Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring met LED koplampen in auto?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaring met LED koplampen in auto?

    Heeft iemand hier ervaring met LED koplampen, met name in auto's van de VAG groep?

    We staan op het punt een nieuwe wagen te kopen, en twijfelen nog over de (optionele, +/- 1000€) LED koplampen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, en testen tijdens een testrit is moeilijk, want testwagens zijn enkel overdag beschikbaar.

  • #2
    Re: ervaring met LED koplampen in auto?

    Ik heb op mijn intussen net 2 jaar oude Audi A6 Avant toen ook de optionele adaptieve led koplampen genomen ( meerprijs was wel een pak hoger , ik denk ongeveer 3300 euro was dat toen…). Ik rij nu 2 jaar met die wagen en ik ben daar ongelooflijk tevreden van, de lichtopbrengst is werkelijk fenomenaal, als ik eens met een wagen met gewone halogeenlampen meerij dan is het precies of die met z’n standverlichting op baan is …
    M’n wagen daarvoor had adaptieve Xenon’s , het verschil met Led is zelfs daartegenover duidelijk merkbaar , als je veel in het donker gaat rondrijden zou ik die meerprijs zeker en vast overwegen.
    Ik weet niet of ze dan bij jou ook ineens adaptief zijn maar dit is toch ook wel een zeer goed systeem, bij mij werkt dit via GPS , als je bvb voor een bocht komt gaan de lichten al mooi in die richting de bocht gaan verlichten, kom je op een T kruising dan gaan de lichten automatisch links en rechts breder gaan stralen en verlichten het volledige kruispunt . Als je sneller gaat rijden zie je mooi de lichtbundels verder gaan schijnen, komen er tegenliggers dan gaat de lichtbundel op het tegenliggende rijvak wat dimmen enz…
    Voor mij een fenomenaal mooi systeem, het enige wat je zou kunnen zeggen is dat dit heel mooi is zolang alles werkt… als daar defecten aan komen zal het niet goedkoop worden vrees ik… nu ik rij geen 10 jaar met dezelfde wagen maar dat is niet voor iedereen zo.