Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ander formaat nummerplaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ander formaat nummerplaat

    Heeft iemand een idee hoe je snel een ander formaat van je huidige nummerplaat kan krijgen zonder dat je je auto moet thuislaten omdat je geen nummerplaat hebt.
    Ik heb namelijk een andere auto gekocht en de 'lange' versie van de huidige nummerplaat is te groot... ik moet dus een vierkante versie hebben.
    Als bij de DIV een duplicaat aanvraag omdat hij zogezegd beschadigd is, dan moet ik de originele opsturen en zit ik zonder nummerplaat en zodus ook zonder auto.
    Zouden de lokale DIV kantoren ter plaatse duplicaten kunnen aanmaken. Ik zie dat er eentje in Oostende zit (ben zelf van Brugge).

    Enig advies of idee iemand?
    Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

  • #2
    Re: Ander formaat nummerplaat

    Oorspronkelijk geplaatst door DIDE Bekijk bericht
    Heeft iemand een idee hoe je snel een ander formaat van je huidige nummerplaat kan krijgen zonder dat je je auto moet thuislaten omdat je geen nummerplaat hebt.
    Ik heb namelijk een andere auto gekocht en de 'lange' versie van de huidige nummerplaat is te groot... ik moet dus een vierkante versie hebben.
    Als bij de DIV een duplicaat aanvraag omdat hij zogezegd beschadigd is, dan moet ik de originele opsturen en zit ik zonder nummerplaat en zodus ook zonder auto.
    Zouden de lokale DIV kantoren ter plaatse duplicaten kunnen aanmaken. Ik zie dat er eentje in Oostende zit (ben zelf van Brugge).

    Enig advies of idee iemand?
    Als ik me niet vergis kan je enkel en alleen nog bij de DIV (hoofdkantoor) een nieuwe nummerplaat krijgen.
    Dus oude eerst binnen vooraleer je een andere krijgt.

    Comment


    • #3
      Re: Ander formaat nummerplaat

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Als ik me niet vergis kan je enkel en alleen nog bij de DIV (hoofdkantoor) een nieuwe nummerplaat krijgen.
      Dus oude eerst binnen vooraleer je een andere krijgt.
      Je kan naar het schijnt een nieuwe bestellen en de oude nog houden tot je die binnenbrengt en je nieuwe in bezit neemt ...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Ander formaat nummerplaat

        Yep, een nieuwe plaat aanvragen voor de nieuwe wagen en daarna de oude binnen sturen. Je gaat dan nadien de teveel betaalde rijtaksen(van de oude plaat) binnen een maand of 2-3 terug krijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Ander formaat nummerplaat

          Ja, maar ik bedoel dat je geen dag moet wachten als je het persoonlijk doet .
          Maar eerst bestellen hé, zeg dat je oud kenteken beschadigd is of zo of dat in hogergenoemd geval het formaat niet meer past en bevestig de oude voorlopig op een alternatieve manier aan je wagen.
          Edit, eigenlijk maakt het geen bal uit als je het ook zoals JPR beschreven, doet
          Last edited by toerist; 13 september 2015, 17:48.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Ander formaat nummerplaat

            Je kan inderdaad voor elke nieuwe wagen een nieuwe plaat aanvragen, zodra je met de nieuwe wagen begint te rijden stuur je dan gewoon de oude terug (ik moest ze bij de verzekering binnenbrengen, die hebben de plaat terug gestuurd).
            Ik moest wel een nieuwe plaat vragen omdat de vorige al meer dan 25 jaar oud was, maar als je al zo'n nieuwe nummerplaat hebt, dan kan je ook een nieuwe vragen.
            Dat kost even veel als een nieuwe (of tweedehands) wagen in te schrijven op de vorige nummerplaat.

            Het is wel pas iets duurder geworden, en als je een gepersonaliseerde plaat wil, dan kost dat dubbel zoveel (dat kost nu 2000 Euro).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Ander formaat nummerplaat

              Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
              Yep, een nieuwe plaat aanvragen voor de nieuwe wagen en daarna de oude binnen sturen. Je gaat dan nadien de teveel betaalde rijtaksen(van de oude plaat) binnen een maand of 2-3 terug krijgen.
              Is een nieuwe plaat of ander kenteken geen nieuwe BIV?

              Comment


              • #8
                Re: Ander formaat nummerplaat

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Is een nieuwe plaat of ander kenteken geen nieuwe BIV?
                Niet als u dezelfde combinatie behoudt ... (vandaar vervanging/beschadigd/formaat)
                Als er een hebt die begint met een 1 bvb (vanaf november 2010) ... oudere platen worden sowieso vervangen en kosten geld ...
                Last edited by toerist; 13 september 2015, 18:19.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Ander formaat nummerplaat

                  Als je nummerplaat bvb. gestolen wordt moet je een nieuwe aanvragen.
                  Dat is NOOIT dezelfde combinatie.
                  Je moet wel het aanmaken van de nieuwe plaat ophoesten, maar daar hangt geen nieuwe BIV meer aan vast. Dat is eenmalig per auto, per ingebruikname.
                  NB : Als je bvb. de combinatie <W00HA> (met een nul) gekocht hebt en die wordt gestolen dan kan je nog eens met <WOOHA> (met een letter O ) rondrijden. Want een gebruikte combinatie wordt onbruikbaar.
                  Wordt die ook gestolen dan ben je 4.000€ kwijt. De overheid kan die €'s tegenwoordig goed gebruiken.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ander formaat nummerplaat

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Als je nummerplaat bvb. gestolen wordt moet je een nieuwe aanvragen.
                    Dat is NOOIT dezelfde combinatie.
                    Je moet wel het aanmaken van de nieuwe plaat ophoesten, maar daar hangt geen nieuwe BIV meer aan vast. Dat is eenmalig per auto, per ingebruikname.
                    NB : Als je bvb. de combinatie <W00HA> (met een nul) gekocht hebt en die wordt gestolen dan kan je nog eens met <WOOHA> (met een letter O ) rondrijden. Want een gebruikte combinatie wordt onbruikbaar.
                    Wordt die ook gestolen dan ben je 4.000€ kwijt. De overheid kan die €'s tegenwoordig goed gebruiken.

                    alléé, laat vervanging vallen, alleen bij beschadiging, ander formaat ...
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ander formaat nummerplaat

                      Als je de oude plaat niet binnenbrengt krijg je niet dezelfde nummer. Je betaald wel de aanmaak maar niet de BIV.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ander formaat nummerplaat

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Als je de oude plaat niet binnenbrengt krijg je niet dezelfde nummer. Je betaald wel de aanmaak maar niet de BIV.
                        je moet ze bestellen (via makelaar bvb) met reden van beschadiging of formaat en dat je de oude plaat binnen geeft als je de nieuwe wil ophalen, ik weet het van mensen die achteraan werden aangereden ( de wagen hé) en kenteken helemaal vervormd, die kregen een nieuwe met dezelfde combinatie . (ik denk dat je het dan persoonlijk moet doen, maar weet het niet zeker meer)

                        edit, kost toch geld :


                        Dus wat de vraag van TS betreft weet ik niet of dit dan ook van toepassing is, best bij makelaar of DIV informeren
                        Last edited by toerist; 13 september 2015, 18:48.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ander formaat nummerplaat

                          Buiten de BIV is het dan toch dat je geen ander krijgt als je de oude binnen geeft of ter plaatse gaat omruilen?
                          Wat ik in het begin al vermelde.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ander formaat nummerplaat

                            Pagina 2

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ander formaat nummerplaat

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Is een nieuwe plaat of ander kenteken geen nieuwe BIV?
                              BIV ben je maar 1 keer verschuldigd per voertuig per eigenaar.

                              Een vervangplaat met hetzelfde nummer kan je vragen voor bijvoorbeeld beschadiging en je moet de oude pas daarna terugsturen.

                              Maar voor wie tevreden is met een nieuw nummer ... op 1 dag heb je nu je plaat.
                              Last edited by VerSeg; 13 september 2015, 23:19.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X