Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera maakt wazige beelden momenteel (Nikon D 3100)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera maakt wazige beelden momenteel (Nikon D 3100)

    Gisteren foto's gemaakt, geen vuiltje aan de lucht. Vandaag ga ik terug wat foto's nemen. Camera staat op dezelfde stand als gisteren (A en VR op on) en kan gewoonweg geen foto's nemen. Je hoort de lens werken maar kan niets fotograferen. Als ik de stand A in M verander kan ik wel foto's nemen, maar (zelfs met statief) zijn deze zeer wazig. Iemand een idee wat te doen of wat er kan schelen ? Dank bij voorbaat !

  • #2
    Re: Camera maakt wazige beelden momenteel (Nikon D 3100)

    Oorspronkelijk geplaatst door jankovic Bekijk bericht
    Gisteren foto's gemaakt, geen vuiltje aan de lucht. Vandaag ga ik terug wat foto's nemen. Camera staat op dezelfde stand als gisteren (A en VR op on) en kan gewoonweg geen foto's nemen. Je hoort de lens werken maar kan niets fotograferen. Als ik de stand A in M verander kan ik wel foto's nemen, maar (zelfs met statief) zijn deze zeer wazig. Iemand een idee wat te doen of wat er kan schelen ? Dank bij voorbaat !
    Je AF staat toch op (op lens of body)?
    Kan je manueel proberen focussen?
    Is het met elke lens of alleen met deze?
    Zie je door de zoeker dat je beeld in focus is?

    Comment


    • #3
      Re: Camera maakt wazige beelden momenteel (Nikon D 3100)

      VR uitzetten en luisteren of je nu de AF hoort als je de ontspanknop indrukt, maar mijn idee is dat er iets met de AF mis is(instelling of defect).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Camera maakt wazige beelden momenteel (Nikon D 3100)

        Heb mijn kitlens eens op de body gezet en nu werkt het wel. Zal dus een probleem zijn met mijn andere lens.

        Comment


        • #5
          Re: Camera maakt wazige beelden momenteel (Nikon D 3100)

          Ik vermoed probleem met de AF van de lens. (heb hier ook zo een defecte lens liggen)

          Comment


          • #6
            Re: Camera maakt wazige beelden momenteel (Nikon D 3100)

            Vandaag dus naar Konijnenberg geweest met de lens. Lens is dus stuk - motor defect. De lens was "droog" , niet genoeg gesmeerd. Dit kan komen door weinig of veel foto's te nemen (bij mij dus veel). Ook zou deze lens verschijnselen van warmte vertonen (rubber kwam lichtjes naar boven). Begrijp dit wel niet, bewaar de lens steeds in mijn bureau en daar is het nu toch niet te warm. Conclusie : lens is waardeloos nu en heb dan maar een andere lens gekocht !

            Comment


            • #7
              Re: Camera maakt wazige beelden momenteel (Nikon D 3100)

              Oorspronkelijk geplaatst door jankovic Bekijk bericht
              Conclusie : lens is waardeloos nu en heb dan maar een andere lens gekocht !
              Hoe oud was de lens?
              Heb je een speciale prijs voor de nieuwe lens gekregen ter compensatie?
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment

              Working...
              X