Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rentalcar.com..., maar!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rentalcar.com..., maar!

    Na een zogezegde interessante deal via rentalcar als tussenpersoon voor Avis, weer iets bijgeleerd. Neem dus nooit een bijkomende dekking (full omnium) via hen, want bij nader inzicht blijkt dit een gecompliceerde optie te zijn.
    Bij mijn aankomst op de vlieghaven van bestemming bij het Avis kantoor, wist men mij te vertellen dat een full omnium via rentalcars voor hen geen enkele betekenis heeft. Dat zij bij eventueel ongeval zelf een provisie van 1400€ kunnen afhouden van uw rekening, tenzij je bij hen ook een bijkomende franchise-afkoop doet..
    Doe je dat dus niet, dan mag je in het slechtste geval dus je centen proberen te recupereren bij rentalcars. Boerenbedrog dus.. Heb dus maar het zekere voor het onzekere genomen en een nieuwe Full Coverage genomen bij Avis.
    Daar raadden ze mij aan om onmiddellijk dezelfde verzekering bij rentalcars te annuleren om mogelijks nog iets van mijn centen terug te zien.
    Na wat heen en weer getelefoneer (Spanje en Spaans - spraken zogezegd geen Engels) en met wat welkome assistentie van onze zeer behulpzame hoteldirectie, is het mij dan toch na twee dagen gelukt (hebben ze mij toch beloofd) het bedrag van 108€ terug te vorderen bij rentalcars.
    Als je dus een bijkomende dekking wil op een huurwagen, doe het dan bij de maatschappij die je de wagen verhuurt, en niet bij de tussenpersoon, zijnde rentalcars.
    Dit voor hen die hiermee ooit te maken krijgen...
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Rentalcar.com..., maar!

    En nu genieten van de vakantie.

    Ik neem altijd een verzekering, maar extra betalen om de franchise nog weg te krijgen, dat doe ik in principe niet.

    Comment


    • #3
      Rentalcar.com..., maar!

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      En nu genieten van de vakantie.

      Ik neem altijd een verzekering, maar extra betalen om de franchise nog weg te krijgen, dat doe ik in principe niet.
      Deed ik aanvankelijk ook nooit tot ik ooit een spiegel beschadigde in een ondergrondse parking. Heeft mij meer gekost dan de afkoop van een franchise. Maar goed.., zolang er niks gebeurt, een overbodige luxe dus.
      Maar dit lange verhaal om maar eens uit de doeken te doen hoe die bedrijven zoals rentalcars de onwetende klant vast hebben.
      Maar al bij al, in een ander topic hadden wij het erover. Het bedrag dat ik betaalde voor een Seat Leon met full omnium was onrealistisch .
      En ondertussen aan het aperitieven aan de rand van de Middellandse zee bij tropische warmte.
      Last edited by enero; 2 september 2015, 11:20.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Rentalcar.com..., maar!

        Een tussenagent bezit zelf geen enkele auto. Hij ontvangt 10% commissie op de basishuurprijs van de firma waar je uiteindelijk bij huurt.
        Alle extra's die je betaalt bij de tussenpersoon tellen niet bij de firma waar je uiteindelijk bij huurt. Zoals je zegt, het is boerenbedrog.
        Als je weigert om bij de verhuurder een verzekering te nemen, wordt er 800 tot 1400€ geblokkeerd op je Visa rekening.
        Een krasje dat groter is dan 6 cm kan je gemakkelijk 2000€ kosten, als je geen bijkomende verzekering neemt.
        Daarom nam ik vroeger ook altijd een all-risk zonder vrijstelling.
        Als je geen verzekering neemt en de auto valt in panne, dan moet je zelfs de takelkosten betalen of de tussenkomst betalen om de auto ter plaatse te laten herstellen.
        Een all risk verzekering is meestal duurder dan de basishuurprijs van de auto, maar je hebt een vakantie zonder stress.
        Vele Scandinavische buren die hier geen auto hebben, nemen tegenwoordig telkens een taxi in plaats van een auto te huren.
        Dat komt uiteindelijk goedkoper uit en ze kunnen naar believen alcoholische dranken gebruiken. Meer dan 2 glaasjes wijn bij het eten, zijn al voldoende om een serieuze boete te kunnen krijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Rentalcar.com..., maar!

          Enero, waarom heb je überhaupt via Rentalcars een Avis auto gehuurd ?
          Was dat beterkoop of had je een andere reden ?
          Last edited by Guest17; 18 januari 2016, 15:06.

          Comment


          • #6
            Re: Rentalcar.com..., maar!

            Als je huurauto gestolen wordt, kan je de hele waarde van de auto betalen als je geen all risk verzekering hebt.
            Op Corsica, Ibiza of Tenerife loopje natuurlijk weinig of weinig kans dat de auto gestolen wordt, maar op het vasteland ......
            In Spanje hebben autodieven een trucje als volgt :
            Ze kijken op een parking wanneer (meestal bejaarde en goedgelovige) mensen uit een huurauto stappen. Eens deze mensen weg zijn gieten ze een plasje olie onder een voorwiel.
            Wanneer deze mensen terug bij hun auto komen, zeggen de dieven dat het gevaarlijk is om zonder remolie te vertrekken. Toevallig heeft de broer van de dief 50m verderop een garage en biedt hulp aan.
            Dan duwen ze de auto tot voor de garage die natuurlijk tijdens de siësta gesloten is van 13 tot 17h. Geen probleem, de dief belt zijn zogezegde broer op om de auto tijdens de siësta te komen herstellen.
            Hij zegt tegen de huurders van de auto dat ze maar ergens een terrasje moeten gaan doen of een wandelingetje maken, en rond 17h moeten terugkomen om de herstelde auto op te halen.
            De sleutel moet natuurlijk op de auto blijven zitten, in afwachting dat de garagist ter plaatse is.
            Wanneer de nietsvermoedende garagist om 17h zijn garage opent na de siësta, is de auto natuurlijk al lang verdwenen.
            Klinkt allemaal verzonnen, maar het is dagelijkse kost in de realiteit.
            Het ergste is dan nog dat je zelfs met een full omnium niet gedekt bent voor diefstal als je de sleutel niet meer in je bezit hebt.(behalve bij een carjacking waarbij je lichamelijke verwondingen hebt opgelopeen)

            Comment


            • #7
              Re: Rentalcar.com..., maar!

              Ik denk dat iedereen wel een omnium neemt voor een huurwagen.
              Het verschil zit meestal in de franchise.
              De standaard verzekering heeft een franchise van 250-500€, en mits bijbetalen kan je die 'afkopen' zodat je geen franchise meer hebt.

              Dat doe ik nooit. Voor mij weegt dat extra risico niet op tegen de extra som.
              Ik neem verzekeringen om te vermijden dat ik arm wordt bij een schade, tegen een klein stootje kan ik wel.

              Comment


              • #8
                Re: Rentalcar.com..., maar!

                Als ik met mijn Creditcard een auto huur is het eigen risico meestal gedekt.

                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Rentalcar.com..., maar!

                  Klopt.
                  Last edited by Guest17; 18 januari 2016, 15:06.

                  Comment


                  • #10
                    Rentalcar.com..., maar!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Enero, waarom heb je überhaupt via Rentalcars een Avis auto gehuurd ?
                    Was dat beterkoop of had je een andere reden ?

                    Op Corsica bvb huren wij altijd bij één van de gekende autoverhuurbedrijven maar altijd via de toeristische dienst in Ajaccio (kost zelfs iets meer dan rechtstreeks Avis of Hertz).
                    De verhuurbedrijven kruipen voor de toeristische dienst wanneer er iets verkeerd loopt.
                    Waarschijnlijk omdat ze anders vrezen niet meer in de brochure van de dienst te worden opgenomen, of nog erger, slechte reclame te krijgen via de dienst.
                    In andere landen huren we altijd via de gekende maar ook altijd de full omnium bij hen.
                    (vroeger een paar keer bij een kleintje gehuurd voor Ierland oa. maar daar nogal rap vanaf gestapt na een paar onaangename ervaring die ik hier reeds eerder neertikte)
                    Wij hebben nog nooit de full omnium voor een huurwagen nodig gehad, maar éénmaal een accident en je kan direct tussen de750 à 2000 euro zelf ophoesten.
                    Daarom altijd full omnium, voor die paar honderd euro meer op de totale reissom komt het dan ook niet aan.
                    Mijn vrouw zou daar eerder voor zwichten maar mijn principe is, wanneer het op 200 euro aankomt op reis, dan blijf ik liever thuis .
                    En je rijdt bovendien véééél geruster.
                    Ik heb mij "laten vangen" aan de prijs via rentalcars. Bij Avis was het het dubbele voor zogezegd dezelfde formule. Maar, zoals zo dikwijls is goeie koop dure koop. Ik had zoal een vermoeden van bij het begin. Vorig jaar rechtstreeks bij Avis gehuurd en de prijs voor dezelfde wagen was ook maar de helft van dit jaar. Maar goed, zoals al gezegd leert een mens bij en het zal mij geen twee keer meer gebeuren. Avis gaf mij de raad volgende keer ter plaatse te huren. Maar met dergelijke formule heb ik in het verleden ook al veel teveel betaald. Men profiteert dan meestal van de wensen van de klant ivm keuze van de wagens. Je moet dus wat geluk hebben want het is een wereldje met 1001 prijzen...
                    En het zal mij uiteindelijk maar iets meer dan 400€ kosten voor 12 dagen. En inderdaad, als je dat bedrag bekijkt binnen het budjet dat je uitgeeft in een 5 sterren hotel is dat verwaarloosbaar.
                    Last edited by enero; 2 september 2015, 17:21.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Rentalcar.com..., maar!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ik dacht of denk al tientallen jaren dat je bij het huren van een wagen in buitenland altijd een omnium verzekering hebt, dat je daar helemaal geen keuze in hebt.
                      Daarom dacht ik toch, dat ze volgens mij volgende terminologie hanteren :

                      - omnium : totale verzekering (omnium) maar wel met een franchise van xxxx euro
                      - full omnium : verzekering (omnium) zonder enige franchise

                      Het kan natuurlijk ook dat ik dat reeds al die tijd verkeerd voor heb.
                      Misschien weet er hier iemand het juiste antwoord op die gebruikte terminologie ?
                      Ik kan enkel spreken over Spanje. Als je een full omnium wil moet je de franchise afkopen aan ... per dag. Dat weten veel mensen niet tot er eens iets gebeurt. Men kan dan je bankrekening aardig plunderen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rentalcar.com..., maar!

                        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                        Als ik met mijn Creditcard een auto huur is het eigen risico meestal gedekt.

                        https://www.ing.nl/media/ING_polisvo...m162-47132.pdf
                        Vergeet dat maar...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rentalcar.com..., maar!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Ik denk dat iedereen wel een omnium neemt voor een huurwagen.
                          Het verschil zit meestal in de franchise.
                          De standaard verzekering heeft een franchise van 250-500€, en mits bijbetalen kan je die 'afkopen' zodat je geen franchise meer hebt.

                          Dat doe ik nooit. Voor mij weegt dat extra risico niet op tegen de extra som.
                          Ik neem verzekeringen om te vermijden dat ik arm wordt bij een schade, tegen een klein stootje kan ik wel.
                          Ja Tommie, maar hopelijk heb je nooit eens iets voor. Bij Avis hebben ze recht om tot max. 1400€ je bankrekening lichter te maken. En ze zullen er wel voor zorgen dat ze daar aankomen. Laat u niks wijsmaken. Zoals al gezegd, een beschadigde spiegel kostte mij ooit meer dan de afkoop van de franchise...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rentalcar.com..., maar!

                            en vaak denkt men dat franchise alles dekt ... tot je de voorwaarden en de uitsluitingen leest .... bv. schade binnenkant altijd voor de klant, schade onderkant auto altijd voor de klant, schade bij diefstal auto altijd voor de klant, ;... (voorbeeldjes).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rentalcar.com..., maar!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              en vaak denkt men dat franchise alles dekt ... tot je de voorwaarden en de uitsluitingen leest .... bv. schade binnenkant altijd voor de klant, schade onderkant auto altijd voor de klant, schade bij diefstal auto altijd voor de klant, ;... (voorbeeldjes).
                              Ook al... Dus dik boerenbedrog , ja zelfs oplichterij...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X