Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

multimedia storage viewer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • multimedia storage viewer

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een mogelijkheid om geheugenkaartjes te copiëren naar een USB-stick (en eventueel ook het omgekeerde). Na wat zoekwerk ben ik bij de Epson P7000 multimedia storage viewer terecht gekomen maar deze stamt al uit 2008. Zijn er bij jullie weten ook nieuwere vergelijkbare produkten op de markt ?

    Vraag twee : is de Epson P7000 multimedia storae viewer nog ergens te koop en tegen welke prijs ?

    mvg,
    Karel.

  • #2
    Re: multimedia storage viewer

    Dat soort media is ingehaald door andere "small" multimedia apparatuur. (tablet / mini computers)

    En daarmee is denk ik alles geschreven wat er geschreven kan worden.

    Comment


    • #3
      Re: multimedia storage viewer

      Je hebt voor een klein bedrag(<€100) een USB 3 HDD van 2TB, die gebruik ik op vakantie als back-up van de foto's op de laptop en gaat dan in de handbagage. Geen voeding nodig, klein maar niet zo klein als USB-stick, die altijd net ergens anders zijn dan je denk.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: multimedia storage viewer

        Er bestaan ook van die windows/android-sticks die je in een TV kan stoppen, is dat een optie? (vb. http://dx.com)
        En anders tablet, smartphone e.v.a. - zelfs een raspberry pi of een banana-pi zijn een optie (in zelfbouw - daar bestaan multimedia-serverreleases voor met ingebouwde multimedia-capaciteiten dat je er niet goed van wordt).
        't is maar een korte mail, als u evt. interesse heeft, lees ik 't wel.

        Comment


        • #5
          Re: multimedia storage viewer

          Hallo,

          Je hebt ook nog zoiets als de WD MY PASSPORT WIRELESS.
          De WD My Passport Wireless is een externe harde schijf met een eigen wifi-netwerk. Je kan de foto's van je geheugenkaart naar de HD kopiëren.
          De HD genereert een eigen wifi-netwerk waarop je kan inloggen met bv. je smartphone of tablet om dan de foto's te bekijken.
          Een interessante optie denk ik ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: multimedia storage viewer

            Bedankt, hiermee zullen we er inderdaad wel geraken denk ik.

            Iedereen bedankt voor de hulp.

            Comment


            • #7
              Re: multimedia storage viewer

              Ideaal is een Microsoft Surface Pro... Sinds ik die heb kan ik alles doen wat ik wil op reis.. Ik gebruik er zelfs Lightroom en PS op...

              Comment


              • #8
                Re: multimedia storage viewer

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Ideaal is een Microsoft Surface Pro... Sinds ik die heb kan ik alles doen wat ik wil op reis.. Ik gebruik er zelfs Lightroom en PS op...
                Hij wil enkel kopieëren......
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: multimedia storage viewer

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Hij wil enkel kopieëren......
                  Weet ik..."kan ik alles doen wat ik wil op reis" is ook kopieren naar harde schijf, naar externe schijf voor backup?

                  Dat je er zelfs LR en PS op kunt draaien is toch enkel maar meerwaarde...

                  Comment


                  • #10
                    Re: multimedia storage viewer

                    Er zijn meerdere argumenten (voor mijn manier van werken) om niet voor een wireless harde schijf te gaan met ingebouwde batterij - nl. software-updates en bugs die een gevaar vormen voor uw data (zoals dat root-root wachtwoord in de seagate). Ook wd heeft al een tijdje intelligente nas-en - kijk 's na of ze daar af en toe updates voor uitbrengen. Da's dus belangrijk gezien u met wifi werkt, en er ooit zware bugs in WPS gezeten hebben (of dat er nu uit is of niet - 'k zou 't niet weten).

                    2e detail - het vervangen van de batterijen (gaan niet eeuwig mee) = dat openbreken van plastiek (doe ik niet graag).

                    3e detail - je gebruikt zoiets te weinig om 't eigenlijk terug te verdienen - dus is 't eigenlijk beter te mikken naar multi-functioneel gebruik.

                    4e belangrijk detail - komen er regelmatig updates voor uit? Welk bestandssysteem gebruikt die doos? (als de hardware stuk gaat moet die disk ergens anders aan gehangen worden, en dan is kennis van het bestandssysteem wenselijk).

                    vb. Seagate zit nu met een zwaar lek, ze updaten het gelukkig snel (maar u moet het dan wel gezien hebben): http://www.zdnet.be/nieuws/171597/dr...t-aan-hackers/

                    Het gevolg is dat ik blijf denken aan zelfbouw of wat hacken van bestaande hardware (chromebooks?). Er bestaan trouwens tools die dat kunnen - van usb naar usb - en ik dacht niet dat die duur waren - beneden de 100€ en dat schaalt ook vrij goed. Je kan er meerdere disks aan hangen, of van kaartlezer naar usb-sticks gaan. Je zal wel iets meer draden nodig hebben (maar wel standaard spul).

                    Keuzes genoeg - met elk z'n voor en nadelen - elkeen mag dit voor zichzelf afwegen.

                    Comment

                    Working...
                    X