Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?

    Hallo

    Momenteel heb ik een foto rugzak van Caselogic, waar ik heel tevreden mee ben, maar omdat de uitrusting ondertussen wat groter is geworden, ben ik aan het uitkijken voor een nieuwe tas.

    Omdat er toch wel redelijk wat tassen op de mark zijn, dacht ik mijn licht hier eens op te steken.

    Wat moet er in de tas kunnen :

    - 2 body's ( nu een Canon 70D en een 7D met grip )
    - Lenzen :
    - EF 70-200 f2.8 L IS
    - EF 24-70 f4 l IS
    - EF-S 10-22 f3.5 - 5.6
    - EF 50 mm f1.8
    - Tamron 90 mm Macro
    - Canon Extender

    Natuurlijk ook nog de gewone gebruikelijk onderdelen zoals :

    - 1 of 2 externe flitsers
    - Draadloze flitssturing ( phottix )
    - Draadonspanners
    - extra batterijen voor de camera
    - extra batterijen voor de flitsers plus sturing
    - de nodige filters
    - geheugenkaartjes
    -...

    En natuurlijk een bevestiging voor de statief.

  • #2
    Re: Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?

    AW 400 trekker van Lowepro
    of 1 slagje kleiner AW 350 BP, maar dan zal je wel keuzes moeten gaan maken wat je wel en niet mee wilt nemen ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?

      Wat fotografeer je dat get werkelijk nodig maakt dat je met 2 bodies werkt?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?

        Ik heb ongeveer dezelfde apparatuur als jij, zij het van Nikon, en ik gebruik de LoweproTactic, het grote model. Ik ben daar zeer tevreden over omdat je bodies bereikbaar zijn op verschillende manieren zonder dat je de grote opening moet gebruiken. Bovendien uitgerust met zeer goed draagsysteem voor een statief, een drinkfles en een klein tasje voor andere spullen. Een zeer goed aanpasbare rugzak, ik zou geen andere meer willen!
        De opmerking van hjanssen doet volgens mij niets terzake. Het is jouw keuze om al dan niet met 2 bodies te werken.

        Comment


        • #5
          Re: Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?

          Ik denk dat hjanssen bedoelt dat het misschien niet altijd nodig is om al het materiaal mee te sleuren.
          Meestal weet je voor je ergens naartoe vertrekt wel goed genoeg wat er nodig is en wat niet.
          Als je dan de juiste keuze maakt, dan ga je met wat minder gewicht op pad, en dat lijkt mij toch beter dan dat je een heleboel spullen meeneemt die je toch niet nodig hebt.

          Ik gebruik zelf verschillende maten fototassen, naargelang wat ik nodig heb neem ik een tas van de juiste maat, of eventueel de Documentary Chestvest (dat is mijn favoriet tijdens evenementen, een tweedehands aankoop waarover ik al vele jaren heel tevreden ben). http://www.bhphotovideo.com/c/produc...chestvest.html

          Er zijn er die liefst altijd alles meenemen, zodat ze zeker nooit iets tekort komen, maar ik probeer dus zo weinig mogelijk mee te sleuren.
          Daarom heb ik ook geen grote rugzak waar alles in past.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?

            Om even toe te lichten hier.

            Het is voor mij ook niet de bedoeling om ALTIJD alles mee te hebben. Ik maak ook mijn keuzes als ik op pad ga, maar voor sommige doeleinden is het nodig/handig dat ik mijn 2 bodies, lenzen en toebehoren. 1 grote rugzak is dan handiger in plaats van 2 of 3 kleinere, en dan heb je je handen vrij...

            Comment


            • #7
              Re: Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?

              Tip:
              Neem je spullen mee naar een goed uitgeruste winkel en pas je gerei in een paar tassen.
              Kun je zelf voelen/zien welke de juiste is
              Groet
              Rinus

              Comment


              • #8
                Re: Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?

                Ben zelf super tevreden met de Mountainsmith Parallax. Minder bekend merk. Maar ruim, sterk en comfortabel !
                Betreft wel de vorige versie die enkel nog tweedehands te koop is (zie Amazon-link).
                Nikon D700 en een paar oude AI-primes

                Comment


                • #9
                  Re: Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik denk dat hjanssen bedoelt dat het misschien niet altijd nodig is om al het materiaal mee te sleuren.
                  Meestal weet je voor je ergens naartoe vertrekt wel goed genoeg wat er nodig is en wat niet.
                  Als je dan de juiste keuze maakt, dan ga je met wat minder gewicht op pad, en dat lijkt mij toch beter dan dat je een heleboel spullen meeneemt die je toch niet nodig hebt.

                  Ik gebruik zelf verschillende maten fototassen, naargelang wat ik nodig heb neem ik een tas van de juiste maat, of eventueel de Documentary Chestvest (dat is mijn favoriet tijdens evenementen, een tweedehands aankoop waarover ik al vele jaren heel tevreden ben). http://www.bhphotovideo.com/c/produc...chestvest.html

                  Er zijn er die liefst altijd alles meenemen, zodat ze zeker nooit iets tekort komen, maar ik probeer dus zo weinig mogelijk mee te sleuren.
                  Daarom heb ik ook geen grote rugzak waar alles in past.
                  Ik ben het volkomen eens met jou, maar dat neemt niet weg dat het niet aan ons is om iemand een handelwijze op te dringen. Ik probeer ook zo weinig mogelijk gewicht mee te sleuren. Ik neem nochtans dikwijls 2 bodies mee: 1 x full frame en 1x Dx. Waarom? Dan hoef ik minder lenzen mee te nemen wanneer ik in het telegebied wil werken omdat de 1,5 cropfactor van mijn Dx-body mij een groter telebereik bezorgt. Ik wil geen fortuinen besteden aan een primelens van 400 of 500 mm. Die 2de body is veel lichter dan een extra lens, neemt minder plaats in, en geeft mij bovendien het gevoel dat, mocht er wat misgaan met één van mijn bodies, ik dan toch nog een reserve bij heb.
                  Last edited by Rovaer; 8 september 2015, 06:29. Reden: taalfouten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                    Ik heb ongeveer dezelfde apparatuur als jij, zij het van Nikon, en ik gebruik de LoweproTactic, het grote model. Ik ben daar zeer tevreden over omdat je bodies bereikbaar zijn op verschillende manieren zonder dat je de grote opening moet gebruiken. Bovendien uitgerust met zeer goed draagsysteem voor een statief, een drinkfles en een klein tasje voor andere spullen. Een zeer goed aanpasbare rugzak, ik zou geen andere meer willen!
                    De opmerking van hjanssen doet volgens mij niets terzake. Het is jouw keuze om al dan niet met 2 bodies te werken.
                    Ik heb ook de Lowepro ProTactic 450 AW, heerlijke rugzak. Het enige waar je wat mee moet opletten, is dat de meeste bedrijven de lenzen rekenen zonder de zonnekappen.
                    Als ik kijk naar de specificaties van de Protactic dan krijg ik er minder lenzen in dan beloofd. Van de flitsers het zelfde, mijn SB910 is te groot om volledig recht in de rugzak te zetten. Waardoor je weer iets meer plaats nodig hebt. Maar dit is helaas bij de meeste fabrikanten zo.

                    Van sommige rugzakken kan je hier praktijkvoorbeelden zien van andere : http://www.cambags.com/nl/
                    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
                    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?

                      Ik kan je alle rugtassen aan- of afraden, maar veel belangrijker is: welke vind jij handig in gebruik. De norm of alles erin past is van de allerlaagste prioriteit maar of die makkelijk draagt en werkt van de hoogste.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment

                      Working...
                      X