Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 120 MP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #2
    Re: Canon 120 MP

    Had het gisteren ook al gelezen
    Lijkt me een 3d camera te worden, dus 3x 40Mp sensor ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon 120 MP

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Had het gisteren ook al gelezen
      Lijkt me een 3d camera te worden, dus 3x 40Mp sensor ?
      3D met één lens???
      3x40Mp lijkt meer op zoiets als een Fovenon sensor, ik heb al eerde gelezen dat Canon met zoiets bezig was.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 120 MP

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        3D met één lens???.
        Inderdaad, dat vond ik ook al zo eigenaardig, zodoende ook mijn vraagteken op het einde.
        Maar dit is wat er over geschreven wordt door Canon zelf ;

        The high-resolution images that the camera will be capable of producing will recreate the three-dimensional texture, feel and presence of subjects, making them appear as if they are really before one’s eyes.
        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon 120 MP

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          3D met één lens???
          3x40Mp lijkt meer op zoiets als een Fovenon sensor, ik heb al eerde gelezen dat Canon met zoiets bezig was.
          Dit was mijn bericht in 2011 :
          Canon werkt aan een 3 Layer Image Sensor (Foveon Type),
          heeft hiervoor op 30 juni 2011 Patentaanvraag gedaan met No. 2011-129785
          ,..........

          Comment


          • #6
            Re: Canon 120 MP

            Ik denk dat ze met "3d feel" hetzelfde gevoel bedoelen als het zogenaamde 3d effect waar min op midden en groot formaat wel eens van spreekt.
            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

            Comment


            • #7
              Re: Canon 120 MP

              120 MP, dan voorzien ze beter een SSD slot in plaatst van een SD slot
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Canon 120 MP

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                120 MP, dan voorzien ze beter een SSD slot in plaatst van een SD slot
                De geheugenkaartjes krijgen altijd maar een grotere capaciteit, maar nu zijn er niet veel die zo'n enorme opslagcapaciteit nodig hebben.
                Misschien werkt Canon samen met fabrikanten van geheugenkaartjes, om de verkoop van de duurste geheugenkaartjes mee op gang te trekken...

                Binnenkort kopen we geen telelenzen meer, dan fotograferen we alles met een breedhoeklens, en snijden we er achteraf wel het stukje uit dat we nodig hebben.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 120 MP

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

                  Binnenkort kopen we geen telelenzen meer, dan fotograferen we alles met een breedhoeklens, en snijden we er achteraf wel het stukje uit dat we nodig hebben.
                  Dat is ook mijn gedacht. En als ik even verder kijk wordt 'de fotograaf' in de nabije toekomst gewoon een bijkomstigheid.

                  Hier nog zo een ontwikkeling:

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 120 MP

                    Ik vraag me af of deze ontwikkeling echt door de consument gedreven zijn of door haantjesgedrag?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 120 MP

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Binnenkort kopen we geen telelenzen meer, dan fotograferen we alles met een breedhoeklens, en snijden we er achteraf wel het stukje uit dat we nodig hebben.
                      Zal dan wél met superglas moeten zijn ook hoor!
                      Volgens mij voldoet het oplossend vermogen van het huidige glas namelijk niet daarvoor.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 120 MP

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Zal dan wél met superglas moeten zijn ook hoor!
                        Volgens mij voldoet het oplossend vermogen van het huidige glas namelijk niet daarvoor.
                        We zullen moeten afwachten, maar de recentste versies lijken mij toch allemaal ontworpen met de eisen van digitaal in het achterhoofd.
                        Anders is er de nieuwe reeks van Zeiss... als je het niet erg vindt om met heel dure MF primes te fotograferen...

                        Ik geloof trouwens dat Canon al een 240MP prototype heeft uitgebracht voor een 360-graden surveillance-camera.
                        (Geen idee van de afmetingen van die sensor of de lens waarmee die wordt gecombineerd - zou ik eens moeten opzoeken.)

                        Edit: hier is wat informatie... http://www.digitalartsonline.co.uk/n...l-dslr-camera/
                        Het is een APS-H formaat CMOS voor 8K video.
                        Last edited by Pieter G.; 11 september 2015, 19:40.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 120 MP

                          inderdaad.. ;-)

                          sorry , reactie op verkeerd bericht ...
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 120 MP

                            Idd, om den duur kan de computer maar moeilijk meer volgen toch? Hoeveel MB groot is zo'n 50 megapixel foto in full raw?

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 120 MP

                              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              Hoeveel MB groot is zo'n 50 megapixel foto in full raw?
                              Canon ;
                              "The 120-megapixel camera outputs RAW image files with a data size of 232MB, nearly four times as big as the 60.5MB RAW files shot by the 5DS."
                              Je moet toch al een deftige computer hebben om met zulke files aan de slag te gaan.
                              Alleen al het downloaden vanop de kaart naar de computer zal een tijdje in beslag nemen

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X