Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70: lens bijkopen: welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70: lens bijkopen: welke?

    Beste medefotografen,

    De zoveelste vraag in een lange rij: ik kan 2e hands een Telzoom 80-200 f2.8 ED kopen van Nikon. Mijn vraag: is dit een goede lens, kan ik ze gebruiken op m'n D70 (volgens de gegevens beschikt deze lens niet over AF)? Of moet ik een andere lens kopen? Zo ja, welke evenwaardige alternatieven in het voornoemde zoombereik zijn er dan beschikbaar?

    Hartelijk dank voor de antwoorden,

    Alain.
    Nikon D70+AF-S DX Zoom Nikkor 18-70+Sigma70-200-F2,8 APO EX (HSM)

  • #2
    Hey Alain,

    Het is een super lens (naar het schijnt) ik zoek er ook zo een voor mijn D70 een plezier te doen. Ik had iemand (Anthony Donner) die hem verkocht maar dat bleek het oude model te zijn; nl. die met schuifzoom en die wou ik niet. Dus informeer je goed voor je iets koopt.
    Groetjes Sven

    ps moest je hem niet kopen, laat je dan iets weten?

    Comment


    • #3
      Originally posted by AlainVdB
      Beste medefotografen,

      De zoveelste vraag in een lange rij: ik kan 2e hands een Telzoom 80-200 f2.8 ED kopen van Nikon. Mijn vraag: is dit een goede lens, kan ik ze gebruiken op m'n D70 (volgens de gegevens beschikt deze lens niet over AF)? Of moet ik een andere lens kopen? Zo ja, welke evenwaardige alternatieven in het voornoemde zoombereik zijn er dan beschikbaar?

      Hartelijk dank voor de antwoorden,

      Alain.
      Als het een manuele is niet kopen. Als het een AF is, niet nadenken en kopen. Een zalige lens.
      mijn website

      Comment


      • #4
        Code:
        bleek het oude model te zijn; nl. die met schuifzoom
         en die wou ik niet. Dus informeer je goed voor je iets koopt
        is die optisch van mindere kwaliteit?

        mvg etienne

        Comment


        • #5
          Originally posted by etienne
          Code:
          bleek het oude model te zijn; nl. die met schuifzoom
           en die wou ik niet. Dus informeer je goed voor je iets koopt
          is die optisch van mindere kwaliteit?

          mvg etienne
          Nee optisch is die niet van mindere kwaliteit. Ik gebruik er ook nog eentje met schuifzoom. Sommigen vinden een draaizoom handiger omdat de schuifzoom naar het schijnt na een tijdje naar voor zakt als je ze met camera rond je nek hangt. De mijne is een jaar of zes oud en heeft er geen last van. Voor mij maakt het niet uit of het schuif-of draaizoom is, alleen werkt de schuifzoom wel sneller( het zoomen, niet de autofocus, die is hetzelfde.)Bij de schuifzoomlens zit ook geen statiefsteun.Natuurlijk is het wel zo dat de schuifzoom voor deze lens al sinds '97 of '98 niet meer gemaakt wordt: de lens is dus per definitie ouder en dus is er meer kans op slijtage als je er eentje vindt.

          Comment


          • #6
            Originally posted by AlainVdB
            Beste medefotografen,

            De zoveelste vraag in een lange rij: ik kan 2e hands een Telzoom 80-200 f2.8 ED kopen van Nikon. Mijn vraag: is dit een goede lens, kan ik ze gebruiken op m'n D70 (volgens de gegevens beschikt deze lens niet over AF)? Of moet ik een andere lens kopen? Zo ja, welke evenwaardige alternatieven in het voornoemde zoombereik zijn er dan beschikbaar?

            Hartelijk dank voor de antwoorden,

            Alain.
            Bekijk eerst even deze topic Alain .Binnenkort een demo lenzen dag met Nikon en Sigma lenzen en ook andere... http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=54295
            Misschien kan deze link toch ergens je aankoop beinvloeden..
            MVG refibe..toffe bende ..
            [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

            Comment

            Working...
            X