Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaluuna, augustus 2015

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kaluuna, augustus 2015

    Eigenlijk was de sessie afgelopen, maar toen ik dit licht zag, kon ik het niet laten om mijn camera toch nog even boven te halen



    Sony A7RII
    Sony EF 4.0 70-200 G OSS

    1/125
    f /5.6
    ISO 4000
    86mm
    Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

  • #2
    Re: Kaluuna, augustus 2015

    Goed opgemerkt en mooi resultaat.

    Comment


    • #3
      Re: Kaluuna, augustus 2015

      Prachtig resultaat, moeilijk te maken maar perfect.

      latere toevoeging: méér licht maakt de sfeer kapot...
      Last edited by Henk47; 5 september 2015, 22:41.
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: Kaluuna, augustus 2015

        Zeker geen slecht beeld.
        Maar mits enkele details zou het toch net dat meer kunnen zijn.
        Voor mij is het model in het algemeen iets te donker.
        Begrijpelijk dat het licht mooi is, maar het model had je nog iets kunnen invullen, of nadien toch een beetje optrekken.
        Mits wat retouchering zou het model er ook net dat beetje beter eruit komen.
        Het kadertje rechtsboven zou ik ook wegwerken. Het stuk 'kast'? aan de linkerkant, daar twijfel ik over.
        Maar inderdaad, mooi licht, juiste pose, een goed moment.

        Comment


        • #5
          Re: Kaluuna, augustus 2015

          heel mooi van sfeer, en volg voor de rest de comment van NDW

          Comment


          • #6
            Re: Kaluuna, augustus 2015

            Sfeer is heel goed en licht is super.
            Voor mij is het model niet te donker. Lichter maken zou wat mij betreft zwaar afbreuk doen aan de algemene sfeer van het beeld.
            Waar ik wel volg, en iets wat me ook al vanaf de eerste keer stoorde, is dat zwarte stuk links en dat kleine kaderyje rechtsboven.
            Makkelijk weg te werken om een toppertje over te houden.

            Grz. Peter
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • #7
              Re: Kaluuna, augustus 2015

              Bedankt aan de mensen die de moeite deden om een commentaar neer te pennen .... en speciaal bedankt aan Pete om te begrijpen wat ik wilde doen. Ik maak geen typische portret- of fashion foto's ... ik probeer een moment, een emotie, iets wat per definitie vluchtig is vast te leggen.
              Groetjes
              Peter
              Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

              Comment


              • #8
                Re: Kaluuna, augustus 2015

                Ik durf hier eigenlijk niets op zeggen... diepe buiging... zelfs het groene op haar schouder is een meerwaarde...
                Ik kan hier zelfs geen naam aan geven? awel toch wel ....................... Uniek...

                proficiat met dit aangenaam werk.. streling voor het oog
                i love it


                Mvg

                Bert

                Comment


                • #9
                  Re: Kaluuna, augustus 2015

                  Ik snap de sfeer, en voel dat die zeker behouden moet worden. Maar dat kan volgens mij ook met het model dat iets ''meer'' belicht zou worden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kaluuna, augustus 2015

                    Ik snap de redenering van NDW wel ergens zou eigenlijk in 2 versies moeten staan om de beter eruit te halen
                    Al vind ik deze best aardig

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kaluuna, augustus 2015

                      Op algemeen verzoek een versie die iets meer opgelicht is. Ben benieuwd naar wat de meningen zijn

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kaluuna, augustus 2015

                        Hij blijft mooi, maar geef mij toch de eerste maar....
                        Henk
                        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                        (BD1383NL)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kaluuna, augustus 2015

                          In eerste instantie dacht ik ook om het model wat op te lichten, nu ik die beide heb gezien gaat eigenaardig mijn voorkeur naar de eerste. Ik heb nochtans al geleerd dat gedachten meestal foutief zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kaluuna, augustus 2015

                            Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                            Hij blijft mooi, maar geef mij toch de eerste maar....
                            Henk
                            insgelijks....en als je dan toch wil "oplichten" :-)...enkel de lichtere delen (lichtjes) oplichten zonder de schaduwen te veranderen

                            grtz

                            Nathan
                            www.lensculture.com/nathan-verstraete

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kaluuna, augustus 2015

                              Oorspronkelijk geplaatst door PeterVT Photography Bekijk bericht
                              Op algemeen verzoek een versie die iets meer opgelicht is. Ben benieuwd naar wat de meningen zijn
                              Neen , NIET doen !!!!!!!
                              Je ziet nu maar dat anderen ook het verschil zien.
                              Laat nu alles zoals het was, als het goed is moet je er af blijven

                              Verder doe je jezelf oneer aan door te zeggen dat dit maar gewoon even snel gecapteerd is en geen typisch fashionbeeld of iets zou zijn.

                              Je eerste beeld zou eigenlijk op wat details (dodge & burn) na goed zijn voor een reclame van een parfum.

                              Grz. Peter

                              PS : je hebt je update geplaatst onder een andere naam
                              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                              Comment

                              Working...
                              X