Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

    Ik zit met een probleem: ik bezit een canon 1dx en bij het fotograferen met een 300mm f2.8 en een 500mm f4 werkt de stabilisatie niet.
    Als ik andere gestabiliseerde lenzen op de 1dx gebruik (bvb 70-200 2.8) werkt de stabilisatie duidelijk wel.
    De stabilisatie van de prime lenzen werkt ook bij gebruik op de 5d mark II.

    Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Want zowel de stabilisatie van de primes lijkt te werken als de canon 1dx, alleen in combinatie niet?

  • #2
    Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

    plots gebeurd of nu pas ontdekt?
    De meest recente firmware downloaden kan helpen....anders bezoekje aan de winkel waar je het toestel kocht.

    Comment


    • #3
      Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

      Recent pas voor de eerste keer met deze primes gewerkt.
      Zal eens kijken voor firmware update!

      Comment


      • #4
        Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

        Zijn het versie I of versie II van de lenzen ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

          beide waren de versie II

          Comment


          • #6
            Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

            Ik gebruik eveneens zowel een 300 als een 500 op m'n 1Dx , de eerste versies dan wel en ik heb geen enkel probleem hiermee... Misschien toch eens de ganse handleiding doorspitten ( ik weet het, trek er maar wat tijd voor uit...), er zijn zoveel zaken aan die camera instelbaar dat ik er niet zou van verschieten mocht er gewoon een setting verkeerd staan...
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Misschien toch eens de ganse handleiding doorspitten .
              Daar hoef je toch niet hele handleiding voor door te nemen? Onderwerpen over flitsen, belichting, AF enz. kun je overslaan.
              Bij Nikon staat er voorin een exploded view en achterin een index en met gebruik hiervan heb in 95% van de gevallen het in een paar minuten gevonden, vind ik het zo niet dan staat vaak in de index met een term die wel goed is, maar niemand gebruikt. Dan neem ik de relevante delen van het menu op de camera helemaal door met af en toe gebruikmakend van de ?-funktie(korte uitleg).
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                beide waren de versie II
                Op welke stand stond de stabilisatie ?
                Bij de nieuwe lenzen heb je namelijk drie standen hé

                Stand 1 : stabiliseert beide assen en werkt wanneer de schutterknop half wordt ingedrukt om scherp te stellen
                Stand 2 : stabiliseert 1 enkele as en is ideaal bij het pannen en werkt wanneer de schutterknop half wordt ingedrukt om scherp te stellen
                Stand 3 : doet net hetzelfde als stand 2 MAAR werkt enkel als de schutterknop volledig wordt doorgedrukt en werkt dus niet bij het half indrukken van de schutterknop.

                Dus volgens mij zou het kunnen dat deze op stand 3 stonden en je daardoor niet merkt dat de stabilisatie enkel gaat werken bij het doordrukken.

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 3 september 2015, 23:54.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                  Stabilisatie op zowel stand 1 als 2 getest. Ondertussen ook een firmwareupdate gedaan, maar nog geen verandering.
                  Het moet dan wel bijna iets zijn in de instellingen van het menu. Voorlopig nog niet gevonden, maar ik zoek verder.

                  Comment


                  • #10
                    Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                    Als ik een investering gedaan had van een 1 Dx en genoemde lenzen was ik al bij de verkoper geweest voordat ik mijzelf als noob hier had gemeld......
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Als ik een investering gedaan had van een 1 Dx en genoemde lenzen was ik al bij de verkoper geweest voordat ik mijzelf als noob hier had gemeld......
                      Wat is er mis mee om hier de vraag te stellen? En zou je niet beter Nederlandse termen gebruiken? (noob= beginneling)

                      Comment


                      • #12
                        Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Als ik een investering gedaan had van een 1 Dx en genoemde lenzen was ik al bij de verkoper geweest voordat ik mijzelf als noob hier had gemeld......
                        Op dit forum zit een pak meer kennis en ervaring verzameld dan bij de verkoper. Zie wat Sieg vertelt; die helpt tenminste.
                        Zolang het een instellingsprobleempje is en geen defect, ga je bij de verkoper niet noodzakelijk beter of sneller geholpen worden.

                        Is dit soort verbale agressie op een forum werkelijk nodig?
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                          Ook in stand 3 hoor je een geluid in de lens van de stabilisatie. Ik vind in mijn menu (toestel) ook niks over stabilisatie. Aan en uit zetten doe je op de lens. Misschien eens de contacten kuisen op het toestel. Als je de shutterknop half indrukt moet de lens beginnen zoemen. Alles wordt gestuurd door het toestel, maar als het bij de 70-200 wel goed gaat moet het ergens aan een slecht contact liggen.
                          Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                            Wat is er mis mee om hier de vraag te stellen? En zou je niet beter Nederlandse termen gebruiken? (noob= beginneling)
                            noob=niets over objectieven bekend, wat is niet Nederlands aan?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: stabilisatie tele-primes werkt niet icm canon 1dx

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                              Wat is er mis mee om hier de vraag te stellen? En zou je niet beter Nederlandse termen gebruiken? (noob= beginneling)
                              Ik neem aan dat iemand, die met dat spul werkt, alle standaard oplossingen al getest heeft. En hoe moeilijk kan het zijn om een IS aan te zetten? Als je daar de hele handleiding voor moet doornemen, klopt dan het systeem wel?
                              En meer dan aan knopje zitten kan je toch niet doen met nieuw spul?
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X