappen ... Zelfs het "aanbod" van dieren is erg verschillend ...

                        Wim
                        mijn reizen : www.astrixx.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rinique Bekijk bericht
                          Mijn absolute favorite wegens 'unspoilt' voor een paar dagen rust

                          http://woodycape.co.za/

                          Geniet van jullie reis !!
                          een paar duizend km rijden voor wat rust ? is meer een bestemming op zich...

                          Wim
                          mijn reizen : www.astrixx.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

                            Oorspronkelijk geplaatst door theMONKEY Bekijk bericht
                            een paar duizend km rijden voor wat rust ? is meer een bestemming op zich...

                            Wim
                            Klopt, ik ben gemist van link. Sorry . Deze bedoelde ik : LINK
                            Panasonic FZ72
                            Have a nice day.
                            RiNique

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tips hluhluwe-imfolozi park Zuid-Afrika

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rinique Bekijk bericht
                              Klopt, ik ben gemist van link. Sorry . Deze bedoelde ik : LINK
                              We hebben daar 4 nachten geboekt in dat vakantiehuisje nabij kruger.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X