Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4K monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 4K monitor

    Iemand ervaring met

    NEC 27" 4K UHD sRGB Desktop Monitor
    of
    ASUS PB279Q 27" 4K

  • #2
    Re: 4K monitor

    Zelf zou ik eerder investeren in een wide gamut monitor (IPS) dan in hoge resolutie.
    Ik heb een IPS en kan het voor fotobewerking aanbevelen.

    Een 4K heb ik niet maar ik ken wel iemand die er eentje heeft. De klacht daar is dat het voor fotobewerking wat onhandig werkt omdat je verplicht bent schaling toe te passen (4 pixels worden samengevoegd om 1 pixel voor te stellen.) Dat geeft dan problemen bij afdrukken, publiceren op het web omdat de resoluties niet zijn zoals verwacht.
    Wou ik even meegeven.

    Comment


    • #3
      Re: 4K monitor

      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Zelf zou ik eerder investeren in een wide gamut monitor (IPS) dan in hoge resolutie.
      Ik heb een IPS en kan het voor fotobewerking aanbevelen.

      Een 4K heb ik niet maar ik ken wel iemand die er eentje heeft. De klacht daar is dat het voor fotobewerking wat onhandig werkt omdat je verplicht bent schaling toe te passen (4 pixels worden samengevoegd om 1 pixel voor te stellen.) Dat geeft dan problemen bij afdrukken, publiceren op het web omdat de resoluties niet zijn zoals verwacht.
      Wou ik even meegeven.
      bedankt voor de info!

      Comment


      • #4
        Re: 4K monitor

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        ....De klacht daar is dat het voor fotobewerking wat onhandig werkt omdat je verplicht bent schaling toe te passen (4 pixels worden samengevoegd om 1 pixel voor te stellen.) Dat geeft dan problemen bij afdrukken, publiceren op het web omdat de resoluties niet zijn zoals verwacht....
        Dat lijkt me bizar. Waarom zou een beeld problemen geven met afdrukken of publiceren op het web puur omdat je een hoge resolutie monitor gebruikt?

        Het is wel zo dat een 4K monitor een zodanig hoge resolutie heeft dat de icoontjes in oudere programma's die hier geen rekening mee houden veel te klein worden. Dat is in Windows (en Linux?) een gekend probleem, terwijl Apple dit in OSX veel beter heeft aangepakt. Gebruik je Windows 8 of 10 en de nieuwe software, dan hoort alles vrij behoorlijk te werken maar ik heb bewust voor een 2560x1440 monitor gekozen omdat mijn Photoshop CS3 en nog wat andere programma's niet echt werkbaar zijn op een 4K scherm. Meer info vind je in deze video.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment

        Working...
        X