Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Levensduur 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Levensduur 300D

    Een tijdje geleden was er hier iemand die een vraag postte over de levensverwachting van de EOS 300D.
    Hier krijg je een concreet antwoord:
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1031&message=9894265

    Hij zegt er wel niet bij hoe hij het toestlletje telkens weet te mishandelen (meer dan 50.000 shots op een half jaar? )...

    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Net zoals een aantal mensen op dat forum, heb ik toch mijn twijfels over de oprechtheid van de man in kwestie.

    Mijn gedacht, natuurlijk.

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Originally posted by Hombre
      Net zoals een aantal mensen op dat forum, heb ik toch mijn twijfels over de oprechtheid van de man in kwestie.

      Mijn gedacht, natuurlijk.

      Volledig mee eens...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        110000 foto's gemaakt....de 300D is sinds september 2003 op de markt, das 10 maanden...dus hij heeft 11000 foto's per maand gemaakt, das bijna 400 per dag, en dat moet ie continue volgehouden hebben om aan die 110k te komen...

        knappe gast!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Raymundo
          110000 foto's gemaakt....de 300D is sinds september 2003 op de markt, das 10 maanden...dus hij heeft 11000 foto's per maand gemaakt, das bijna 400 per dag, en dat moet ie continue volgehouden hebben om aan die 110k te komen...

          knappe gast!
          Of, als je 8uur 7dagen/7dagen non-stop met fotografie per dag bezig bent, zowat 1 foto per minuut, en dan spreken we niet van CF-kaartjes leegmaken, foto's bekijken/bewerken, instellen camera,...

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hombre
            Originally posted by Raymundo
            110000 foto's gemaakt....de 300D is sinds september 2003 op de markt, das 10 maanden...dus hij heeft 11000 foto's per maand gemaakt, das bijna 400 per dag, en dat moet ie continue volgehouden hebben om aan die 110k te komen...

            knappe gast!
            Of, als je 8uur 7dagen/7dagen non-stop met fotografie per dag bezig bent, zowat 1 foto per minuut, en dan spreken we niet van CF-kaartjes leegmaken, foto's bekijken/bewerken, instellen camera,...
            Het is niet het enige inconsequente van zijn beweringen:
            de man zegt dat hij vooral 'wildlife' fotografeert. Sorry, maar als ik vogels en zo fotografeer, heb ik soms 8 uur stilgezeten en geen enkele foto gemaakt... Maar ik ben dan natuurlijk geen pro gelijk hij...


            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Originally posted by Raymundo
              110000 foto's gemaakt....de 300D is sinds september 2003 op de markt, das 10 maanden...dus hij heeft 11000 foto's per maand gemaakt, das bijna 400 per dag, en dat moet ie continue volgehouden hebben om aan die 110k te komen...

              knappe gast!
              dat ie maar oppast dat ie geen RSI in z'n vingers krijgt, zoveel op dat knopje duwen
              D7000 en wat glas

              Comment


              • #8
                Er lopen daar nog meer van die straffe gasten rond hoor .

                Blijkbaar heeft hij ook al een 10D gehad en ook al een 1D? Waarom dan gaan voor een echte consumer-camera (met alle respect voor de 300D)? Zijn verhaal hangt gewoon totaal niet aan elkaar...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Misschien heeft hij zo een machientje dat de shots voor hem maakt, zoals ze bij Ikea hebben om hun kastdeuren en zo te testen.

                  seppuku.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by CooMa
                    Er lopen daar nog meer van die straffe gasten rond hoor .

                    Blijkbaar heeft hij ook al een 10D gehad en ook al een 1D? Waarom dan gaan voor een echte consumer-camera (met alle respect voor de 300D)? Zijn verhaal hangt gewoon totaal niet aan elkaar...
                    Inderdaad, een 10D, een 1D en nadien nog eens 3 300D's, met in de wetenschap dat die cam uiteindelijk toch nog 'geen' jaar op de markt is!
                    Die gast is echt geweldig en de reply's zijn net zoals hier bijgevolg navenant.
                    Deze bijvoorbeeld vond ik schitterend:

                    20,000 shots in 6 weeks =476 a day =59 per hr shooting 8 hrs a day.

                    I presume you shoot Jpeg, but when do you get time to view them


                    I would image Canon never evisioned the 300d being used 8 hrs a day, everyday that's pro-level use. I would also imagine this sort of level of constant use would reduce the expected life cycle of any mechanical/electrical item, designed for non commercial use.



                    Using the delivery truck anology you could not complain if it was used 24 hrs a day for 6 weeks and covered 250,000 miles and then broke down.


                    Vooral de zin 'but when do you get time to view them',laat staan de foto's dan nog eens allemaal na te bewerken.
                    Dat is inderdaad nog het meeste om bij na te denken en bijgevolg maar weinig geloof te hechten al heel dit verhaal.
                    Op dprevieuw lees je dan ook meer van dit soort humor, dan wel objectief interresante info.
                    Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                    Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                    Comment


                    • #11
                      ****, realizeer me net dat ik aan 58 pics per dag kom , m'n vriendin heeft gelijk... tis een obsessie
                      Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                      Comment


                      • #12
                        Even snel uitgerekend, puur op de getallen afgaand, kom ik op zo'n 24 foto's per dag met m'n D70

                        Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik enkele malen in burst-mode foto's heb getrokken puur om de snelheid bij verschillende settings te testen, alsook de werkelijke capaciteit van de CF kaartjes te testen... Als ik die burst-sessies dus in mindering breng, zal ik ongeveer op een 21 foto's per dag uitkomen.

                        Zoek het verschil ...
                        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Aragorn
                          Even snel uitgerekend, puur op de getallen afgaand, kom ik op zo'n 24 foto's per dag met m'n D70

                          Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik enkele malen in burst-mode foto's heb getrokken puur om de snelheid bij verschillende settings te testen, alsook de werkelijke capaciteit van de CF kaartjes te testen... Als ik die burst-sessies dus in mindering breng, zal ik ongeveer op een 21 foto's per dag uitkomen.

                          Zoek het verschil ...
                          Voel een 'hoeveel foto's heb jij?' topic opkomen...
                          Allez: ik zit aan 10 per dag gemiddeld (maar gebruik daarnaast ook nog twee analoge camera's.) Aan dit tempo, moet ik echt niets vrezen voor de levensduur van de 300D...
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14

                            Het is niet het enige inconsequente van zijn beweringen:
                            de man zegt dat hij vooral 'wildlife' fotografeert. Sorry, maar als ik vogels en zo fotografeer, heb ik soms 8 uur stilgezeten en geen enkele foto gemaakt... Maar ik ben dan natuurlijk geen pro gelijk hij...
                            Waarschijnlijk laat ie dat ding gewoon klikken tot de vogels en dieren aan het geluid gewend raken

                            Ik zit ook aan een 20-tal sluiterbewegingen per dag, maar da's vooral omdat ik wel eens 4-5 foto's in burst durf nemen van springende poezen, waar ik er dan hooguit 1 van overhoud...

                            Comment


                            • #15
                              300D = 300 dagen een 10D=dan... o jee mijn camara.

                              Originally posted by MarcFoto
                              Een tijdje geleden was er hier iemand die een vraag postte over de levensverwachting van de EOS 300D.
                              Hier krijg je een concreet antwoord:
                              http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1031&message=9894265

                              Hij zegt er wel niet bij hoe hij het toestlletje telkens weet te mishandelen (meer dan 50.000 shots op een half jaar? )...


                              Comment

                              Working...
                              X