Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auschwitz-Birkenau

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auschwitz-Birkenau


  • #2
    Re: Auschwitz-Birkenau

    In mijn aanvoelen ademt jouw foto niet de sfeer van Birkenau en z'n gruwel.
    Op technisch vlak vind ik vooral de lucht erg ondermaats.
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Auschwitz-Birkenau

      Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
      In mijn aanvoelen ademt jouw foto niet de sfeer van Birkenau en z'n gruwel.
      Op technisch vlak vind ik vooral de lucht erg ondermaats.

      Ik mis hier ook de juiste sfeer en vind de uitgebrande witte bloemetjes meer storend dan de lucht.

      Comment


      • #4
        Re: Auschwitz-Birkenau

        Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
        In mijn aanvoelen ademt jouw foto niet de sfeer van Birkenau en z'n gruwel.
        Op technisch vlak vind ik vooral de lucht erg ondermaats.
        Moet je per se de gruwel van Birkenau aanvoelen ? Dat zou dan wel niet piëteitsvol zijn.
        Het is geen studio opname vandaar dat er niet veel keuzes zijn behalve de realiteit van de dag.

        Comment


        • #5
          Re: Auschwitz-Birkenau

          Nee, die gruwel moet je niet per se aanvoelen. Wat er dan 'niet piëteitsvol' zou zijn snap ik niet.
          'DE realiteit van de dag" heb ik nog nooit gefotografeerd.
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #6
            Re: Auschwitz-Birkenau

            Het is een bosje bloemen dat ergens op de rails ligt. Ik vind het niet heel duidelijk overkomen dat het in Auschwitz-Birkenau is. En ik ben er ook geweest, dus weet hoe het er uit ziet.
            Misschien als er iets meer scherptediepte was geweest? Verder vind ook ik de lucht niet mooi en zijn de witte bloemen uitgebeten.

            Je post in showcase dus kun je kritiek verwachten.

            Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
            Showcase is bedoeld voor de betere foto.

            Comment


            • #7
              Re: Auschwitz-Birkenau

              Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
              Nee, die gruwel moet je niet per se aanvoelen. Wat er dan 'niet piëteitsvol' zou zijn snap ik niet.
              'DE realiteit van de dag" heb ik nog nooit gefotografeerd.
              ,Realiteit' is wat ongelukkig geformuleerd : ik bedoel de lichtomstandigheden e.d
              Normaal post ik alleen in de rubriek straatfotografie. Uitzonderlijk ergens anders.

              Comment


              • #8
                Re: Auschwitz-Birkenau

                Als je als titel "na het feest" aan deze plaat had gegeven dan kom je denk ik dichter bij de sfeer zoals ik die herken in deze plaat.
                Ik heb totaal niet het idee dat dit ook maar iets met Auschwitz te maken kan hebben als ik naar deze plaat kijk,
                eerder naar een feestende echtgenoot die de trein heeft genomen om weg te komen.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  Re: Auschwitz-Birkenau

                  Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                  Als je als titel "na het feest" aan deze plaat had gegeven dan kom je denk ik dichter bij de sfeer zoals ik die herken in deze plaat.
                  Ik heb totaal niet het idee dat dit ook maar iets met Auschwitz te maken kan hebben als ik naar deze plaat kijk,
                  eerder naar een feestende echtgenoot die de trein heeft genomen om weg te komen.
                  Qua belachelijk maken van mijn foto geef ik je 10/10 !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Auschwitz-Birkenau

                    Goed dat erbij staat dat het in Auschwitz-Birkenau is gemaakt, anders zou ik het niet weten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Auschwitz-Birkenau

                      Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                      Qua belachelijk maken van mijn foto geef ik je 10/10 !
                      Sorry dan, dat was nou ook weer niet de bedoeling, maar je post in Showcase en dan verwacht ik a) dat je tegen andermans mening kan en b) dat ik ook mijn mening mag neerschrijven. En zeg nou zelf, na het lezen van de rest van de comments ben ik niet de enige die de link met Auschwitz direct ziet en daar zijn toch genoeg mogelijkheden om dat in een foto duidelijk te laten uitkomen.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Auschwitz-Birkenau

                        Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                        Sorry dan, dat was nou ook weer niet de bedoeling, maar je post in Showcase en dan verwacht ik a) dat je tegen andermans mening kan en b) dat ik ook mijn mening mag neerschrijven. En zeg nou zelf, na het lezen van de rest van de comments ben ik niet de enige die de link met Auschwitz direct ziet en daar zijn toch genoeg mogelijkheden om dat in een foto duidelijk te laten uitkomen.
                        De kritiek op mijn foto, daar ga ik grotendeels mee akkoord. Maar U moet begrijpen dat de foto genomen is op het moment dat we daar waren. In die context had ik geen keuze... Graag enige subtiliteit gezien de aard van het onderwerp. Het was wel verkeerd van mij de foto in "showcase" te publiceren. Normaal post ik enkel foto's in de rubriek "Straatfotografie". Daar staan trouwens nog drie recente foto's zonder commentaar.
                        Hierbij sluiten wij dan de discussie !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Auschwitz-Birkenau

                          Sorry Grupello, je gaat me toch niet zeggen dat je toestel op de kortste sluitertijd, het kleinste diafragma en de laagste ISO-waarde stond en dat het daarom is dat de foto overbelicht is!!?
                          Indien dat wel zo was dan had je inderdaad geen keuze. Of toch ... de foto niet maken.
                          "Just do it !"

                          http://jr52.be/index.html

                          Comment


                          • #14
                            Re: Auschwitz-Birkenau

                            Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                            Of toch ... de foto niet maken.
                            Neen, de foto niet publiceren... Daar heb ik nu echt spijt van.
                            Wat een heisa over een foto terwijl er nog drie foto's in "Straatfotografie" staan waar nog niemand heeft op gereageerd.
                            Hopelijk is de discussie nu gesloten !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Auschwitz-Birkenau

                              Ik vind de lucht eerder aquamarine ipv blauw
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X