PDA

Volledige versie bekijken : The rise of capitalism in Istanbul

KCLA
2 september 2015, 21:22
http://i57.tinypic.com/2jgjsh.jpg

deka
3 september 2015, 13:30
Idee op zich is niet slecht, het contrast tussen rijkdom en armoede ...
Maar voor mij een nogal druk beeld en misschien was het mogelijk om de wolkenkrabber er ook nog iets beter te laten uitkomen ? Nu verdwijnt hij een beetje in de achtergrond.
Misschien was het zelfs al ok om slechts een gedeelte van de wolkenkrabber op te nemen, om je idee van contrast tussen rijk en arm al duiding te kunnen geven ?
deka

Pieter G.
4 september 2015, 11:37
Ik vind het idee zelfs goed uitgewerkt.
De foto wordt keihard in twee gesneden door dat stuk steiger en die dakgoot. Het meisje kijkt weg van de rijkdom, alsof ze bewust haar rug draait.
Voor mij is het zelfs net goed dat die toren op de achtergrond niet alleen vervaagd maar ook wat overbelicht wordt getoond.

Ook weer een foto die ik graag eens in zwartwit zou willen zien. Vind ik altijd een moeilijke keuze bij straatfotografie omdat er vaak elementen in opduiken die ongewild de aandacht trekken maar die je op het moment van de foto niet kan elimineren of zelfs niet gezien hebt.

C_line
5 september 2015, 12:50
Ik vind het idee zelfs goed uitgewerkt.
De foto wordt keihard in twee gesneden door dat stuk steiger en die dakgoot. Het meisje kijkt weg van de rijkdom, alsof ze bewust haar rug draait.
Voor mij is het zelfs net goed dat die toren op de achtergrond niet alleen vervaagd maar ook wat overbelicht wordt getoond.

Ook weer een foto die ik graag eens in zwartwit zou willen zien. Vind ik altijd een moeilijke keuze bij straatfotografie omdat er vaak elementen in opduiken die ongewild de aandacht trekken maar die je op het moment van de foto niet kan elimineren of zelfs niet gezien hebt.

Ik volg. Het meisje haar gezicht toont ook wat boosheid/afkeer; ik weet niet goed hoe het te benoemen. Maar ik vind dat haar blik wel past bij het feit dat de toren/wolkenkrabber wat vervaagd is, alsof ze het probeert weg te denken.