Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

    Is er iemand die me kan helpen kiezen tussen beide flitsers... het lijken wel bijna perfecte kopies van mekaar, alleen het prijsverschil is enorm.
    De canon kost ongeveer 544 euro, de Yongnuo slechts 199 euro?

    Ik wil ook de bijhorende trigger E3-RT erbij kopen en die kost bij Canon 266 euro en bij Yongnuo 129 euro.

    In totaal een verschil van bijna 500 euro???

    Ik betaal graag wat extra als er ook verschil in kwaliteit is maar in dit geval ben ik toch erg aan't twijfelen.

    Iemand tips?
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

    Ik heb het flitsmateriaal van Canon al altijd overpriced gevonden.
    Heb electronica gestudeerd en weet exact wat in die toestellen zit en kan prijzen van 500 euro en meer niet verklaren als anders dan totaly overpriced.

    Daarom was mijn eerste flits een Yongnuo van 50 euro (als probeersel).
    Ondertussen was ik er zo tevreden van dat ik ondertussen wel meer dan 20 spullen heb van Yongnuo waaronder meerdere flitsen.
    Een nadeel aan dat merk was de zeer snelle evolutie en opvolging van modellen. Ik denk dat dat kwam omdat ze de markt verkende en er naartoe ontwikkelden.

    Mijn duurste flits van dat merk (KUCH) is de YN 565 II welke net onder de 600 staat. Daar ben ik voor reportage behoorlijk tevreden van.
    TTL en HSS werken zeer goed. Enkel voor opnames waarbij een model minder dan 1 meter van me staat +- neigt hij over te belichten.
    Voor strobisttoepassing is het iets minder en de reden is te zoeken bij de transmiter. Ik ben veplicht er een receiver onder te zetten en een transmiter te gebruiken type 560 TX.
    En daar zijn wat nadelen aan. Zo kan ik wel zien op welk vermogen ik instel op mijn transmiter, op de flits zie ik niets.
    En dergelijke "ongemakken" of "designfoutjes" zie ik bij veel van hun materiaal.
    Zo heb ik gelijkaardige "foutjes" ook bij mijn 560-iv flitsen en "ongemakken" bij de 560-i versies.
    In de praktijk valt het best wel mee allemaal als je weet hoe je met een workaround je doel kan bekomen en het beperkt me niet in mijn werk maar toch voelt het materiaal aan als net niet perfect afgewerkt.
    Desondanks is de bouwkwaliteit zeer hoog en voelt het niet aan als "made in korea" of zo.
    Het is dus echt waar voor zijn geld.

    Heb ook al eens kunnen werken met echt Canon en Nikon flitsen en vooral qua firmware zijn die toch iets meer doordacht is mijn aanvoelen.
    Qua bouwkwaliteit is het verschil eerder minimaal.

    Moet lukken dat ik ook al Canon en Nikon flitsen heb moeten repareren voor vrienden en colegas hier op het forum en ik weet dus ook hoe die dingen er vanbinnen uit zien.
    Desondanks ik nog nooit een defecte Yongnuo heb moeten slopen heb ik er toch al eentje van mij onder de loep genomen.
    Mijn bevinden is dat er inwendig geen verschil is. Opbouw en gebruikte materialen zijn gewoon hetzelfde.
    Enkel dus verschil in firmware.
    Ik heb er trouwens ook al van het merk Olong onder het mes gehad. Ook mooi materiaal.

    Wil je dus spelen en er niet teveel centjes aan uitgeven dan is Yongnuo zeker een aanrader. Moet je je brood verdienen ermee dan zou ik toch adviseren om voor Canon te gaan.

    Hopelijk helpt deze bijdrage bij je beslissing.
    Last edited by xafke; 2 september 2015, 00:16.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

      Merci xafke voor je uitgebreide antwoord!

      Momenteel ben ik al in het bezit van een Canon 430 Ex I (welke het goed doet maar soms wat te weinig flitskracht geeft) en een Yn 568 Ex II.
      De Yn 568 Ex II ben ik heel tevreden over, alles werkt zoals het moet, geen problemen mee tot nog toe.

      Ik ben nu op zoek naar een extra flits die ik zowel op de camera (TTL) als los ervan wil geen gebruiken. Een extra flits is nog nodig omdat ik en mijn echtgenote regelmatig gelijktijdig aan't fotograferen zijn (bvb bruiloften).

      Nadeel van de 600 EX RT's is dat mijn huidige triggers (YN 622 C's) niet compatibel zijn met deze flitsers en dus ook een nieuwe zender zal moeten kopen. Bij Yongnuo valt dit allemaal nog goed mee (financieel), maar als ik voor Canon zou kiezen is het een ander verhaal.

      Eigenlijk ben ik dus op zoek naar redenen die me zouden kunnen overhalen om ondanks het enorme prijsverschil toch voor Canon te kiezen. Als die redenen er niet blijken te zijn of ze zijn niet gegrond in mijn ogen, dan hak ik eerstdaags de knoop door en kies ik voor Yongnuo!

      Xafke, je zegt onderaan je bericht; "Wil je dus spelen en er niet teveel centjes aan uitgeven dan is Yongnuo zeker een aanrader. Moet je je brood verdienen ermee dan zou ik toch adviseren om voor Canon te gaan."
      Kan je dit nog even argumenteren? Waarom zou je je brood beter kunnen verdienen met een Canon flits dan met eentje waar Yongnuo op staat?
      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

        Er wordt heel gemakkelijk van uitgegaan dat R&D heel goedkoop is en ook goede firmware ontwikkelen kost ook niks.

        Ook de doosjes van Nikon flitsen(Canon ken ik niet) zijn stuk beter als van de goedkope merken. Ik heb zelf nog een Sigma flits en vaak als je die beetpakt, gaat het batterijdeurtje open. Ook lees ik vaak in testen dat ook.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

          Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
          ...Xafke, je zegt onderaan je bericht; "Wil je dus spelen en er niet teveel centjes aan uitgeven dan is Yongnuo zeker een aanrader. Moet je je brood verdienen ermee dan zou ik toch adviseren om voor Canon te gaan."
          Kan je dit nog even argumenteren? Waarom zou je je brood beter kunnen verdienen met een Canon flits dan met eentje waar Yongnuo op staat?
          Wat je verteld over de 600 en niet compatible zijn met de triggers klopt. En dat is eigenlijk waar ik het ook over had in mijn betoog.
          Ze ontwikkelen zo snel en maken zoveel nieuw modellen dat die verschillende "generaties" niet met elkaar samen werken.
          Ik heb bv 602 en 603 triggers ook. En desondanks die zeer gelijkaardig zijn werken die niet samen.

          Dat is iets dat je bij de Canons niet zal overkomen denk ik toch. Daar is beter over nagedacht allemaal.
          Zo is het zo dat ik hier soms wel wat moet knutselen als ik voor strobist met meerdere flitsen alles wil doen samenwerken.

          Als je dat professioneel zo moet doen dan ga je al snel een mal figuur slaan denk ik. Daarom dat ik Canon aanbeveel om professioneel vlot te kunnen werken.
          Als enthousiast gaan de mensen je graag bezig zien en maakt het niet uit dat je wat moet staan knutselen.
          Nu moet ik wel toegeven dat ik door de jaren veel verschillende modellen gekocht heb van yongnuo en zo voor mezelf de situatie wat complex heb gemaakt. Om die allemaal samen te doen werken is soms een denkoefening. Alleen al de verschillen in bediening tussen alle modellen zijn behoorljik vervelend.

          Maar voor het gebruik wat jij omschrijft zie ik geen reden om niet voor yongnuo te kiezen. Het is pas bij complexe setups dat de aap uit de mouw komt.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

            Dit kan ook helpen voor jouw keuze.
            https://www.youtube.com/watch?v=wcs5qyY-Fj4
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

              Hi, ik heb beide flitsen (Canon 600 Ex RT en Yongnuo YN 600 EX RT) en ik gebruik deze allebei in combinatie met de Yongnuo remote trigger.

              Werken allebei perfect, ik ga niet zeggen 100%, want het gebeurd al wel eens dat de flitsen niet afgaan. Maar zeer zeldszaam. Ik weet niet of dit aan de trigger te wijten is, of dat dit met de Canon trigger ook al wel eens gebeurd?

              Waar het grootste verschil voor mij inzit is de bouwkwaliteit. De Yongnuo voelt toch wel minder solide aan dan de Canon. dat is bvb in het draaiwieltje, en vooral de batterijklep van de flits te voelen.

              Deze laatste is zelfs kapot gegaan, de laatste keren dat ik de klep opende viel er telkens wat plastiek uit. dat waren blijkbaar de randjes van de batterijklep. Tot op het moment dat de klep niet meer dichtbleef.
              Maar ik moet zeggen, ben ermee naar Kamera-Express terug gegaan, en geen discussie, retour onder garantie. De flits is nu binnen voor herstelling.

              Dus inderdaad, als je 100% moet kunnen vertrouwen op je materiaal ben je beter af met Canon, maar als het hobbymatig is zou ik zeker niet twijfelen en voor de Yongnuo gaan voor dat prijsverschil koop je er de remote trigger van Yongnuo bij.

              Nu heb ik ook nog een vraagje voor jullie, ik dacht dat er nog flitsen waren die gelijkwaardig (qua functionaliteit dan) zijn aan de 600-ex-rt en ook met het remote trigger systeem kunnen werken, nog goedkoper dan de Yongnuo, maar kan nergens deftige info hieromtrent vinden (Nissin?). Jullie enig idee welke types het zijn?

              Groeten,

              Comment


              • #8
                Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

                Ik kan niet spreken over de YN flitser, maar ik heb 2 600EX-RT en ook de E3-RT en in combinatie met wat eneloop pro batterij'tjes ben ik een gelukkig man.

                Het zijn natuurlijk geen studio flitsers, en ja.. soms gaan ze niet af omdat ze terug moeten laden maar het blijven enorm goede flitsers.

                Prijs/Kwaliteit is een totaal ander verhaal. Ze zijn zeker over priced en de YN zullen meer 'bang for your buck' zijn. Maar ik ben nogal "Canon" minded waardoor ik liever met Canon materiaal in de tas zit...
                Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

                  Shanny
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                    Dit kan ook helpen voor jouw keuze.
                    https://www.youtube.com/watch?v=wcs5qyY-Fj4
                    Mijn exemplaar van de Yongnuo YN 600 EX RT is toegekomen vanuit Hong Kong (deal extreme) 116 euros verzending inbegrepen
                    Mijn eerste bevindingen zijn zeer positief.
                    Een verkoper van een groot fotofiliaal wist mij te vertellen dat de yongnuo 600 niet zou kunnen communiceren met mijn 600 exemplaar van canon en ook niet met de Transmitter ST-E3-RT.
                    Die verkoper is fout.
                    Deze flits doet alles wat de canon variant kan.
                    Er zijn wel een paar minpuntjes, zoals de afwerking van het rubber aan de flitsschoen, plastiek voelt iets goedkoper aan en is zeker niet weather sealed.
                    Iets wat mij vreemd overkomt is dat de flits t.o.v. de canon in ETTL mode steeds 1 stop overbelicht?
                    In manuele modus is de lichtopbrengst wel identiek.
                    Als aanvulling op de canon is dit een superdeal vanuit hong kong voor 116€.
                    MVG. Hugo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

                      2e gordijn van de Yongnuo functioneert maar tot 2 seconden. het is maar dat u het weet.
                      Last edited by U-77; 4 mei 2016, 18:45.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

                        Zie ook topic : http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ts-526562.html

                        Ik kocht die op ebay voor net geen 200 euro mét remote!
                        Het grote nadeel van de Yongnuo is de handleiding... daarvoor moet je gestudeerd hebben! Oplossing is evenwel eenvoudig : download de handleiding van de Canon en volg die...
                        Ik kan niet vergelijken met de Canon zelf, maar "gewone" oplaadbare batterijen (toch op papier ook 2300mAh) zijn bij de Yongnuo snel leeg waardoor ie niet goed meer reageert. Intussen schafte ik me andere batterijen aan met Eneloop technologie, en die zijn echt wel hun geld waard. Sinds ik die gebruik blijft de Yongnuo up and running.
                        Er zijn een paar dingetjes die de Yongnuo niet ondersteunt zoals bv je camera triggeren om een foto te nemen vanop je flitser (of ik heb het nog niet goed ingesteld, kan ook), volgens de handleiding van de Canon zou dat wel moeten kunnen (tenminste zo begrijp ik het).
                        Als ik alle commentaren lees, hier en vroeger, dan meen ik te kunnen besluiten dat de Yongnuo een meer dan waardig alternatief is (ook de Canon blijkt zelfs af en toe eens niet te reageren!).
                        Ik zou er geen schrik van hebben, ben er tevreden over (mits de juiste batterijen maar dat moet kennelijk ook bij de Canon, zie #8).
                        Let wel op met zendingen uit Japan, Korea... als je pech hebt zul je nog BTW en invoerkosten hebben, als je binnen Europa besteld heb je dat probleem niet...
                        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

                          ik heb zelf 2 YN's 600RT en de YN trigger, een speciale receiver voor mijn 580EXII.
                          Wat de Yongnuo's betreft, ik heb ze al een paar jaar en ze doen nog steeds hun ding, misschien zijn de knopjes van Canon iets degelijker maar who care.
                          Ik gebruik ze op bijna al mijn foto reportages, de trigger op de camera en een flitsje in een paraplu meer heb ik niet nodig en het heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
                          Dus waarom 600 euro uitgeven als je voor 150 euro hetzelfde kan doen.
                          Sony A7III & Sony A7 RIII
                          Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

                            Ik heb beide flitsers dus de Canon 600EX-RT en de Yongnuo 600EX-RT. Tevens heb ik de YN-E3-RT trigger aangekocht. Alles is nieuw aangeschaft en nadat ik er een tijdje mee heb kunnen werken, zijn dit mijn bevindingen. Het hele spul komt uit 2016 en al na een week viel mij op dat de Yongnuo gebreken heeft. Namelijk de 2e gordijn functie werkt maar tot 2 sec in samenwerking met de draadloze YN-E3-RT. Indien je langer belicht dan 2 seconden geeft die wel een beep maar flitsen doet die niet meer. De Canon600 EX-RT functioneert wel goed in samenhang met de trigger van Yongnuo. 2 seconden of 25 seconden het werkt gewoon goed. Vervolgens laten alle afdek rubbertjes los bij de Yongnuo600EX-RT. Voor een nieuwe flitser is dat natuurlijk raar. Je krijgt dus waar je voor betaald. Niettemin werken alle andere functies van de Yongnuo wel goed. Mijn advies is om de trigger van Yongnuo te kopen maar de flitser(s) van Canon. Succes met het maken uw keuze.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 600 Ex RT vs Yongnuo YN 600 EX RT

                              Voor het geval anderen op deze thread uitkomen vul ik de reacties aan met mijn persoonlijke bevindingen.

                              (iets te lange) Intro
                              Ik gebruik Elinchrom D-Lite flitsen in de studio of voor een grote opdracht op één locatie, maar bij kleinere/korte opdrachten of bij vele verschillende locaties bij een grote opdracht is het toch altijd een heel gedoe om die flitsen te gebruiken. Enerzijds zijn die Elinchrom softboxen tijdrovend om te monteren, maar de grootste zorg is om altijd stroom te vinden en te sukkelen met die stroomkabels. Tenslotte moet ik met mijn set ook manueel werken en elke keer naar de flits gaan om de kracht aan te passen. Kortom: Pain in the ass.

                              Jaren geleden, toen strobist nog een klein blogje was en geen fotografische term, had ik voor mezelf al eens strobist-kitje samengesteld. Zeer low cost (Vivitar 285HV en SB-26 flitsen waren toen nog spotgoedkoop) en zelf DIY (snoots, grids, etc.). Helaas bleek al snel dat dat spul enkel boven kwam voor als ik eens sporadisch een shoot deed met een 'model'. Bijgevolg heb ik na enkele jaren die hele kit verkocht, gelukkig was strobist intussen populair en er toch niet op verloren.

                              Een mobiele flits-kit (maar dan wel iets professioneler dan het DIY spul) leek me nu echter weer een goed idee voor dat type opdrachten. De professionele battery-powered lights zoals Elinchom ELB of Profoto B1 vond ik wat overkill voor mijn toepassingen, bovendien is dat allemaal niet ZO licht, compact en makkelijk als een speedlight. Intussen bestaan er veel nieuwe spullen, zelf kant-en-klare strobist setjes, honderden modifiers en tientallen triggers. Dus overwoog ik om nogmaals de strobist route in te slaan.

                              Yongnuo
                              Als ik 2/3 Canon 600EX-RT flitsen en een trigger neem, kom ik al goed in de buurt van een professionele Elinchrom set... dus zo kwam ik, net zoals jullie, ook uit bij Yongnuo. Na wat gemengde reviews heb ik het risico genomen en me 2x YN600EX-RT flitsen en hun trigger YN-E3-RT aangekocht, samen met enkele Manfrotto statiefjes, swivels, westcott shoot through parplu's, 43" orb, filtertjes, tas en nog wat andere gadgets.

                              Intussen heb ik ze al op enkele opdrachten kunnen gebruiken en kan al een voorlopige feedback geven
                              - er is een soort schroefdraad in de flits voorzien, ik veronderstel om iets aan te bevestigen, die is slechts 2mm diep en dus compleet onbruikbaar;
                              - bouwkwaliteit is beter dan ik zelf had verwacht, maar uiteraard minder dan een canon-product of ander A-merk;
                              - combinatie met de trigger is fantastisch; je kan flitsen verdelen in groepen en per groep het vermogen aanpassen; onvoorstelbaar gemakkelijk als je 15m van je flits staat en die in een gesloten softbox (zoals de ORB) zit;
                              - trigger ondersteunt ook ETTL; uit gewoonte werk ik nog vooral manueel, maar bij snelle opdrachten onder wisselende omstandigheden lijkt me dit een luxe.

                              Conclusie

                              Als je mij de keuze laat dan neem ik wellicht wel de Canon flitsen; maar voor hetzelfde budget van één canon flits, krijg je twee yongnuo flitsen en een trigger erbij... keuze is rap gemaakt!

                              Opmerkingen
                              - Ingewikkelde instellingen met 2de gordijn met lange belichting heb ik nog niet geprobeerd, dat heb ik ook niet nodig voor mijn type opdrachten.
                              - Yongnuo maakt hier letterlijk het Canon product na, investeert 0 in R&D, bespaart op kwaliteit en leeft met minder marge. Als iedereen dit doet dan brengt Canon geen nieuwe flitsen meer op de markt... dit is dus op lange termijn geen houdbare situatie.
                              Canon R | Leica Q
                              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                              [/COLOR]

                              Comment

                              Working...
                              X