Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 400d vs 60d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 400d vs 60d

    hallo ,
    ik ben nieuw op dit forum en schiet momenteel met canon 400d
    ben van plan om canon 60d okkasie aan te schaffen . Is deze stukken beter of is er
    een andere body die jullie aan raden ?
    Mijn budget is ong 500 euro . Is niet echt veel maar toch iets .

    dank u

  • #2
    Re: canon 400d vs 60d

    Zijn er eigenlijk nog 60D bodies te vinden in de winkel?
    Dit is een hogere categorie waarin je wat extra bedieningsknoppen en instellingsopties hebt, maar het huidige model is hier de 70D. Die kost ruim 800 euro als ik me niet vergis.

    Je zou kunnen kiezen voor het recentste model in de categorie van je 400D, en dat is nu een 750D of 760D. Je gaat hiermee volgens mij meer voordeel halen uit de nieuwere sensor qua beeldkwaliteit bij hogere ISO, en de AF is ook geavanceerder dan de 60D. Helaas zit je ook hier in de 650-750 euro prijsklasse.

    Mijn idee: werk nog wat verder met je huidige toestel tot je iets meer budget kan vrijmaken, of zoek op de tweedehandsmarkt of je een 70D of 760D tegenkomt. Deze toestellen zijn nog vrij nieuw, maar er zijn altijd mensen die de overstap maken naar full frame en dergelijk materiaal nu al te koop aanbieden.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: canon 400d vs 60d

      De 60D is een generatie nieuwer dan jouw 400D. De 60D verscheen ongeveer op hetzelfde moment als de 600D, als ik me goed herinner. Dus je kan er al vanuit dat je een recenter model hebt. Natuurlijk is er ook al de 70D, maar als je budget dat niet toelaat, zoek dan een goede tweedehandse 60D.

      60D heeft zeker een hoop voordelen dan wat je nu hebt. Ik denk aan een aantal zaken die ik vrij veel gebruik :
      - kantelbaar scherm (vb bij macro)
      - iets zwaarder in de hand
      - als je manueel fotografeert, heb je heel veel aan het extra wieltje. Zo kan je snel je sluitertijd regelen met het ene, het diagfragma met de andere, ...

      Ik kan hier nu niet alle details aanhalen, maar op het forum staan er verschillende topics hierover.
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...



      Natuurlijk denk ik ook wel dat je misschien 70D tweedehands kan vinden die net iets boven je budget komen. Ik ben alvast een tevreden 60D gebruiker.

      Comment


      • #4
        Re: canon 400d vs 60d

        Ik heb thuis de 450D en 60D, die eerste gebruik ik als back up.

        Ik vind de 60D toch een groot verschil met de andere, al is het maar het scherm dat een stuk duidelijker is en ook kan draaien.
        Je kan hem ook sneller instellen vind ik. (Ik had voordien de 1000 D)

        Maar er zijn inderdaad al andere modellen op de markt die zeker nog beter zijn. Maar dat is uiteraard afhankelijk van jouw budget.
        - A Point Of View -

        Comment


        • #5
          Re: canon 400d vs 60d

          ok merci ; kzal nog eens goed denken erover .
          eventueel mijn budget blijkbaar hoger trekken

          mvg

          Comment


          • #6
            Re: canon 400d vs 60d

            Misschien vind je voor je budget een 7D Mk I.
            Tot een jaartje terug de beste Canon crop en nog altijd veel waar voor z'n geld, alhoewel de 70D iets beter zal zijn bij hogere ISO.

            Comment


            • #7
              Re: canon 400d vs 60d

              60D en 70D gaan in IQ niet echt verschillen.
              70D heeft moderne futures maar in fotokwaliteit zal het niet opvallen

              Comment

              Working...
              X