Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Softboxen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Softboxen

    Ik ben eens aan het rondkijken voor de aankoop van een paar softboxen, meer specifiek naar een octobox en een langwerpige softbox met grid.
    Nu heb ik eens zitten kijken naar fotokonijnenberg, maar nu vraag ik mij voornamelijk af hoe het zit met de compatibiliteit en welk balhoofd ik hier bij moet kopen. Bij deze bijvoorbeeld zit er eentje bij, maar bij de meeste andere niet.

    Het is de bedoeling om er "gewone" flitsers op te zetten en geen studioflitsers.
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

  • #2
    Re: Softboxen



    S-type : bowensvatting
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Softboxen

      Die heb ik dus ook zien staan, maar vind ik wel een raar systeem, om je flash zo op te hangen . Iets met een hotshoe lijkt mij toch wel veiliger, niet ?
      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

      Comment


      • #4
        Re: Softboxen

        Je kan altijd je flits nog eens vastmaken met een bungee ball. Lijkt me stevig genoeg.
        In vergelijking met een softbox is een flits licht :-)
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Softboxen

          Je kan anders beter kijken naar softboxen speciaal gemaakt voor reportageflitsers.

          http://www.fototools.be/index.php?it...id=882&lang=NL
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Softboxen

            Ik heb dit systeem. Is beter dan hotshoe montage. Minder belasting. Heb er eentje Elinchrom compatibel zodat ik mijn opvouwbare octabox ook voor mijn yonguo flitsers kan gebruiken. Ook te gebruiken in combinatie met de Godox witstro. Kijk eens op flashhavoc.com voor meer info. Overweeg witstro aan te schaffen.
            Steve Van Hoyweghen
            https://stevevanhoyweghen.wordpress.com/

            Comment


            • #7
              Re: Softboxen

              Wel, ik heb zelf dit systeempje aangeschaft (met nog veel meer licht-manipulerend speelgoed) - 't is echt stevig genoeg om daar uw flash tussen te klemmen.

              Comment


              • #8
                Re: Softboxen

                Het is dat ik net pas lid ben hier, maar een S-type bracket is de beste bevestiging van een reportageflitser Ik kan iedereen deze van harte aanbevelen! Er kan tevens een paraplu in.

                Mocht je ooit uit China importeren, dat scheelt een stuk. Echter weet ik niet hoe het zit met invoerrechten etc. in België, ik ben Nederlands

                Comment

                Working...
                X