Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tentoonstellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tentoonstellen

    Hallo,

    Ik plaats dit mischien in de verkeerde hoek van het forum maar zit een beetje met een vraag

    Een kennis van mij die gaat in de lente 2016 een locatie afhuren om haar schilderijen en toon te stellen, een ander vriendin van haar zou ook nog meedoen met haar hobby.

    Nu zei ze tegen mij dat ik mee kan doen ( gratis ) met wat van mijn foto's tentoon te stellen. want ze vind dat ik mooi foto's maak.

    ik ben zelf niet zo zeker van mijn foto's, mijn partner zegt het is reclame en je hebt al redelijk wat goede foto's, je kan er misschien wel mee verder geraken als iemand het interessant vind.

    nu meeste van mijn foto's zijn van tijdens optredens. als ik die zou gebruiken moet ik dan de mensen een papier laten tekenen ? vragen ga ik zeker al doen, als ze het niet willen gebruik ik de foto ook niet. maar als ze akkoord gaan moet ik dan ook soort contract opstellen ? Het gaat van artiesten van kleine lokale bandjes van evenementen waar ik als fotograaf ben geweest.

    ander dillema is ik heb ook andere foto's die wel heel mooi zijn maar een heel ander gerne fotografie, moet ik bij een gerne blijven of kan ik bv allerhande namen ( wil wel alles in zwart wit doen )


    ik ben vrij onzeker over mezelf dus is nog niet zeker als ik ga meedoen met heel da gedoe maar wil gewoon op voorhand wa informeren als ik het zou doen wat ik allemaal moet doen.

    groetjes kim
    photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

  • #2
    Re: tentoonstellen

    Mijn standpunt in dezen: als je het zelf niet weet dan wel goed doordacht hebt, moet je er ook niet aan beginnen.

    Zo zijn er zaken welke je al geregeld had moeten hebben of wel van op de hoogte moeten zijn.....

    Comment


    • #3
      Re: tentoonstellen

      Er zijn altijd meer redenen en bezwaren om iets NIET te doen dan wel.
      Als iedereen zo dacht, dan gebeurde er niks.

      Als je niet begint met die vragen en problemen op te lossen doe je nooit iets.

      Als je de ambitie hebt om er iets mee te doen, ga er dan voor.
      Welke lokale gitarist gaat er nu problemen mee hebben dat je een paar foto's tentoonstelt.
      Vraag het hem (contract lijkt me wat ver gezocht).

      Comment


      • #4
        Re: tentoonstellen

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Er zijn altijd meer redenen en bezwaren om iets NIET te doen dan wel.
        Als iedereen zo dacht, dan gebeurde er niks.

        Als je niet begint met die vragen en problemen op te lossen doe je nooit iets.

        Als je de ambitie hebt om er iets mee te doen, ga er dan voor.
        Inderdaad, het is beter om iets te doen waar je 'misschien' ooit spijt van zou kunnen hebben... dan iets niét te doen en er nadien altijd spijt van te hebben gehad dat je het niet gedaan hebt.

        Dus, doen. Je leert uit je eerste ervaring in tentoonstellen.

        Comment


        • #5
          Re: tentoonstellen

          Hallo,
          Het is zeer goed om steeds aan je zelf te twijfelen, maar bedenk dat je foto's waarschijnlijk een stuk beter zijn dan van die zelfzeker typen die in het beste geval bescheidenheid enkel kunnen schrijven.

          Als voor jouw vriendin die de tentoonstelling organiseert uw foto's goed genoeg zijn om ze samen met haar werken tentoon te stellen, zegt dat toch ook al iets.

          Dus mijn advies: zeker doen !!!

          Laat eens iets weten waar en wanneer, wie weet lukt het mij niet om eens langs te komen.
          Groetjes.
          Paul Dhondt
          Secretaris
          Foto - Diaclub Kunst Ligt v.z.w.

          Comment


          • #6
            Re: tentoonstellen

            Als ik het goed heb moet je geen extra toestemming meer vragen om foto's van artiesten tentoon te stellen als je de toelating had om te fotograferen.

            Comment


            • #7
              Re: tentoonstellen

              Op een fototentoonstelling wordt er gewoonlijk ook over de foto's gesproken, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen visie, maar meestal kan je er toch wat over bijleren.
              Alleen daarom kan het al interessant zijn om eens een deel van je foto's tentoon te stellen.
              Je kan vooraf ook aan iemand die er iets van kent vragen of hij (zij) eerst wil komen kijken om een selectie te maken (maar uiteindelijk beslist de fotograaf gewoonlijk toch welke werken tentoongesteld worden).

              Ga zelf vooraf ook eens naar een paar fototentoonstellingen, dan kan je zien op welke manier je je werken het best kan presenteren (formaat, soort afdruk, kader of geen kader, passe partout of niet....).
              Er was een tijd dat zowat alle fotoclubs 30x40cm kaders gebruikten, gelukkig zijn de meeste clubs daar al een tijdje vanaf gestapt.
              Ze kunnen dan wel minder foto's hangen omdat de afdrukken groter worden, maar dan wordt er gewoonlijk ook een betere (strengere) selectie toegepast waardoor er doorgaans alleen nog maar de betere werken tentoongesteld worden.
              Bij de kleine formaten leek het soms dat ze toch maar wat meer foto's hingen om het aantal te vergroten, maar het gaat bij een tentoonstelling om de kwaliteit, niet de kwantiteit.
              Liever een beperkt aantal goede foto's op een wat groter formaat dan de hele zaal behangen met 40x30 kadertjes waarin dan een 20x30cm afdrukje zit.
              Last edited by Black B@ndit; 4 oktober 2015, 11:49.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X