Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duizenden fotoots ordenen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duizenden fotoots ordenen.

    Kent iemand een methode om de filenaam van mijn foto's te vervangen door de datum en uur uit de metadata van de foto.
    Zodoende zou ik in theorie alle foto's in één map kunnen zetten en staan ze allemaal in chronologische volgorde.
    Graag een tool zonder veel toeters en bellen.
    Ik had vroeger een camera die deze methode standaard gebruikte en ik vond dit zeer handig.
    Elk tijdstip is overigens uniek.

  • #2
    Re: Duizenden fotoots ordenen.

    Total Commander kan dat en kan ook nog duizend andere dingen...
    www.ghisler.com

    Edit: TC kan wel foto's meervoudig hernoemen en de datum aanpassen, maar ik denk niet dat je per foto de metadata kan gaan uitlezen en aanpassen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Duizenden fotoots ordenen.

      Ja, Adobe Bridge kan dat. Onder Tools vind je de optie Batch Rename. Hier kun je onder andere voor verschillende datumopties kiezen. Beetje oefenen en je krijgt denk ik wat je wilt.
      Als je geen Bridge hebt kun je een een proefversie downloaden en gedurende de 30 dagen van de proef je foto's reorganiseren. Ook kun je hier Metadata Templates maken met de Metadata van je keuze en die gebruiken bij het herbenoemen.

      Download Adobe Bridge-software voor digital asset management wanneer je aan de slag gaat met Adobe Creative Cloud.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Duizenden fotoots ordenen.

        Alvast bedankt Nete en Olivetti.

        Comment


        • #5
          Re: Duizenden fotoots ordenen.

          Faststone photo resizer kan ook foto's in batch herbenoemen.
          Ik denk dat je alle voorstellen eens moet uittesten om te weten welk het gemakkelijkst werkt en werkelijk doet wat/hoe jij wilt

          Comment


          • #6
            Re: Duizenden fotoots ordenen.

            Ik gebruik gewoon Lightroom voor fotobeheer.
            Lightroom geeft de foto's weer in chronologische volgorde van opname.

            Mijn foto's worden bij importeren ook altijd voorzien van Keywords zodat is snel foto's kan terugvinden tussen de tienduizenden foto's
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment

            Working...
            X